Kløe

smarie

Første møte med forumet
Hei! Jeg har plutselig blitt plaget med kløe den siste uken...Spesielt i ansiktet og nakken, det er en brennende kløe...Ansiktet blir fullt av røde prikker, halsen blir mer flekkete og hoven.Virker som det blir fremprovosert i varme, som feks etter en varm dusj..Skikkelig ubehagelig, flere som er plaget med dette? Jeg er nå i uke 16.

Sliter litt med det samme.. Kommer spes etter dusjing ja.
Har atopisk eksem fra før som kommer og går, så tar ikke dette særlig alvorlig.. Er vant med at det klør mye..
Er vell egentlig noe en burde ta opp med JM kanskje?
Ikke særlig å gå å klø overalt heller:P
Eneste råd jeg kan komme med er å prøve så hardt du kan å ikke klø. Det fører bare til mer irritert hud, Smør gjerne med en fet hudkrem.

Jeg opplevde dette igjen forrige uke. Sier igjen fordi jeg har kronisk urtikaria og klør så og si hver dag. Men jeg hadde egentlig fått det litt under kontroll med diett og sånn frem til forrige uke.. Da ble jeg helt nødt til å ta en loratadin. Men jeg vet ikke om dette har noen sammenheng med graviditeten da?

om du har mistanke om svangerskapskløe ville jeg nok tatt kontakt med lege/jordmor for å forhøre meg - vet ikke hvor mye kløe som skal til før de tar blodprøve for å sjekke leververdiene....

Her klør jg også veldig mye, spesielt på kveldene.. Har fått masse små prikker oppi nakken.. Heldigvis har jeg en super mann som klør meg hver kveld før vi legger oss, hihi:)

Back
Topp