Klær

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Er vel en annen tråd om det, men den fant jeg ikke :p

Lurer så fælt på hva jeg skal kjøpe av klær. Aner jo ikke om str 50 passer når mini blir født osv, og klær jeg har fått i gave allerede er mest 62/68

Noen som vil hjelpe? :D

Har foreløpig i str 50:
3 bodyer
2 bomulls luer

Str 56:
2 bukser
1 strikkajakke

Eg måtte kjøpa fleire body, pysjar, og strømpebukser i str 50:) Gutten e 6 veke, bruke str 50 endo☺️

Følger den her.. Har ikke kjøpt ett eneste plagg enda! :o
vil at det første jeg kjøper er litt spesielt, men aner ikke hvilken størrelse:p

Eg måtte kjøpa fleire body, pysjar, og strømpebukser i str 50:) Gutten e 6 veke, bruke str 50 endo☺️

Hvor stor var han da han ble født? Er jo vanskelig å si før de blir født hvilken str man må ha da, så vil jo ikke kjøpe altfor mye heller:p

Hvor stor var han da han ble født? Er jo vanskelig å si før de blir født hvilken str man må ha da, så vil jo ikke kjøpe altfor mye heller:p
Ja da e vanskli;) Han va liten då, 3174:) Men guttar har ein tendens te å tissa " i vinkel", so da blei ein del skifting av klær på nattestid ;)

Det står ikke str men på side 128 i svangerskapsboken står det både hva du kan/bør ha som basisgarderobe. Det står også om hva som kan være greit av basisutstyr. :) legger ved bilde av listene ;)

ImageUploadedByBV Forum1427137233.449716.jpg

ImageUploadedByBV Forum1427137273.248626.jpg

Har funnet noen slike lister, men det er str jeg syns er så vanskelig. Hehe

Helt enig der, er så vanskelig.
Jeg har tenkt at jeg kjøper noe smått i 50 også får vi heller kjøpe mer dersom det skulle vise seg at det er en liten baby.

Helt enig der, er så vanskelig.
Jeg har tenkt at jeg kjøper noe smått i 50 også får vi heller kjøpe mer dersom det skulle vise seg at det er en liten baby.

Hvor mye har du tenkt til å kjøpe i smått da? Strømpebukser er vel kanskje ikke et must på julibaby:) og bukser går an å brette opp tenker jeg.
Greit med en pysj eller to kanskje?:confused:

Lurt å kjøpe i både str 50 og 56. Forrige gang ble vi rådet til å kjøpe str 56 fordi de vokste så fort ut av 50 likevel. men vi måtte kjøpe inn i str 50 ja... 56 ble for stort i starten. Han var 49 cm og 3560 g, så ganske på snittet vil jeg tro.

Poden var bare 48 cm når han ble født. Og jeg er glad jeg hadde litt i str 50. Kjøpt en del i 50 nå også. Men hun kan jo være likedan hun i magen ;)

Hvor mye har du tenkt til å kjøpe i smått da? Strømpebukser er vel kanskje ikke et must på julibaby:) og bukser går an å brette opp tenker jeg.
Greit med en pysj eller to kanskje?:confused:

Tenkte på en sånn 3-pk med bodyer(usikker på kort eller langermet), 1-2 joggebukser, 1-2 pysjer. Skader ikke å ha en strømpebukse liggende.
Jeg har kjøpt to par sokker og bomullsluer i 0-1 måned, men det er fordi det var så sykt smått og søtt :P

I str 50 har jeg 6 bodyer, 2 pysjer, 1 sommerbody (korte armer og føtter) og 1 heldress. Tenkte å kjøpe 1 bukse/sparkebukse også. Har en del i str 56 og 62. Av erfaring er nesten alle gaver i str 62.

Tenker at jeg venter med å handle de minste str mot slutten for å se litt Ann hvordan han er i veksten :)

Frøkna var 3,2 kg og 47 cm når hun ble født og jeg måtte ut for å kjøpe str 44 for hu druknet i str 50. Brukte str 44 noen uker så str 50 noen uker... men hun er jo helt på bærtur når det gjelder str fortsatt og hu er 8 år haha

Men nå har jeg bare et sett i str 50, kommer nok til å la frøkna finne et til i butikken og så kjøper jeg heller når han er født. Men det er meg, om du vil kjøpe inn litt på forhånd så ville jeg nok gått for 3-4 bodyer, tynne bukser og sokker. Evt en tynn jakke og selvfølgelig et par pysj.

Min første var kun 46 cm og 2,9 kg selv om hun var født på termindatoen. Så vi måtte ut å kjøpe 44-46 i klær. Hadde bare kjøpt 56 fordi alle mente at de vokste så fort ut av de. Det gikk helt greit å kjøpe når hun var kommet til verden også, men greit med noen plagg.

I str 50 har jeg bare 2 bodyer og to små luer... Usikker på om jeg kjøper mer. Har ganske mye i 56 heller :)

Når jeg gikk gravid med gutten vår,sa alle til meg at jeg måtte ikke kjøpe så mye i str50,for det rakk de så vidt å ha på seg eller kanskje ikke passa i det hele tatt. Gutten vår svømte i str 50,og vi måtte handle masse i den str :-) han var jo liten ,2600g. Men brukte 50 ganske lenge.

Back
Topp