Klær

aogsersant

Elsker forumet
Hvor mye klær har dere i str 50 og 56? Begge gutta har brukt 50 ett par uker, før de gikk over til 56..

Og dere som har jenter fra før, kjoler i str 50/56? Ser for meg at det først er i str 62 kanskje at det kan brukes?

Jeg har kun kjøpt klær i str 56, forrige gang passet ikke jenta inn i str 50.. Men etter vekstestimeringene jeg har vært på kan det se ut til at jeg må satse på litt i str 50 allikevel. Har et par hekla kjoler i nyfødtstørrelse, ellers går det i sparkebukser, strikket tøy som rompere og mange bodyer og strømpiser. Har nok litt mer kjoler i 62 liggende etter storesøster, men husker ikke om det er tilfeldig eller ikke. Kjoler passer som regel mye lenger enn tøy som bodyer, bukser og sparkebukser.

Har også stort sett kun kjøpt klær i 56, med unntak av kanskje et par bodyer og en bukse... Får se litt om jeg kjøper noe mer i 50... Tenkte i utgangspunktet at det er bedre å handle etterpå ved behov enn å ha masse klær man ikke får brukt...

Har kjøpt 7-8 bodyer, 2 eller 3 sparkebukser , fire strømpebukser, to ullbukser med bein, en genser.... 3 pysjer...

Vi har masse i begge størrelser, takket være arvede klær og gaver. Det er ikke så mye pynteklær, men har strikket en vest som kan ligne litt på en kjole. Men hvis du vil ha kjole prøv å se etter en som kneppes opp istedenfor å tre over hodet. Var livredd for å tre noe over hodet de første ukene :D

Har kjøpt litt i str 50, men mest i str 56. En del av plaggende er 50/56..
Jeg kommer nok ikke til å dresse hun opp i kjole den første tiden, så ingen kjoler er kjøpt i str 50 eller str 56. Første kjole blir nok i str 62 kanskje?

Jeg har også mest i 56, bare litt i 50. Storebror vokse så fort ut av 50, fikk nesten ikke brukt disse.

Har heller ingen kjoler i 50-56 men har litt i 62. :) Husker med storebror at jeg for det meste var hjemme den første tiden og da blir jeg ikke å dresse henne opp så mye.

Har en 3-4 bodyer og bukser i str 50, så får det heller kjøpes mer dersom det blir behov for det. Så vi satser også primært på str 56 og oppover :) Synes kjoler virker veldig upraktisk når de er så små, så har ikke kjøpt inn noen selv. Har riktignok en kjole i str 56, men den har vi fått i gave. En kjole passer forøvrig bra siden onkelen hennes konfirmeres i mai, så da er det jo litt stas med et pent antrekk for dagen.

Last edited:
Har 1 body til hentesettet i str 50, ellers ingenting :p Lurer på om jeg Bør kjøpe inn litt mer :p Har en del i 56 da :)

Jeg har like mye i 50 som i 56, siden første var 48cm da hun ble født og brukte 50 i over en måned. :)

Vi hadde to kjoler i str 56 sist. De ble omtrent ikke brukt, kun et par ganger til penbruk. Syntes det var så upraktisk, den sklei bare opp under armene på henne. Syntes det var bedre å pynte henne i sparkebukser når hun var så nyfødt. Hadde et par kjoler i 62 også men de ble også lite brukt.

Er så forskjellig fra ulike merker. Gutten min på 4mnd kan enda få på seg noe i 50. Han er normal lang men slank.

Jeg har bare kjøpt et par nye bodyer 50, men plukket fram litt etter storebror og fått litt brukt. Kjøper i hovedsak fint og nytt tøy fra 62 og oppover siden jeg ikke vet hvor stor Lillemor blir. Men har mer enn rikelig i både 50 og 56, div etter storebror og mye vi har fått brukt. Gambler på vi får litt gaver og i verstefall handle litt etterhvert. Sist brukte jeg ikke halvparten av klærne jeg hadde i de forskjellige strl til storebror:p

Har ikke kjøpt kjoler i 50/56 men fått en og blir vel muligens kjøpt et par nå på slutten av ventetiden når alt annet er klart :) venninnen min fikk jente nå i november som brukte 50/56 ganske lenge og hun hadde på kjole med en gang de skulle vekk på besøk el. ;)

Har vel ca 6 bodyer og strømpebukser i str 50. I tillegg til ca 4-5 bukser/tightser, noen få sparkebukser og ca 5 nattdresser.

Ellers er det fra str 56 og oppover.

Mellomste brukte str 50 i ca 1 måned (56 var aalt for stort). Så greit å ha litt! Kjøper mer ved behov. Har iallefall så vi greier oss første tiden.

Er så forskjellig fra ulike merker. Gutten min på 4mnd kan enda få på seg noe i 50. Han er normal lang men slank.
Polarn o Pyret er kjempestort på str!!! Str 50 der tilsvarer 56/62 fra H&M :confused:

Oj, ja hadde en mistanke om noe sånt!
Jeg sammenliknet bare i full fart noen plagg her en dag og kom fram til at jeg må ta fram alt i 50-62, og sammenlikne str for så sortere det på faktisk str istedenfor hva det er merket med. Ellers vil vi nok ha endel klær som er for lite når han vokser inn i den str, og som han svømmer i på en annen str.

Jeg har bare noen få ting i str 50. Men får sende ut mannen på shopping ved behov Dumt å sitte igjen med masse klær man ikke trenger også...

Jeg sammenliknet bare i full fart noen plagg her en dag og kom fram til at jeg må ta fram alt i 50-62, og sammenlikne str for så sortere det på faktisk str istedenfor hva det er merket med. Ellers vil vi nok ha endel klær som er for lite når han vokser inn i den str, og som han svømmer i på en annen str.
Ja det er sant, det må jeg huske på nå som jeg skal begynne å ta fram og vaske klærne etter førstemann :-)

Her får jeg store baby, så kommer ikke til å kjøpe eller få bruk for klær i størrelse 50:) kommer til å bruke 56 og oppover som jeg har gjort med de andre 3 barna jeg har:)

Back
Topp