Klær

Lilly85

Gift med forumet
Jeg venter mitt første barn i juli.
Lurer bare på om det er nødvendig å kjøpe klær i str 50? Har kjøpt ett sett men er så usikker. har endel i str 56. Må jo være bedere at det er forstort enn ratt forlite

skjønte ikke den avstemmingen jeg[8D]

Ser du lagde avstemning her [:D]

Velg "new post, istedenfor "new poll"

Om du får en stor unge bruker du ikke str 50 så lenge, da burde du kjøpe en del i 56 istedenfor[:D]

beklager folkens så ikke at jeg trykket feil jeg hehe[:D]
Ja det er det jeg mener også. klær i str 50 har vel en tendens til å bli forlite

hei...min kjære lille sønn har brukt to bodyer å en drakt i 50 kun en gang...så måtte jeg over på 56...å nå bruker jeg og 62 på han i enkelte klær å han er bare snart 3 uker gammel...klær er så forskjellige, men han her må være lang i armene å beina for alt i 50 er for lite..

så ja, bedre at d er for stort enn for lite [:)]

Jeg kjøpte ikke så mye i 50 til snuppa fordi alle sa de ikke brukte det mer en ei ukes tid eller to.
Så ble snuppa født og 50 var alt for stort [&:]
Men dette var jo midt på sommeren og det var så varmt uansett at den første måneden ville hun ikke ha på seg mer enn bleie [:)]

hadde ingenting i str 50. i str 56 hadde eg berre 2 bodyar og hentedressen, det brukte han berre i 14 daga før det blei forlite. gubben var berre 48cm når han var født og eg var50.. men trur du ikkje det at vi fekk en unge på 52..

Greit og ha noen plagg i 50 syns jeg, snuppa her bruker 50 og det er jo alt for stort..

H ja, uten tvil [8D]

jeg hadde et par ullbodyer i 50, brukte de masse.

Litt vanskelig det der for alle sa til meg med første man at du trenger
ikke  str 50 for de hadde ikke brrukt det men mitt gull kom før tiden
og var liten så jeg brukte 44 i starten så min kjære mor handlet inn[:D]
snuppa kom og før tiden og henne brukte jeg 50 til så ville gjerne hatt
noen bodyer osv i tilfelle[;)]

Snuppa her var 48 cm og 3,3 kg da ho ble født. Og jeg angrer på at jeg ikke hadde kjøpt inn mer i 50 og 56, for det passet mye lenger enn jeg hadde regnt med. Og hvis du får en lien bebi, så er det jo litt greit å ha små (passelige) klær, for alt blir liksom så stort uansett føler jeg.

Det du evt kan gjøre, for å slippe å bruke penger (om det er en issue liksom), så kan du kanskje få lånt noen i disse størrelsene til å begynne med...? Det gjorde jeg. Er jo ikke så lenge man bruker de, men her var det noen uker allikevel[;)]

Mitt råd er å ikke kjøpe så mye klær i det hele tatt, for en får som regel en drøss med klær i str 56 og 62 når ungen er født. Kjøp heller litt sokker, strømpebukser og luer for det er noe de fleste ikke tenker på å kjøpe i gave....

kjøpte ett par klær i str 50 så han ikke druknet i klærene. syns det er greit og ha noe som passer og... men kjøp for all del ikke mye av det...

Småen brukte 50 i 2-3 uker eller no sånt (han var 51 cm ved fødsel).. Hadde bare kjøpt ett par bodyer og strømpebukser før han ble født.. Tenkte det at hvis jeg ikke fikk noe, og ungen var liten, så kunne jeg bare kjøpe i ettertid... Fikk noen få plagg i 50, men jeg lånte en hel pose med klær i 50 så jeg slapp å kjøpe noe mer...

ORIGINAL: Lilly85

Jeg venter mitt første barn i juli.
Lurer bare på om det er nødvendig å kjøpe klær i str 50? Har kjøpt ett sett men er så usikker. har endel i str 56. Må jo være bedere at det er forstort enn ratt forlite
jeg fikk en baby på 3750g og 51 lang. str 50 var litt stort.HM klær

vi brukte str 50 i ca 1 mnd, ville hatt noe klart, så kan du heller gå og kjøpe mer etter fødselen.

Vi brukte str. 50 i lang tid, så jeg ville nok hatt noe i 50 (du trenger jo ikke ta av lappen og vaske alt, slik at du kan bytte det hvis det blir for smått)[:D]

Jeg kjøpte alt for lite størrelse 50 til 1ste tulla måtte på shopping da jeg kom hjem. Brukte det ganske lenge. Tulle 2 var større men brukte 50 også hun en god stund. Pent når klærne passer ikke for store og ikke for små.

jeg hadde nesten ikke noe i str 50, angret vilt i ettertid.. Snuppa var så liten, brukte 50 i 3 mnd minst. Så denne gangen safer jeg, skal ha litt utvalg i str 50[:D]

Back
Topp