Klør!

Chastli

Flørter med forumet
Klør over hele kroppen nå, svangerskapskløe? Når kontakte lege? :)

Kan du ikke smøre deg godt inn i fuktighetskrem og så kjenne etter?

Klør alle andre plasser enn inni hender og under føttene. Så tar videre kontakt om det skjer :)

Jeg ville kontaktet lege uansett. Jeg hadde kolestase (farlig svangerskapskløe) i forrige svangerskap. Klødde overalt, men hender og føtter kom først helt til slutt i utviklingen av kløen - etter jeg fikk diagnosen. Bedre å ta prøver for å være på den sikre siden, enn å vente. :)

Jøsses, jeg trodde ordet svangerskapskløe var et utrykk for kvinner som "klør etter å bli gravide" :joyful: som uttrykket "klokka tikker" og "eggenene klirrer" :wacky:

Men da lærte jeg sannelig noe nytt, åh liker dette forumet her altså :smug:

Men håper det ordner seg for deg ang kløen din, kan ikke være behagelig...

Anbefaler de fete kremene på apoteket. Har kløe over hele kroppen siden 2.trimester, men ok med nok krem (og færre dusj enn normalt). Klør til og med i hodebunnen. Ingen utslag på blodprøver men kan jo være ok å ta dem likevel?

Jeg klør også! Det kribler over hele og har begynt litt under føttene de siste dagene. Jeg kontaktet jordmor i dag som sa jeg måtte ta blodprøver. Så skal på legekontoret i morra tidlig og ta blodprøver. Blir litt bekymret selv så godt å få sjekket det! Bedre det enn å gå å lure og bekymre seg :)

Er det farlig å ha svangerskapskløe?
Vanligvis er kløe i svangerskapet helt ufarlig. Men noen klør som et symptom på det som kalles cholestase. Det kan være farlig for fosteret, og de som får det diagnostisert blir som oftest satt i gang senest i uke 37-38.

Back
Topp