Kløe føtter og hender

Spire_ønske

Elsker forumet
Hei! Jeg har den siste uka hatt mye kløe under føttene og inni hendene... Har ikke tenkt noe på det før i dag da jeg begynte å søke på nettet.. Det står at det kan være symptomer på farlig svangerskapskløe med høye gallesyreverdier som kan være skadelig for fosteret hvis verdiene blir for høye
emoji46.png


Noen som har disse symptomene/vet noe om dette? Er i uke 10+2 i dag og livredd for at fostret skal ta skade..
Tenkte å ringe vikar-legenkontoret i morgen og høre om jeg kan ta noen blodprøver. Fastlegen min er på ferie til mandag, da har jeg første svangerskapskontroll faktisk. Men tenker at det kanskje er for lenge å vente til mandag?
 
Du burde sjekke det ut, fikk beskjed at det kunne være svangerskapsforgiftning når jeg klødde veldig.
 
Bare å komme deg til legen om du er i tvil[emoji4] Bedre å få et sikkert svar enn å være usikker. Også er det bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Vær ærlig og hva du er redd for [emoji4]

Lykke til [emoji4]
 
Du burde sjekke det ut, fikk beskjed at det kunne være svangerskapsforgiftning når jeg klødde veldig.
Var det det du hadde? Jeg trodde ikke det var vanlig å få svangerskapsforgiftning når man er så tidlig på vei som jeg er..[emoji53]
 
Enig med deg! Får høyt blodtrykk av det [emoji14]

Jeg hadde også svangerskapskløe, var da jeg ringte føden, og de sa da at det ikke skal være inni håndflater og under føtter, men resten av kroppen. Vet ikke om det stemmer, men hvertfall hva jeg fikk beskjed om [emoji4]
 
Jeg hadde også svangerskapskløe, var da jeg ringte føden, og de sa da at det ikke skal være inni håndflater og under føtter, men resten av kroppen. Vet ikke om det stemmer, men hvertfall hva jeg fikk beskjed om [emoji4]
Åja. På nettet står det at hvis det er den farlige varianten så pleier det å klø under føttene og inni hendene, men også resten av kroppen kan klø. Klør litt her og der på kroppen også, men verst føtter og hender.. *forvirrende*
 
Var det jeg mente, beklager dårlig formulering..[emoji4] man klør uansett men ikke i hender om det ikke kan være forgiftning var det jeg mente[emoji6]
 
Jeg hadde heldigvis ikke inne hender, og under føtter da, så var da de konkluderte med at det ikke var noe farlig [emoji4] vet ikle helt hva de gjør når man har kløe de stedene. Men noen prøver må man gjennom
 
Har du fått snakket meg lege?

Snakket med gynekologen min og hun sa at det ikke er noe farlig så tidlig i svangerskapet og at jeg fint kan vente til mandag med å ta blodprøver. Skal til fastlegen da for første svangerskapskontroll. Så da får jeg ta det opp da:)
 
Back
Topp