Sniker. Jeg fikk påvist forhøyet nivå av gallesyrer på slutten av første svangerskap (tok prøvene på sykehuset, og ble satt i gang pga det) og leste at det var typ 90% sannsynlighet for å få det igjen med nr 2. Men å få tatt prøvene hos fastlegen var et styr uten like!
Var og tok prøver og fikk beskjed om at alt var normalt, men det viste seg at fastlegen ikke hadde tatt de riktige prøvene... eneste som gjorde at jeg skjønte det var at det tok for kort tid å få svar. Da jeg tok prøvene i 2011 fikk jeg tlf fra sykehuset om at alt var fint etter ca en uke, men at den ene prøven (gallesyreprøven) ville ta enda en ukes tid å få svar på.
Så når fastlegen (med nr 2 i 2013) svarte etter bare ei uke at alt var fint ble jeg ganske skeptisk, og måtte bokstavelig talt krangle meg til å ta riktig prøve. (Tror ikke han hadde vært borti det før, for han måtte slå det opp på dataen før han til slutt ga seg og fikk tatt riktig prøve.)
Mitt inntrykk er at kunnskapen om alvorlig svangerskapskløe er ganske begrenset rundt omkring (utenfor sykehusene) så jeg ville passet på litt selv og sjekket at du faktisk fikk tatt riktige prøver.
Lykke til!