Kløøøønete!!!

Katti_mh

Glad i forumet
I natt presterte jeg å enten forstue KRAFTIG, eller brekke langfingeren[:(]
Skulle sette meg opp i senga for å gi småen flaske. Skulle støtte meg på
venstre hånda, men mista på en eller annen klomsete måte balansen.
Fikk hele vekta mi på langefingeren, og den ble bøyd bakover[:(][:(]
SA**N så vondt det gjor/gjør! Sambo lå på gjesterommet, og jeg ville
ikke vekke han. Men tårene rant, og jeg måtte "krype" til korset! hehe[;)]
Høres liksom så puslete ut. "Jeg har vondt i fingeren min" *snufs-snufs*[8D]
Nå verker den veldig, og er blå[&:] Har aldri brukket noe før, bare forstuet
masse, og brista! Hvordan kan man se om noe er brukket?

ORIGINAL: lillemeg85

Oi! Huff det hørtes JÆVLIG vondt ut! Ville kanskje fått en sjekk på den jeg!

Hehe, vet hvordan det føles å vekke sambo og si "jeg har så vondt, snufs.. hihi.."
Et par ganger jeg har skjært meg på kjøkkenkniven, og fyyy det er vondt, jeg står der helt på gråten, med blodet rennende, sambo bare "Ååååhh, stakkars deg, har du så vondt"? Åsså LER han etterpå! Dumming, hehe..

Ja, akkurat!!! De kan liksom like gjerne si "ååå...daaakar!! skal jeg blåse på???"
Heldigvis spratt Morten opp fra senga for å se på den. Han forsto veldig godt
at jeg hadde vondt. Han så jo sizen på den[&:] Han sa jeg IKKE skulle ha venta
med å vekke han. "*snufs* Men jeg måtte jo *snufs* gi AM mat først.. *snufs*

Hehe[;)]

Uff, ville tatt en tur til legen, jeg!
Selv om det "bare" er forstuelse kan det være alvorlig nok - moren min forstuet en finger som brukte ETT ÅR på å bli bra. [8|]
Vrikket håndleddet på morgenen i dag på samme måte - hadde junior i fanget, skulle ake meg bort til sengekanten i dobbeltsenga og støttet meg på håndleddet - som knakk sammen. [X(]
Er heldigvis myyye bedre nå, var redd jeg skulle bli gående alene hjemme med junior hele dagen med kun en hånd som fungerte! [&:]

Kom deg til legen, Katti, og GOD BEDRING!

hehe uffda... unnskyld at jeg ler, men har vært borti det samme før en gang. det skjedde ikke meg, men "lillesøsteren" min (en jente som bodde hos oss en stund). Jeg har alltid sagt til henne at det er bare å komme til meg når som helst, jeg stiller alltid opp!!

Så var det en gang da jeg var russ, og hun var med på russestevne. hun skulle i skogen og tisse, mista balansen og tok seg for med hånda. hun fikk litt vondt i to fingre, men tenkte ikke noe mer over det.
vi ble fulle begge to, og dro hjem etterhvert.

Dagen etterpå fikk jeg vite at hun hadde fått så vondt i fingrene i løpet av natta, så hun hadde gått inn på rommet mitt og vekket meg og forklart problemet. Svaret mitt var "gå og legg deg, jeg er ingen lege!!" [:D][:D][:D][:D][:D][:D] jeg husker ikke dette, så jeg sa det tydeligvis i søvne. hadde jo aldri sagt det i våken tilstand! [:D][:D][:D]

dagen etter, da hun fortalte meg det, fikk jeg så dårlig samvittighet at jeg skulka skolen og ble med henne på legevakta.
det viste seg at hun hadde brukket 2 fingre, og måtte gå med gips i en mnd!

og hennes fingre var blå og store som dine... så kanskje du burde ta en tur til legen?

Craaap!!! Håper bare den ikke er brukket! Ikke lett å drive og løfte på A.Markus merker jeg.
Rart hvor mye man faktisk bruker langefingeren til. Tenker ikke over det før man ikke klarer
bøye på den! Ja, må få noen til å ha AM tror jeg, orker ikke dra på legevakta med han.
Sikker ørten timer lang kø. Hater å sitte der oppe! Morten har møter hele dagen, så vil liksom
ikke spørre om han kan avlyse noen av de heller.[:-]

Ta en tur til legen ja. Om ikke den er brukket, kan den være kraftig forstuet og trenger litt støtte og bandasje ett par dager. Og det å "briste" et ledd kan ofte være vondere enn å brekke det har jeg hørt, og erfart.. (da jeg skulle legge bort tøy og tråkket på en av storebrors leker, ramlet så lang jeg var og bristet kravebeinet, tommelen og håndleddet..[8D] )
Lykke til![;)]

ORIGINAL: Katti_mh

Craaap!!! Håper bare den ikke er brukket! Ikke lett å drive og løfte på A.Markus merker jeg.
Rart hvor mye man faktisk bruker langefingeren til. Tenker ikke over det før man ikke klarer
bøye på den! Ja, må få noen til å ha AM tror jeg, orker ikke dra på legevakta med han.
Sikker ørten timer lang kø. Hater å sitte der oppe! Morten har møter hele dagen, så vil liksom
ikke spørre om han kan avlyse noen av de heller.[:-]

ja, vi satt hele dagen på legevakta. sånne ting tar tid, de prioriterer visst alle andre først... [:@][:'(]

Kan jo prøve å ringe fastlegen - de har jo sånne "krisetimer" man kan få på dagen, så kanskje de kan henvise rett til sykehuset for gipsing om det trengs? [8|]

Herregud, kløna...... [8D][:D]

[&o] *trøstepå*

Pijah: Rub it in!!!!!!!!!!!!![:D][:D][:D]

Huff det hørtes ikke noe særlig ut...
For å se om den er brukket kan du gjøre den "time-out" bevegelsen, men med hånda vertikalt (er så dårlig til å forklare, håper du skjønner). Så kan du presse forsiktig mot fingeren for å kjenne om det gjør vondt. Er det vondt så er det en mulig tegn på at den er brukket. Ellers er det jo de vanlige tegnene som hoven, blå og så klart smertefult....
Hadde sikkert vært greit å komme seg til fastlegen, som kan gi deg en henvisning til røntgen. Men er usikker på om du da automatisk slipper å vente på å få komme inn til røntgen da.... Men du slipper ihvertfall å sitte på legevakta å vente for å bli sett på av en lege.
Lykke til[:D]

Back
Topp