Klær

Hva kjøper dere av ytterklær til lille i str 50-56? Da tenker jeg på lue, votter, dresser?

Beklager mye spm fra meg men jeg har ingenting å sammenligne med og jeg har ikke lyst å gjøre så mange bomkjøp så da spør jeg heller her :)

Kan også nevne at jeg bor oppi nord så her er det ganske kaldt enda i februar.

Jeg har kjøpt lillelam dress, strikket gode og tykke ullvotter. Syns det er veldig vanskelig med lue, prøvde djevellua (eller hva den heter) på frøkna, og den passet overhodet ikke med hennes hodefasong. Så jeg tror jeg bare kjøper en tynn Joha lue eller noe, også får vi heller reise på shopping når lillemann er ute:)

Hva kjøper dere av ytterklær til lille i str 50-56? Da tenker jeg på lue, votter, dresser?

Beklager mye spm fra meg men jeg har ingenting å sammenligne med og jeg har ikke lyst å gjøre så mange bomkjøp så da spør jeg heller her :)

Jeg bor på Østlandet,hvor vi pleier å ha over 20- på vinteren. Jeg har en tykk dress i str 56 også kjøper jeg hettelue i tynn ull som jeg kan ha hetta til dressen (eller annen lue ) over. Kommer ikke til å kjøpe mer enn tre luer. Også kjøper jeg et par tommelløse votter. Skal også kjøpe sånne dunsokker/sko.

Det er jo for det meste mens de bruker str 50-56-62 det vil være bruk for varme klær, så jeg tenker å strikke 2 heldresser, 2 par ullsokker, 2 ullvotter og 2 luer i ull i str 0-3 mnd, så får vi heller brette opp ermer og bein i begynnelsen. Og så vil jeg nok kjøpe 2 tynne ulluer og en ullfleecedress fra Nøstebarn/Joha/Cosilana. Det vil neppe bli bruk for en vinterdress når hun er så liten, for hun kommer til å ligge varmt og godt i vognposen sin når vi er ute og leker med storesøstrene.

Jeg anbefaler også ulldresser og ikke slike "bobledresser" til nyfødte babyer. Ser de selger det rundt om. Ull gir god varme og er ikke så klumpete. De skal jo ligge godt pakka inn nede i vogna si. Og i bilsete skal de ikke ha for tykke klær pga trafikksikkerhet. Da får du ikke festet selene stramt nok. Derfor syns jeg det er fint med bilpose, for da har de ikke mase klær og koser seg nedi posen sin ;) Jeg har i tillegg noen ull luer fra kommende storesøster. Mulig de er litt tynne. Også kjøpte jeg to søte små ull votter uten tott fra Joha forrige uke.
Men du må jo finne ut hva du liker best. Vi er jo forskjellige ;)

Siden storebror er februargutt og så har eg mye ull, bilstolpose og dunpose til vognen.. Og har mye forskjellige ullpledd og bomullspledd.. Har en dundress etter storebror, den ble nesten ikkje brukt for den ble for stor selv i str 56..

Back
Topp