Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: vimsemams
http://www.dermatologi.no/hudsykdommer/hudsykdommer_svangerskapsutslett.htm
Her kan dere lese om diverse typer svangerskapskløe/utslett. Jeg hadde også utslett men det har heldigvis gått bort etter jeg har gått noen uker på zyrtec nå[:)] Tror det var noe polymorf svangerskapsdermatose eller noe lignende, som lignet veldig mye på den typen jeg hadde.
ORIGINAL: vimsemams
Det er vanlig å få masse kløe under graviditet, men hvis det forverrer seg bør du kontakte lege. Jeg går på zyrtec nå pga vanvittig kløe, og så lenge jeg tar en pille om dagen så klarer jeg meg greit. Og jeg klødde overalt. Magen, puppene, armene, armhulene, lårene... til slutt over alt. Har vært på sykehuset og tatt blodprøver for å sjekke leververdier, men de var fine, så da er det ikke den verste formen for svangerskapskløe. Heldigvis, da det jo ikke er noe bra for hverken mor eller barn [:)]
Anbefaler eucerin dusjolje og eucerin body lotion. (Fåes på apoteket)
Jeg oppbevarer body lotion'en i kjøleskapet, hjelper med litt kulde[:D]
Skal til og med innrømme at jeg i nøden tok med meg en flaske ketchup fra kjøleskapet, og pakka den under armene, når jeg klødde som verst..[;)] Og det hjalp![:D][8D]
ORIGINAL: Refleksheks
Da må en alternativ jente få spørre; Kommer det særlig på kveldstid/når du har lagt deg?
I så fall, prøv å TRYKK på området i stedenfor å klø.
Det er området hvor en ofte får kløe når en grubler mye - derfor vanlig å få kløen på kvelden/natta, for da begynner ofte tankekverna å jobbe.
Det å trykke/massere området kan da dempe grublingen, og dermed dempes kløen også - selvsagt hvis sammenhengen er slik jeg tenker/antar.