Kløe

Deez

Glad i forumet
Jeg er STERKT plaget med kløe på magen rett under navelen å har vært det nå den siste uken.  Det er så litsomt å ikke få sove. [:(] Fete kremer hjelper ikke. Nå skal det jo sies at kløingen kommer av strekkmerker. Men er det noen som har tips på hva jeg kan gjøre for å dempe kløen? Finnes det eventuelt kløestillende kremer/salver? Erfaringer?

det er kansje en smule tidlig for myggstikk, så vi kan jo utelukke det.. [:D][:D]

men alovera skal visstnokk hjelpe mot kløe?? eller tar jeg feil?

Jeg har elvebrest i tillegg, men medisinen tar knekken på den kløen [8D] Vet ikke om aloevera hjelper. Aldri prøvd det. 

Svangerskapskløe da?
Sånn der vann, sterilt vann man får kjøpt på apoteket hjalp på meg. Avene sin...

Kjøl ned området med en pose frosne grønnsaker, det hjelper for en stund i allefall.

*Dytt*

*dytt*

Sterk kløe i slutten av svangerskapet.... jeg hadde tatt kontakt med legen.. om ikke ringt tillegevakta for å få tatt blodprøver!!--- Greit å få sjekket det..

Jeg fikk noe som heter PUPPP da jeg var gravid. Det begynte som sterk kløe på magen. Fikk utslett og det spredde seg til hele magen, låra, rompa og leggene.. Det klødde som bare det og var helt jævlig.. Ville tatt meg en tur til legen vis jeg var deg

ORIGINAL: marie20

Jeg fikk noe som heter PUPPP da jeg var gravid. Det begynte som sterk kløe på magen. Fikk utslett og det spredde seg til hele magen, låra, rompa og leggene.. Det klødde som bare det og var helt jævlig.. Ville tatt meg en tur til legen vis jeg var deg

Skal til  jormoren på tirsdag. Hun kan vell se på det å vurdere om det er nødvendig med legebesøk? Vet ikke om det er utslett. Men trekkmerkene som klør æ store å hovne. Kjennes ut som blodårer når jeg stryker hånda over dem.

Området der strekkmerkene er hovne og klør begynner å bli ganske varmt nå. Hva er dette? Er det normalt at strekkmerker "oppfører" seg på denne måten? *Bekymret* 

Disse utsletta begynte i strekkmerka :/ de kjentes ut som
strekkmerka stakk litt ut, og etterhvert så jeg at det var
røde prikker/utslett som bare spredde seg. Syns det ligna
litt på elveblest.
Jeg så tilslutt ut som jeg hadde blitt duppa i kokende vann :(

Disse utsletta begynte i strekkmerka :/ de kjentes ut som
strekkmerka stakk litt ut, og etterhvert så jeg at det var
røde prikker/utslett som bare spredde seg. Syns det ligna
litt på elveblest.
Jeg så tilslutt ut som jeg hadde blitt duppa i kokende vann :(

Uffda. Hos meg stikker de ut, klør, å stikker. Akkurat der de stikker opp er området ganske varm. Å så har det begynt å verke i kveld.

Det høres veldig ut som PUPPP. Men hvis det ikke plager
deg så veldig så er det nokk ikke nødvendig å gå til legen,
for det er ingenting som hjelper mot det igrunnen. Du kan
bare få kremer som demper kløen litt. Og så går det over
av set selv etter ett par uker.
Jeg var kjempe plaget med utslett på hele magen, låra,
rompa å leggene. Klødde så fælt at jeg ikke fikk sove om nettene.

PUPPP er foresten noe vannkoppelignede som kommer i
forbindelse med svangerskap. Ofte de siste ukene før
fødselen. Og det er somregel førstegangsfødene som blir
rammet.

Det høres veldig ut som PUPPP. Men hvis det ikke plager
deg så veldig så er det nokk ikke nødvendig å gå til legen,
for det er ingenting som hjelper mot det igrunnen. Du kan
bare få kremer som demper kløen litt. Og så går det over
av set selv etter ett par uker.
Jeg var kjempe plaget med utslett på hele magen, låra,
rompa å leggene. Klødde så fælt at jeg ikke fikk sove om nettene.

PUPPP er foresten noe vannkoppelignede som kommer i
forbindelse med svangerskap. Ofte de siste ukene før
fødselen. Og det er somregel førstegangsfødene som blir
rammet.

Jeg vurderer å gå på apoteket i morgen å kjøpe Xylocain AstraZeneca liniment. Dette er et lokalbedøvende middel som ikke har innvirkning på fosteret. Jeg klør ikke så ille på dagtid, men det forstyrrer definitivt nattesøvnen. Heldigvis er det ikke lenge igjen til termin. Så jeg slipper vell å plages med dette i månes vis.
Tusen takk for svar :)

Back
Topp