Kløe på føttene

Newbii

Blir kjent med forumet
Himmelbarn
Er det flere som sliter med kløe under føttene? Jeg har de siste 2 dagene hatt veldig kløe under føttene på kveld og natt. Klarer til en viss grad å ignorere det slik at det glir litt over, men det er ikke alltid så lett. Er ikke sånn at jeg klør meg til blods, men det er irriterende. Hadde dette noen dager i uke 10-11 av graviditeten også og ble da sjekket for ICP, men det så helt fint ut. Gikk over av seg selv etter noen dager, men nå er jeg i uke 27 og da dukket det plutselig opp igjen. Skal til legen om et par dager, så nevner det selvfølgelig på nytt igjen da. Er det flere som sliter med det samme? Noen tips til hva som kan hjelpe mot kløen?
 
Brød fotbad og så eventuelt å smøre føttene med en god fuktighetsgivende fotkrem :) kanskje du bare er tørr?
 
Sliter selv med kløe og har oppfølging ifht muli ICP
Hatt det i alle de andre svangerskapene, viktig at den tar gallesyre prøve;)

Det som hjelper her hjemme er varmt vann (sånn skikkelig varmt) og at maen knar beina (med olje/fuktighetskrem)
Går ikke bort men lindrer litt
 
Brød fotbad og så eventuelt å smøre føttene med en god fuktighetsgivende fotkrem :) kanskje du bare er tørr?
Takk for tips:)Jeg er flink til å smøre føttene, så de er nok ikke tørre. Er heller ikke samme følelsen som ved tørr hud, men føler mer at kløen kommer innenfra.
 
Takk for tips:)Jeg er flink til å smøre føttene, så de er nok ikke tørre. Er heller ikke samme følelsen som ved tørr hud, men føler mer at kløen kommer innenfra.
Så kjipt :/ Håper du finner noe som hjelper og at det gir seg i hvert fall :)
 
Kjenner ofte kløe i generelt kroppen til tider. Spesielt på kveldstid :confused:
 
Kjenner ofte kløe i generelt kroppen til tider. Spesielt på kveldstid :confused:
Det er helt naturlig å klø rundt om kring på kroppen når man er gravid
Både pga hormoner og at huden strekker seg
Samt at man fort kan bli tørr i huden

men dersom man får intens kløe under føttene og inni hendene bør man ta gallesyreprøvene for å utelukke «farlig svangerskapskløe» ICP
 
Har du tatt blodprøver ?
 
Det klør masse her også på kveld/natt. Virker å være typisk svangerskapskløe, men er ikke under føttene på meg. Er oppå føttene, og så leggene, og ryggen, og hofta osv.... blir gal når jeg skal sove.
 
Har du tatt blodprøver ?

Ja, det har jeg gjort to ganger iløpet av svangerskapet så langt når kløen har oppstått. Alle prøver var helt fine, men nå har kløen gitt seg igjen. Heldigvis:p Men merkelig at det dukker opp og er intenst noen dager, for så å bli helt borte.
 
B38F9B01-4378-47FB-A61D-636245BE2538.png Et tips jeg følte hjalp litt var denne sprayen på apoteket. Leste om den i et gravid blad, så den skal være trygg for gravide. Den lindret kløen litt ihvertfall:)
 
Back
Topp