Kløe!?!

Cindrella

Forelsket i forumet
DET kløøøør noe så inni&@@"&kr&@)(:: i hendene at jeg snart blir gal. Dritt lei av å våkne på natta nå;(((( legen vil ikke gjøre noe å hva?!? Skal jeg bare ligge våken 2-3 timer hvor natt å klø!!!!!

Noen som har gode tips/råd mot kløe? Kløstilkende takk!!!

Jeg følger denne for i går begynte det å klø noe så insides inn i granskauen, kløøøøør over alt :/

kontakt lege dere, det er vell dette som blir kalt svangerskaps kløe... Tror ikke det kan være farlig før slutten av svangerskapet.. Men sjekk det opp å kanskje få noe hjelp / råd mot det.. ?

klør helt innsykt jeg og.. prøvd polaramin en stund.. trenger visst ikke være den farlige varianten.. kan være hormonelt også.. men en blodprøve er lurt å ta.. kløen her har roa seg litt etter polaraminen så jeg har ikke tatt blodprøve selv..

Snakka med legen i forje uke da set har pågått en stund. Å siden jeg har litt atopiske eksem mente han det var det og at jeg heller måtte være flink å forebygge Kløen.. Har lest litt selv å i dag gikk det til innkjøp av zyrtec. Så får vi se. Er hjemme i sag og tar en intensiv smøredag med alt fra babyolje til sink og vanlig fuktighetskrem. DESPERAT! Han mente å det var for tidlig med svangerskapskløe nå.. Klør i grunn ingen andre steder..

Hvis du klør inni håndflaten og under føttene bør du kreve å bli sjekket. Det kan være den farlige svangerskapskløen.

Hvis du klør inni håndflaten og under føttene bør du kreve å bli sjekket. Det kan være den farlige svangerskapskløen.
Nei ikke merket noe på føttene. Det går hardt ut over fingrene :(

Jeg hadde svangerskapskløe sist gang, den skumle typen. Jeg kjente ingenting under føttene, bare inni hendene. Jeg hadde bedt om å få ta prøver, det er vel gallesyreverdiene de sjekker. Det kan tross alt være farlig for fosteret...

Jeg leste nettopp om dette, og der sto det at veldig mange leger bagatelliserer svangerskapskløe.

Hvitvask hjalp meg forresten...

Huff. Slitsomt når man føler man syter seg gjennom svangerskap !!! Ja det tar legen null minutter å ta den forbaska prøven!

jeg har også atopisk eksem.. men er liksom ikke sånn kløe.. dårlig a legen å ikke bare ta den prøva! dessuten skal du ikke ta zyrtec når du er gravid.. du kan bare ta polaramin!

jeg har også atopisk eksem.. men er liksom ikke sånn kløe.. dårlig a legen å ikke bare ta den prøva! dessuten skal du ikke ta zyrtec når du er gravid.. du kan bare ta polaramin!

Leste noe greier -/ forskning at zyrtec ikke er dokumentert skadelig når man er gravid. Men kan gå i melka som ammende..
Har i allefall prøvd å være flink med smøring i dag osv. Det er kjølig på soverommet så om jeg våkner igjen i natt blir det en hissig hormonell gravid dame på telefonen til doktoren i morgen!!!

Leste noe greier -/ forskning at zyrtec ikke er dokumentert skadelig når man er gravid. Men kan gå i melka som ammende..
Har i allefall prøvd å være flink med smøring i dag osv. Det er kjølig på soverommet så om jeg våkner igjen i natt blir det en hissig hormonell gravid dame på telefonen til doktoren i morgen!!!

hvis du leser pakkningsvedlegget står det at man burde avslutte bruken ved graviditet. alle legene jeg har snakket med og jm har sagt at man ikke skal bruke verken zyrtec eller cetrizin.. men du velger selv

hvis du leser pakkningsvedlegget står det at man burde avslutte bruken ved graviditet. alle legene jeg har snakket med og jm har sagt at man ikke skal bruke verken zyrtec eller cetrizin.. men du velger selv
Oki står ikke det i mitt, ingenting tydelig om gravid men nei nei om amming, da tolker jeg det slik at de kan ikke bevise skadelige bivirkninger på fostret " legemiddelet bør likevel bare brukes hvis det er nødvendig og etter råd med legen". Såe nok andre skadelige ting jeg kan påføre..

Oki står ikke det i mitt, ingenting tydelig om gravid men nei nei om amming, da tolker jeg det slik at de kan ikke bevise skadelige bivirkninger på fostret " legemiddelet bør likevel bare brukes hvis det er nødvendig og etter råd med legen". Såe nok andre skadelige ting jeg kan påføre..

ok.. da var det vedlegget til cetrizin det stod da.. har legen din sagt at du bare kan det? ville kanskje hørt litt før jeg tok det.. jeg fikk ihvertfall streng beskjed om å ikke ta det.. og vet at veldig mange andre har fått samme beskjed. men som sagt ditt valg..

Har ikke fått noen fornuftige forslag av min lege. Dvs ingen. Forebygg sa han bare, mulig kryssallergi.. Så dette er min egen beslutning. Etter lesing da vel. Men man skal vel ikke tro blindt på alt man leser heller.. Tok en i dag å har ikke mine tvil om at en er skadelig. Vi får se om Kløen roer seg i natt uansett ..

Sniker litt siden jeg klør noe sykt på magen og fått tørr hud så lurer litt på dette :p sniker fra november :-)

Back
Topp