Klær..

Corsa

Andre møte med forumet
Noen som har begynt å handle? Hvor mye kjøper dere inn i hver størrelse? Synes det er så vanskelig å vite hva som trengs!! :confused004 Får høre fra folk at det er ikke noe vits å kjøpe så mye i de minste str, men hva er mye? Hehe..

Vi blir nok å arve i bråter denne gangen så blir nok bare småshopping på oss. Ellers har jeg en mai gutt fra sist og vi fikk samme rådet. Endte opp med et lite knøtt av en gutt som bodde i str 50 i flere uker og vi hadde bare str 56 og oppover. Måtte hastekjøpe 50 klær for å ha noe som helst og de måtte vi brette opp. Nå får vi små knøtt mens andre ikke gjør det. På nettet fins anbefalings lister om hvor mye et vårbarn trenger. Mitt tips er at det er lurt å ha et par bomullsluer, noen bodyer med knepping på magen som kan åpnes helt opp, noen lette benklær i de minste str også heller kjøpe etterhvert. Det blir mye gris i begynnelsen så det blir noen skift ila dagen.

Har masse både jente og gutteklær fra før... så blir nok ikke så mye klesshopping til Pilten.

Jeg arver veldig mye, så jeg skal nok ikke kjøpe alt for mye. Kanskje noe rosa hvis det blir en jente, da jeg arver fra folk som har sønner. ;)

Jeg har kjøpt litt når jeg har kommer over noe. Stort sett kjøpt i str 56, men også noe i str 50. Noen sier at man ikke bør kjøpe så mye, da man får masse. Selv kjøper jeg hvis jeg finner noe jeg liker, så får jeg heller evt bytte gaver. Et tips jeg fikk av en venninne er å hvertfall ha nok til en uke, så du slipper begynne å vaske med en gang du kommer hjem fra sykehuset. Ellers har jeg kikket en del på gruppen til mai 2014. De har en bildetråd med dagens antrekk, og der ser vi jo hva de kledde sine mai-barn i;)

Vi blir nok å arve i bråter denne gangen så blir nok bare småshopping på oss. Ellers har jeg en mai gutt fra sist og vi fikk samme rådet. Endte opp med et lite knøtt av en gutt som bodde i str 50 i flere uker og vi hadde bare str 56 og oppover. Måtte hastekjøpe 50 klær for å ha noe som helst og de måtte vi brette opp. Nå får vi små knøtt mens andre ikke gjør det. På nettet fins anbefalings lister om hvor mye et vårbarn trenger. Mitt tips er at det er lurt å ha et par bomullsluer, noen bodyer med knepping på magen som kan åpnes helt opp, noen lette benklær i de minste str også heller kjøpe etterhvert. Det blir mye gris i begynnelsen så det blir noen skift ila dagen.

Samme her. Alle mine tre har vart bittesmå og svømte i str 50 i begynnelsen og brukte det flere uker. Må nok kjøpe mye nytt denne gangen, for var såpass lur at eg ga vekk og solgte alle babyklærne til guttene. Har mye etter jenten min, men no får vi gutt:)

Her arves mye etter storesøster, hun gikk rett i 56 så har noe ubrukt i 50 også på lur om lillesøster er mindre. Ellers har jeg bare kjøpt noen småting bare for kosen sin del, er jo så gøy med litt babyshopping sammen med venninner som også er gravid, eller at storesøster får være med, selv om hun tror det er dukkeklær ;)

Vi hadde også alt for lite i str 50. Ellers var det meste av gavene vi fikk i str 62 og 68. Ull trenger man ikke så mye av til mai-barn, men omslagsbodyer og bukser i bomull er gull. Vi oppdaget sist at vi hadde for lite bukser ifht bodyer, "sølinga" når de er så små er som regel bleie-uhell, og da trenger man å skifte både bukse og body. :)

Last edited:
Har kun kjøpt et sett i str 56 enda, men tør ikke kjøpe for mye for vi kommer nok til å få masse siden det er første barnebarn på min side og andre på min samboers side! I tillegg er det første gutt i min familie på 43 år, haha :P har sett at babydrøm har noen fine lister å gå etter hva man bør ha til vinter/sommerbarn og utstyr osv :) verdt å sjekke ut :)

Vi skal vent litt sier sambo til vi får sett over det vi har. Men litt shopping blir det men ikke før etter jul :) selv om jeg kjør i fingra :)

La meg se....her arves det ikke så mye da. Jeg har kjøpt en del "klespakker" på facebook og Finn.no. Men de har stort sett inneholdt bomullsklær. Og ganske lite i str 50 mest i 56 tror jeg nå. Eneste jeg har kjøpt nytt er en ull lue. Såg ikke prisen på den da jeg handlet men det viste seg og være over 80 kr for Janus ullue. Blir jo litt dyrt og kjøpe nytt da synes jeg. Satser på og strikke hverfall lubber og luer og sånt femover....det er jo gjort i en håndvending :)

Kjøper inn en god del i 56, og noe i 50. Storebror svømte i 50 da han ble født, og brukte 56 til han var 3 mnd. Og har fått høre at lillemor sannsynligvis blir rundt samme størrelse, så har nok behov for en del i 50 denne gang og.

Men jeg skal ikke handle inn absolutt alt denne gang, det er jo stas å handle inn litt klær etter de er født også :)

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Eg gikk på smellen og kjøpe masse smått. Fekk ikkje behov for noko i str 50. Str 56 brukte han i type to/tre veker. 62 varte litt lengre og 68 var me ikkje innom, kun i bukse/strømpebukser.
Kjøp inn litt og så kan du heller supplera om du trenger det :)

Jeg har masse jenteklær fra før :) så fått beskjed om å ikke handle noe før jeg har gått igjennom d jeg har fra før.. Så jeg gleder meg til lørdag, for da er praksisrapporten min ferdig (verden dreier seg kun om den uka her) og da kan jeg endelig finne fram d jeg har !!! :D
Har allerede forelsket meg i en liten velur sparkedrakt. Den skal jeg kjøpe etterhvert ;)

Jeg kommer til å handle inn en del bodyer og sparkebukser i str 50 og 56. Førstemann brukte str 50 i flere måneder, og alt vi fikk av gaver var i str 62 og 68. Det er greit å ha litt klær, så en slipper å vaske klær hver dag. Ull kan være irriterende på sart barnehud, så her blir det bare bomull. Kommer til å kjøpe en haug med enkle omslagsbodyer og sparkebukser til nyfødt. Det er jo veldig søtt med bittesmå kjoler etc, men av erfaring, så blir det ikke særlig mye brukt det første halvåret.

Back
Topp