Kløe i munnen

IVA

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Når er det vanlig at de små får tenner? De siste dagene har det virket som at det klør veldig i gommene til baby. Hun tygger på hendene sine nesten konstant, ikke bare når hun er sulten. Hun har ikke lært seg å holde ting enda, så jeg må holde biteleken inni munnen hennes. Da også tygger hun som en gal.

Kan ikke skjønne at det blir tenner enda?? Hun er snart 10 uker.
 
Lurer på det samme. Vært akkurat sånn her også siden ca. uke 9 :eek: Sikler som en gal så det renner, og biter på alt (det er ikke sult).
 
Lille min er 11 uker og jeg kjenner klart og tydelig en tannebiss nede (au når hun gnisser på brystvorta :eek:), begynte for en uke siden. Hun hadde i tillegg småfeber og litt ekstra sutrete. Det er tidlig men absolutt mulig. Har også lest at det skjer noe med spyttproduksjonen rundt 3 måneders alder så mange begynner å sikle uten at det er tenner på gang. Det er også på denne tiden at de oppdager hendene sine så det har jo kanskje en sammenheng.
 
Min har fått tenner :eek: 12 uker :eek:
 
Mini er så stor så hs spurte om han hadde fått tenner på 6ukers kontrollen :D men ikke fått noe enda. Lært seg å holde rangle nå og da er hendene også blitt spennende å stappe i munnen. Men ingen tegn i grunn.

Ifølge hs er noen født med tenner, noen får tidlig og noen sent.
 
Er det ikke slik at babyer og småbarn putter alt i munnen fordi det er slik de blir "kjent" med ting? Vår også sikler og putter hendene i munnen, men ingen tenner ennå..
Søstrene var nesten 1 år før de fikk de første tennene, så spennende å se når de dukker opp denne gangen:p
 
Mini er så stor så hs spurte om han hadde fått tenner på 6ukers kontrollen :D men ikke fått noe enda. Lært seg å holde rangle nå og da er hendene også blitt spennende å stappe i munnen. Men ingen tegn i grunn.

Ifølge hs er noen født med tenner, noen får tidlig og noen sent.
Hahahah!!!
Men ser han så gammel ut selv om han er stor? ;D Han her veide 6,6 på seksukerskontrollen :D
 
Hahahah!!!
Men ser han så gammel ut selv om han er stor? ;D Han her veide 6,6 på seksukerskontrollen :D

Han gjør i grunn det også :eek: var og så på barnevogn for noen uker siden og dama der trodde han var i alle fall 4 måneder, også var han bare nesten 2 :D han har jo snart vokst ut av bagen på vogna.. men han har ganske stort hode også. Babyene i barselgruppa mi har enda mindre hode enn det han hadde da han ble født ser det ut som.

Bra størrelse på din også da :D min veide vel ca samme på 6ukers. Lurer på om der var 6,680 eller noe kanskje
 
Han gjør i grunn det også :eek: var og så på barnevogn for noen uker siden og dama der trodde han var i alle fall 4 måneder, også var han bare nesten 2 :D han har jo snart vokst ut av bagen på vogna.. men han har ganske stort hode også. Babyene i barselgruppa mi har enda mindre hode enn det han hadde da han ble født ser det ut som.

Bra størrelse på din også da :D min veide vel ca samme på 6ukers. Lurer på om der var 6,680 eller noe kanskje
Vi burde hatt en barselgruppe med bare våre to kjempebabyer ;'D Slipper å føle oss så store, haha! Men jentungen var også størst i forrige barselgruppe, så jeg er vant til det. :p Gubben og jeg er jo høye og robuste hvis man kan si det sånn. Han hvert fall. Jeg er vel .. normal. XD men høy!

Var hos kiropraktor i går og han synes babyen min hadde hadde et veldig voksent ansikt. Jeg bare ehheehe ja ikke sant :):):) (men tenkte egentlig ikke det selv) ;'D
 
Back
Topp