Klær

MaTe

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Et par spørsmål om klær (førstegangs).
Strømpebukse- blir det mye brukt, hvilken størrelse burde man kjøpe i? Blir 50/56 fort for smått?
Størrelse 50- har en søt dress jeg vil kjøpe, men har kun str 50 igjen, er det unødvendig å kjøpe i denne størrelsen/bør jeg vente litt? :)
 
Veldig vanskelig å si! Noen bruker ikke 50 og andre bruker det lenge! Sist brukte vi 50 i nesten 3 mnd ;)
 
Et par spørsmål om klær (førstegangs).
Strømpebukse- blir det mye brukt, hvilken størrelse burde man kjøpe i? Blir 50/56 fort for smått?
Størrelse 50- har en søt dress jeg vil kjøpe, men har kun str 50 igjen, er det unødvendig å kjøpe i denne størrelsen/bør jeg vente litt? :)

strømpebukser varer ofte ei stund, heldresser avhenger av kroppsbygning - forrige barn hadde lang overkropp så heldresser og bodyer ble vokst ut av raskere enn andre ting. Str 50 avhenger av hvor stor babyen er, vi brukte 44 og 50 i 3mnd sist.
 
Jeg hadde strømpebukser i de miste str, men brukte de ikke. Synes det var bedre med myke tights/joggebukser og sokker. Smaken er nok som baken på akkurat dette området. Ang. størrelser hadde jeg rundt 5 bodyer i str 50 og et par sparkebukser som ble brukt de første ukene. Kunne også bruke noe i 56 fra start. Størrelsen varierer veldig fra klesmerke til klesmerke også. Nå har jeg kjøpt en ullpysj/dress og et sett med body/bukse i ull i str. 50. Så får vi håpe det passer iallefall noen uker :)
 
Jeg har nesten ikke brukt strømpebukser på barna, stortsett bare når jenta skulle ha kjole. Syntes det var mye bedre, og så finere ut med behagelige bykser/tights Og sokker. Var det kaldt hadde jeg ullbukse/ulldress utenpå når vi skulle ut i vogna. Er vel sjeldent man har det så kaldt innendørs at man trenger strømpebukser under bukser :rolleyes:
 
Ang klede. Nokon som har gode sokkar å anbefala? Både varme og meir "vanlege" til å ha inne? Og i kva str?
 
Ang klede. Nokon som har gode sokkar å anbefala? Både varme og meir "vanlege" til å ha inne? Og i kva str?

fikk anbefalt av ei venninne at det eneste som funka var de litt lengre sokkene fra HM. Resten hun hadde kjøpt sklidde bare av... så jeg har bare kjøpt noen pakker herifra og håper det holder!
 
strømpebukser varer ofte ei stund, heldresser avhenger av kroppsbygning - forrige barn hadde lang overkropp så heldresser og bodyer ble vokst ut av raskere enn andre ting. Str 50 avhenger av hvor stor babyen er, vi brukte 44 og 50 i 3mnd sist.

uff ja alt avhenger selvfølgelig av babys størrelse.. såå kjekt for ei som liker å organisere at ingenting kan gå heelt etter min plan fra nå av :laughing002
 
Ang klede. Nokon som har gode sokkar å anbefala? Både varme og meir "vanlege" til å ha inne? Og i kva str?
Kan anbefale ullsokker fra Safa som man får kjøpt på Sparkjøp. Både de tykke frottesokkene som jeg synes var fine når baby var liten, og de tynne ullsokker som sitter godt på foten også til litt eldre babyer. Er best før de lærer seg å gå. Da gikk vi over til sklisikre i bomull fra name it, Lindex og Reflex. Samme erfaring med alle de. Er høye og brettes ned, sitter greit på foten.
 
Finnes forresten også sklisikre i ull. Har testet noen fra Safa, men de var veldig tykke og ikke helt til hverdags bruk. Blir brukt på kaldt gulv på hytta. Ellers vet jeg joha selger sklisikre i ull, og man får kjøpt mer sånn "tøffel-sokk" med heldekkende skisikring under i ull fra MP på Barnas hus.
 
Vi brukte nesten ikke strømpebukse fra start. Jeg syns den strammet på magen til den lille, så brukte heller myke bukser eller hel sparkedress.
 
Strømpebukse tror jeg ikke førstemann hadde på før han var ca 1 år, bare ser for meg at det er vanskelig å kle på en nyfødt strømpebukse :wideyed: Her kjøper jeg bare klær i 56, satser på at min hopper over 50 sånn som eldste gjorde. Skulle jeg ta feil så er det bare å kjøpe noe mindre. Hadde jeg funnet et plagg i 50 som jeg virkelig likte så kunne jeg sikkert kjøpt det da!

Er mer usikker på størrelsene 62 og 68 jeg da, skulle ønske jeg husket hvor lenge første brukte 62 :bored:
 
Strømpebukse tror jeg ikke førstemann hadde på før han var ca 1 år, bare ser for meg at det er vanskelig å kle på en nyfødt strømpebukse :wideyed: Her kjøper jeg bare klær i 56, satser på at min hopper over 50 sånn som eldste gjorde. Skulle jeg ta feil så er det bare å kjøpe noe mindre. Hadde jeg funnet et plagg i 50 som jeg virkelig likte så kunne jeg sikkert kjøpt det da!

Er mer usikker på størrelsene 62 og 68 jeg da, skulle ønske jeg husket hvor lenge første brukte 62 :bored:
Hopper også over 50, kan aldri tenke meg at min blir en liten fyr :D (og går kjapt å skaffe hvis det trengs)
Men ja, er også litt usikker på størrelsene etter. Arver endel, så får fylle på hvis det trengs.
 
Vår første levde i strømpebukse og body. Umulig å få sokker til å sitte, og strømpebukse var bare mye enklere. Hadde en del fra condor som holdt overraskende lenge
 
Et par spørsmål om klær (førstegangs).
Strømpebukse- blir det mye brukt, hvilken størrelse burde man kjøpe i? Blir 50/56 fort for smått?
Størrelse 50- har en søt dress jeg vil kjøpe, men har kun str 50 igjen, er det unødvendig å kjøpe i denne størrelsen/bør jeg vente litt? :)

Bruker ikke strømpebukse så ofte på førstemann, men har kjøpt inn 2 stk i 50/56 fra cubus og tenker at det holder :) passer nok ikke i starten, så de har vi sikkert i mange mnd. Du må bare prøve deg frem. Vi har så forskjellige preferanser! Jeg har kjøpt inn en heldress i ull i strl 50 og tenker at det blir den eneste - så får den passe 1 uke eller 3 mnd :hilarious:

En annen ting er jo hvor romslige vi ønsker at klærne skal være. Jeg bytter til neste størrelse så snart den passer, mens noen tyner klærne litt mer. Jeg skal bli litt mer sånn som "bruker opp" klærne :) Har innsett at det er jeg som blir lei klærne, og ikke barnet som vokser så fort :joyful:
 
Back
Topp