Klør!

Guttemammax2

Glad i forumet
Våknet av at eg klødde veldig på foten, men klør nå overalt. hjelper ikke å google svangerskapskløe ihvertfall :/
Glad eg skal på kontroll på kk i morgen uansett....

Jrg hadde noen dager jeg klødde veldig mye på kveldstid. her hjalp fuktighetskrem,men merket ingen forskjell før etter 3-4 dager.

Har også vært plaget med tørr hud i svangerskapet. Klødd som besatt på armer og bein, og ikke minst på ryggen - gjerne oppe mellom skulderbladene hvor man ikke når fram :P Fuktighetskrem hjalp her også :)

Har også vært plaget med tørr hud i svangerskapet. Klødd som besatt på armer og bein, og ikke minst på ryggen - gjerne oppe mellom skulderbladene hvor man ikke når fram :p Fuktighetskrem hjalp her også :)

Det som er rart. eg har ikke tørr hud overhode. aldri hatt så myk og fin hud som i dette svangerskapet. så et ingenting som skal tilsi at eg klør :/

Jeg fikk plutselig ekstrem kløe en dag. Sku bare google om noe hjalp mot det, men endte opp med å ringe jordmor siden det kan være potensielt farlig (det og.. sukk)(ante ikke det før nå, 3 sv.skap).. Tok blodprøve hos fastlege og fikk påvist noe forhøyet leverprøve, så nå følges jeg opp med ekstra kontroller og blodprøver for det og :facepalm:

Jeg fikk plutselig ekstrem kløe en dag. Sku bare google om noe hjalp mot det, men endte opp med å ringe jordmor siden det kan være potensielt farlig (det og.. sukk)(ante ikke det før nå, 3 sv.skap).. Tok blodprøve hos fastlege og fikk påvist noe forhøyet leverprøve, så nå følges jeg opp med ekstra kontroller og blodprøver for det og :facepalm:

Det eg har lest og. så håper de sjekker det på kk i dag....

Har klødd endel på magen, men tror det er fordi huden strekker seg og begynner å bli stram.

Bra du blir sjekket i morgen :) Jeg har vært veldig nøye med smøring siden dag en og selv om huden ikke kjennes tørr ut på feks føtter så må jeg smøre de for å unngå kløe.

Tørr hud her også! Spesielt på armene, magen, hender og leggene. Genseren min var helt hvit inni ved magen her en dag [emoji14] fått mer vann i kroppen de siste ukene også. Fuktighetskrem er tingen :) bare vær obs på ekstrem kløe under føtter og i hender. Det var kan være tegn på komplikasjoner under svangerskapet.

Jeg sleit med det samme, og fant ut at jeg ikke tåler klementiner. Får ekstrem kløe over hele kroppen av det! :-O

Tør hud og vann i kroppen kan gi kløe, men er den veldig plagsom og kommer i håndflaten og under foten må det sjekkes :)

Tatt blodprøve i dag, så da er det bare å avvente og se. ellers fikk eg beskjed om å kjøpe inn mild hydrokortison.

Jeg klør bare på magen, men den er jo stram som et trommeskinn, så det er vel ikke så rart. Når det klør smører jeg med kokosolje :)

Har klødd litt her og der periodevis, mest pga tørr hud tror jeg, og et par ganger utenpå foten og sånt. Har bare smurt med litt eurax siden det stort sett har vært ved leggetider og jeg ikke har hatt noe kløe ellers har jeg ikke tenkt på det.

Sist klødde jeg veldig på magen etterhvert som jeg ble stor, huden som strakk seg (var full av strekkmerker). Denne gangen har jeg ikke fått noen nye, men er jo mindre enn sist og magehuden er alt strukket ut, så :p

Håper blodprøven din er fin da :)

Back
Topp