klør??

smorfen

Flørter med forumet
klør dere? jeg klør noe forferdlig! på magen, spess på ribb beina, og på puppene, i hodebunnen og faktisk

Jepp, jeg opp. Ikke konstant, men i perioder. Spesielt på magen, brystene og på leggene faktisk.

Og jeg! Klør klør og klør på mage og pupper. Holder på å bli gal!!emoticon
Gjorde det da jeg gikk med jenta også, og det gikk over etter ei lita stund. Håper det gjør det nå også;)

bra det ikke bare er meg! blir ikke korte negler før kløa er ferdig! for her må jeg klø skikklig hardt!!!

Samme her.... Blir jo sprø av mindere :p
Men så har jeg psoriasis/eksem i tillegg, så her klør det over hele kroppen :-(

Jeg og klør. spesielt på mage og litt på puppene. Men det blir dobbelt så ille om jeg ikke smører hver dag. Så det er ett tips om dere enda ikke gjør det :)

DK82 skrev:
Jeg og klør. spesielt på mage og litt på puppene. Men det blir dobbelt så ille om jeg ikke smører hver dag. Så det er ett tips om dere enda ikke gjør det :)

Hva smører du med?
Har nemlig ikke lyst til å bruke salvene mine så mye, da det er kortison i dem. Det er visstnok ikke farlig, men alikevel :-p

smører med bodybutter. har brukt en fra body shop en periode. Nå har jeg funnet en jeg liker enda litt bedre fra l'occitane. Men de fra body shop er gode også :)
Tror hva som helst som er feit krem hjelper, hvis du har psoriasis kanskje du bør prøve en uten parfyme, body shop sine har parfyme. Tror ikke den l'occitane har det, og finnes sikkert gode på apoteket og uten parfyme :)

Da skal jeg sjekke på apoteket til uka :-)
Takk for tipset :-D

Jeg er nokså nøye med hvilke kremer jeg bruker og vil helst unngå parfyme, parabener og andre unødvendige tilsetningsstoffer. Kan gi noen tips :-)

Aderma exomega krem (selges på alle apotek) er veldig god og brukes mye for dersom man har sensitiv hud, eksemhud, psoriasis o.l.. Ulempen er at den er litt dyr. Ellers er Danatect (selges kun Boots apotek) et billig alternativ, men ikke fult så god som Aderma sin krem.
Decubal clinic cream er en vanlig feit krem (tror det er 38% fett i kremen) som er uten parfyme og konserveringsmidler.
Det finnes også en internettside (husker ikke adressen) hvor det står hvilke kremer som er svanemerket :-) Kan være verdt å kikke på.

Jeg klør også masse på magene og puppene. Det hjelper å smøre seg med krem :-)

Også mange gode tips :-D
Takker! Liker å ha litt å velge mellom ;-)

Ååå, jeg klør også! Spesielt om kvelden/natta, og spesielt på leggene. Blir helt gaaal av det. Har aldri hatt det slik før, og når jeg gir etter for det i svake øyeblikk, er det verdens deiligste følelse å få klø seg bare BITTElitt...... Interessant å høre at flere har det slik, og at det kanskje er graviditetsrelatert!

Jeg låner mannens eksemkrem, Dexem, men synes ikke den virker noe særlig. Men det er så deilig å smøre den på (hehe, gni den inn på områder der det klør som verst)....

Jeg også klør litt innimellom... men passer på å smøre meg etter at jeg har dusja! Vannet tørker huden veldig ut, så det er nok greit å bare gjøre det til en vane å smøre etter dusjen. Veksler litt mellom å smøre med olje og krem. Men unngår parfyme :)

jeg klør også. men nå har jeg begynt å smøre meg med vichy strekkmerkekrem, og den funker kjempegodt!

Den har jeg fått anbefalt av flere :)

Juice,

den kremen til L'Occitaine (body butter) er helt uten parabener etc. Tror den også inneholder lite eller ingenting parfyme (den lukter svært lite). Er veldig feit men trekker inn ganske fort.
Juice skrev:
Jeg er nokså nøye med hvilke kremer jeg bruker og vil helst unngå parfyme, parabener og andre unødvendige tilsetningsstoffer. Kan gi noen tips :-)

Aderma exomega krem (selges på alle apotek) er veldig god og brukes mye for dersom man har sensitiv hud, eksemhud, psoriasis o.l.. Ulempen er at den er litt dyr. Ellers er Danatect (selges kun Boots apotek) et billig alternativ, men ikke fult så god som Aderma sin krem.
Decubal clinic cream er en vanlig feit krem (tror det er 38% fett i kremen) som er uten parfyme og konserveringsmidler.
Det finnes også en internettside (husker ikke adressen) hvor det står hvilke kremer som er svanemerket :-) Kan være verdt å kikke på.

Jeg har prøvd L'Occitaine før, var veldig glad i dusjoljen med grapefrukt.
Prøvde også noen andre produkter, og reagerte på olivenkremen de hadde. Så har egentlig ikke kjøpt noe mer av det merket etter at jeg reagerte på den (prøvde den et par ganger for å være sikker på at det var DEN jeg reagerte på og ikke noe annet).
Men kan kanskje gi merket en ny sjangse :-)

DK82 skrev:
Juice,

den kremen til L'Occitaine (body butter) er helt uten parabener etc. Tror den også inneholder lite eller ingenting parfyme (den lukter svært lite). Er veldig feit men trekker inn ganske fort.
Juice skrev:

Bakemamma: Jeg har tørr, sensitiv eksemhud og det beste jeg kan smøre meg med er aderma exomega. Den er gull verdt, det eneste som gir nok fuktighet til min hud, føler jeg. Den inneholder også havre, hvis jeg ikke husker feil, og det lindrer kløe.

På utslett bruker jeg vanligvis elocon, som vel er en av de sterkeste kortisonkremene. Spurte min legesvoger om bruken av dette, og han svarte at jeg burde unngå det i det lengste. Men at det går greit å bruke litt hvis jeg må. Man skulle da bruke kun tynt lag på et område som tilsvarer 1% av hudoverflaten. 1 % er omtret som håndflaten din.

Gulltopp: Den kremen får du på apoteket eller?
De to jeg bruker for psoriasisen er visstnok ganske sterke, så må bruke de veldig forsiktig.. Heldigvis er det ikke store områder som blir plaga av gangen :-)

bakemamma skrev:
Gulltopp: Den kremen får du på apoteket eller?
De to jeg bruker for psoriasisen er visstnok ganske sterke, så må bruke de veldig forsiktig.. Heldigvis er det ikke store områder som blir plaga av gangen :-)

Apoteket, ,ja!

Jepp, klør på magen, ryggen puppene og hodebunnen =oP Spesielt på kvelden. Godt å se at det ikke bare er meg :)

Back
Topp