Kløe !!

hegenordseth

Flørter med forumet
Er det bare meg, eller er det noen andre som opplever et rent HELV*** med besatt kløe ?? Har nå i et par uker klød overalt !! Spesielt på bryst, armer, bein, mage, rygg .. ja OVERALT ! Lurer egentlig på om dette har noe med svangerskapet og gjøre eller om det bare er meg som plutelig har blitt overfølsom mot ett eller annet. Jaja .. uansett vurderer jeg sterkt og ringe legen min og høre, for dette begynner og bli så ille at det ødelegger nattesøvnen min da jeg ikke finner roen pga at jeg klør : / Ahh emoticon

Opplever ikke noe sånt nei. Burde sikkert sjekkes opp med tanke på svangerskapskløe for sikkerhets skyld. Bedre å sjekke en gang for mye når det gjelder det der...

Klødde veldig på hendene i forrige svangerskap. Ble nesten gal. Det er vanlig med svangerskapskløe, og du kan smøre på litt eura for at det skal roe seg. Hjelper det ikke bør du kontakte lege så du får noe som kan lindre kløen :)

Jeg klødde som en gal sist gang,men det dreide seg kun om leggene. Jeg klorte meg til blods om natta og ødela både sengetøy og nattesøvn...Jeg tror også at svangerskapskløe ikke dukker opp før mot siste del av svangerskapet,men hør med legen din om det kan være noe annet.

Uff... Det hørtes forferdelig plagsomt og slitsomt ut!!! 
Er nok greit å få sjekket det opp ja. Som det ble sagt lenger oppe her : bedre å sjekke en gang for mye, enn en gang for lite.

Jeg klør selv litt på magen jeg - i strekkmerkene jeg har fra forrige svangerskap. Men det er ikke i nærheten av å være så ille som deg. Så håper du får det bedre snart!!

Det er veldig vanlig med kløe i svangerskapet, men dersom du er bekymret eller det er veldig plagsomt så tar du kontakt med lege. Den farlige typen svangerskapskløe kommer som regel ikke før mot 3. trimester, og da er det særlig håndflater og fotsåler som klør. Men dette kan legen enkelt sjekke ved en blodprøve. Det er da gallestoff og leverfunksjon som kontrolleres. Mot vanlig kløe tror jeg det er flytende Eurax som anbefales. Ellers vanlige råd som unngå skyllemiddel og vaskepulver med parfyme, smør deg med en god krem morgen og kveld, ikke dusj i veldig varmt vann, også er vel bomullstøy å foretrekke av tekstiler. Håper du finner ut av det, kløe er fryktelig plagsomt :(

Jeg ville kontaktet legen. Forrige gang jeg var gravid fikk jeg atopisk eksem og kløe fra uke 8, klødde meg til blods overalt! Så mildt sagt ikke ut... Det var svangerskapskløe! Tok jevnlig blodprøver (for å passe på at jeg ikke hadde forhøyet gallesyre i blodet), og tok lysbehandling hos hudlege. Roet ned jobbinga, så klarte å holde det i sjakk. Det gikk mange uker før hudlegen kunne konstatere at det var svangerskapskløe, og de ukene var ikke greie..

Begynte å klø denne gangen og, men har det under kontroll. Roet ned jobben litt, og har lært denne gangen hva jeg bør og ikke bør gjøre :)

Back
Topp