Klær

Løvemamma88

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Vi skal på OUL onsdag, og håper vi får hvite kjønnet på babyen i magen. Kommer da til å ville handle litt, så da er spørsmålet. Hvilke str handler dere for å ha de første ukene? Og hva trenger babyen i september? Ull eller bomull?

Vi brukte 50 og 56 lenge. Da hun ble født svømte hun i str 50, vi måtte brette opp ermene.

Ville kjøpt inn litt i de minste str og så evt kjøpe inn mer etter fødselen :)

Har bittelitt i str 50, og 56 kommer jeg nok til å ha litt av. Mine unger har også svømt litt i str 50 de første ukene. Kan godt hende denne her blir større enn de to, men 56 bør hvertfall holde :p

Gutten min brukte str 50 i 10 dager, str 56 kanskje et par uker etter det, og var over på 62 ca 3 uker gammel. Jenta mi brukte str 50 i 6 uker, og str 56 fram til hun var 3 mnd. Jeg har ikke tenkt å gjette hvordan denne skal vokse, de er så utrolig forskjellige. :) Jeg har fullt sett med klær i alle størrelsene, så slipper jeg å tenke på det. Hvis jeg skulle vært litt mer nøye på hvor mye jeg brukte på babyklær, så ville jeg sikkert hatt litt mindre i str 50. Vi bruker bare bomull. Ingen andre i familien tåler ull, så denne babyen skal få slippe å prøve det.

Vi brukte str 50 i ca 3-4 uker sist, deretter 56 lenge.
Husk at butikkene ikke stenger i det du drar på sykehuset for å føde ;-) Det er fullt mulig å handle alt du skulle trenge mer av etter at barnet er født, og det kommer helt sikker til å være en del.
Av bodyer de første ukene er det kjekt med typen med "vott" som kan dras over hendene sånn at baby ikke klorer seg selv. Også ville jeg kun kjøpt omslagsbodyer. Det er noe ordentlig herk å dra ting over hodet på de små babyene.
Vi har brukt masse ull, særlig typen med ull/silke-blanding. Joha, Safa og Janus har vært favorittene her.

Med nr1 var 50 for stort og den str brukte hun i 2-3mnd , så jeg kommer til å kjøpe en del i str 50..
Gleder meg til vi skal på OUL om 2uker, håper jeg kan gå til innkjøp av blått eller rosa :D

Vi brukte str 50 i ca 3-4 uker sist, deretter 56 lenge.
Husk at butikkene ikke stenger i det du drar på sykehuset for å føde ;-) Det er fullt mulig å handle alt du skulle trenge mer av etter at barnet er født, og det kommer helt sikker til å være en del.
Av bodyer de første ukene er det kjekt med typen med "vott" som kan dras over hendene sånn at baby ikke klorer seg selv. Også ville jeg kun kjøpt omslagsbodyer. Det er noe ordentlig herk å dra ting over hodet på de små babyene.
Vi har brukt masse ull, særlig typen med ull/silke-blanding. Joha, Safa og Janus har vært favorittene her.

Hvor kjøper jeg bodyer med "vott"?

Kommer til å handle en del i 50 og 56 :) Det brukte vi lenge sist gang :)

Kommer nok til å handle en del i 50 og 56 først. Sist hadde jeg veldig lite i str 50 og skulle ønske jeg hadde kjøpt inn mer av det.

Str er veldig forskjellig fra barn til barn! Jeg vil anbefale deg å ha noe i 50 og 52 og så supplere når du veit hvilken str babyen din er. Da jeg fikk første trodde jeg at jeg ikke ville trenge noe særlig av 50 og endte med å sende mannen på handling mens jeg lå på føden. :) Med nr 2 fikk jeg knapt prøvd klærne i 50 før de var for små!

Klær i ull er deilig hele året siden de puster og ikke føles våte på kroppen, men temperaturen avgjør jo hvilke klær du trenger. I Nord-norge ville jeg nok hatt noe i ull i september. Litt mer usikker på temperaturen i Sør-norge. Bambus har også noen av de samme egenskapene som ull og kan også anbefales!

Vi kommer til å ha litt i 56 og mer i større str.. Siden vi begge var medium str når vi ble født og siden butikkene fortsatt er åpne etter fødselen også.. Så har vi litt av hvert til å begynne med, og handler resten etterpå når den lille har blitt født. Jeg vil ikke handle for mye i 50-56 før fødselen, siden noen nesten ikke bruker de str..

Vi brukte str 50 lenge med førstemann, så blir nok å kjøpe inn litt i den størrelsen når vi får vite kjønnet. Har litt ullklær i den størrelsen, så det blir vi nok ikke å kjøpe inn med det første.

Vi brukte både 50 og 56 i begynnelsen med førstemann. Og jeg trodde jeg skulle få en del smått i visittgaver. Men de fleste hadde kjøpt str 68. Så jeg måtte kjøpe litt mer. Men hun var 52 cm når hun ble født. Så hele dresser og pysjer i str 50 ble for korte. Men bodyene passet fint da.

Jeg kommer til å kjøpe 50 og 56. Jenta vår var 3220g ved fødsel og 48cm lang. Hun brukte str 50 i over 1 mnd og 56 til hun var 3 mnd... Vi måtte ut å handle etter fødselen sist siden vi ikke hadde nok i str 50!

Vil bare nevne at det kommer litt an på butikkene også om hvor store klærne er i størrelsene... :)

Vi hadde et par bodyer i str 50, noen flere i str. 56. De var litt store til å begynne med, men shit au, lillemann klagde ikke :P

Vi har kjøpt tre bodyer og to strømpebukser i str 50, resten av garderoben blir kjøpt inn i str 56-62 :) Både jeg og barnefaren var lange når vi ble født. Hvis det blir for lite med det vi har i str 50 får jeg bare sende BF for å handle mer:p

Back
Topp