Klær

Babybambi91

Glad i forumet
Septembermødre <3
Jeg er så usikker på hvor mye klær jeg skal handle inn til den lille før han kommer..
Mamma var veldig streng og nøye på at man skal bytte klær hver eneste dag, fra innerst til ytterst og da trenger man vell en del da? :P

Hvor mye klær har dere klart før baby kommer? :)

image.jpg Har dette til nå. Er litt vanskelig å beregne synes jeg. Men tenker å kjøpe inn litt mer ulltøy og høstklær når det kommer i butikk:) Skal på ferie neste uke, så blir vell litt shopping av søte jenteklær da og.

Fant en fin oversikt over hva man trenger i bladet "Babydrøm".
Må ha:
♡ 6-7 bodyer
♡ 3-4 sparkebukser
♡ 3-4 pysjer
♡ jakke
♡ luer
♡ sokker
♡ myke bukser
♡ siklesmekker

Bør ha:
♡ Saueskinnstøfler eller andre tøfler.
♡ gensere som er enkle å ta på.
♡ klær med store åpninger og bleieåpning i skrittet.

Og så er det lurt for oss som får unger i september å ha gode uteklær. En myk og god heldress i fleece er super kjekt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg kommer nok til å bruke hentesettet når vi skal ut den første tiden, det er jo i ull :) er usikker på om jeg bare skal gå rett på ull undertøy og ull pysj. er jo ikke så kaldt i sept men oktober kan jo være en kald mnd. Uansett så puster jo ull. Hva tenker dere?

Jeg kommer nok til å bruke hentesettet når vi skal ut den første tiden, det er jo i ull :) er usikker på om jeg bare skal gå rett på ull undertøy og ull pysj. er jo ikke så kaldt i sept men oktober kan jo være en kald mnd. Uansett så puster jo ull. Hva tenker dere?
jeg tenker at jeg venter med ull for å se om barnet har atopisk eksem.. men har hørt om noen ull som skal funke på det også (husker ikke navnet)..

Ull som har bomull eller silke på innsiden skal vel være bra for baby selv om det har eksem?

Jeg tenker at jeg kjøper 3-4 bodyer i str 50 og ett ullsett, så kjøper jeg ca 10 stk i 56 og 62, og 3 sett med ull i de to str og to pysjer :)
Da har jeg noe å begynne med så ser jeg hvor stor babyen er og hva jeg evt trenger mer av når/hvis behovet meldeer seg. De vokser jo så fort ut av de små str at kjøper man for mye så ender man opp med å ikke få brukt alt.. Jeg kjøpte ullbukser i de str igår til 70% på bare barn, så sparte endel der.

Jeg tenker som så at ull trenger ikke å vaskes hver dag, med mindre det blir skittent. Ikke bomull heller, men det bør gjerne ikke brukes mer enn to dager eller hvis det svettes i.

Ull som har bomull eller silke på innsiden skal vel være bra for baby selv om det har eksem?

Jeg tenker at jeg kjøper 3-4 bodyer i str 50 og ett ullsett, så kjøper jeg ca 10 stk i 56 og 62, og 3 sett med ull i de to str og to pysjer :)
Da har jeg noe å begynne med så ser jeg hvor stor babyen er og hva jeg evt trenger mer av når/hvis behovet meldeer seg. De vokser jo så fort ut av de små str at kjøper man for mye så ender man opp med å ikke få brukt alt.. Jeg kjøpte ullbukser i de str igår til 70% på bare barn, så sparte endel der.

Jeg tenker som så at ull trenger ikke å vaskes hver dag, med mindre det blir skittent. Ikke bomull heller, men det bør gjerne ikke brukes mer enn to dager eller hvis det svettes i.
Stort sett måtte bytte klær hver dag, men mest bodyer, mat, gulp,bæsj, ja, babyer er noen griser :p men de vokser fort så heller ikke poeng i å kjøpe alt for mye, noen får veldig mye gaver i starten også.. jeg kjøper ikke str 50, mens starter på 56 mine barn har vært hhv 50 og 51 som nyfødte så da blir str 50 veldig snaut samtidig som at nyfødte er så sammenkrølla så lettere å kle på med litt romslige klær :p

Ja, mamma har ikke så god erfaring med grisete babyer sier hun. Vi gulpet kanskje en håndfull ganger mens vi var små, og bæsj oppetter ryggen like mange ganger :P Sååååå jeg håper jo at jeg bringer de "ugrisete" genene mine videre. Men hvem vet med han jeg formerte meg med hahaha :D
Mannfolk... Grisete babyer de også :P

Ja, mamma har ikke så god erfaring med grisete babyer sier hun. Vi gulpet kanskje en håndfull ganger mens vi var små, og bæsj oppetter ryggen like mange ganger :p Sååååå jeg håper jo at jeg bringer de "ugrisete" genene mine videre. Men hvem vet med han jeg formerte meg med hahaha :D
Mannfolk... Grisete babyer de også :p
haha godt poeng ;)

Blir noen skift med babyer ja.
Mine to var noen skikkelige griser. Skifta gjerne flere ganger daglig.
2.mann gulpa noe helt forferdelig. Var nok litt for glupsk og drakk alltid for mye melk. Og da kom d mye ut igjen. Skulle vi bort, måtte jeg alltid ha med skift både til babyen og meg selv. Ikke koselig å gå rundt å lukte gulp. :p

Jeg har fått og arvet så vanvittig mye at jeg tør ikke kjøpe noe mer!
Kanskje bare et par strømpebukser og siklesmekker da det er litt lite av dette. Men ellers har jeg alt for mye!
I grunnen et luksusproblem, men håper at folk ikke kjøper så mye mer tøy nå. Kommer jo ikke til å få brukt det!

Trenger man så fryktelig mye i ull?
Når man er inne så går det vell greit og bruke bomullsbodyer og strømpebukser? :)

Når man er inne så går det vell greit og bruke bomullsbodyer og strømpebukser? :)
Ja, jeg tenker det jeg og. Vi har det alltid behagelig temperatur/varmt inne. Så jeg ser ikke for meg at man trenger å bruke så mye ull før det blir ganske kaldt ute:)

Ull er gull.. Bruker ull på min 3 åring høst, vinter og vår... Så siden dette blir høst baby blir det mye ull innkjøp her ihvertfall, tenker da på body og stilongs/strømpebukse... Kanskje ikke i september mn definitivt fra oktober av... Mn hvis en bare er inne så er det jo ikke såå nødvendig den første tiden mn når vi skal ut når det begynner å bli kjølig blir det ingenting annet enn ull... Redd babyen blir kald og eller svetter... Ull absorberer jo ev svette så en ikke blir vått og kald og itilegg som den holder på varmen :) min sønn tålte alt av ull fra starten av så har god erfaring med ull :)

Man må se ann litt vær og temperatur. Og så må man bare kjøpe inn etter behov. Jeg har bare kjøpt to ullbodyer så langt, som jeg kommer til å bruke utpå vinteren ved behov.
1.mann var allergisk mot ull når han var baby. Men vokste det av seg etterhvert. Brukte ikke ull på han før han var over ett år. Nr.2 tåler ull bedre. Men brukte det bare når det var veldig kaldt og vi skulle være mye ute når han var baby.
Begynte å bruke ull for fullt når det begynte i barnehage. Da er ull gull. Men ikke all slags ull ungene mine tåler. Så mitt råd er å prøve seg fram med forskjellig ull først før man handler inn masse man kanskje ikke får brukt.

Man må se ann litt vær og temperatur. Og så må man bare kjøpe inn etter behov. Jeg har bare kjøpt to ullbodyer så langt, som jeg kommer til å bruke utpå vinteren ved behov.
1.mann var allergisk mot ull når han var baby. Men vokste det av seg etterhvert. Brukte ikke ull på han før han car over ett år. Nr.2 tålye ull bedre. Men brukte det bare når det var veldig kaldt og vi skulle være mye ute.
Begynte å bruke ull for fullt når det begynte i barnehage. Da er ull gull. Men ikke all slags ull ungene mine tåler. Så mitt råd er å prøve seg fram med forskjellig ull først før man handler inn masse man kanskje ikke får brukt.

Har kjøpt bare to jeg også i str. 60, å skal kjøpe en god ulldress ei venninne av meg anbefalte som fikk baby på samme tid som meg i fjor. :) Ønsker meg også mariusdress i ull som er strikket :)

PhotoGrid_1402612411927.jpg IMG_20140614_001018.jpeg Jeg har så mye klær at jeg fikk sjokk da jeg gikk igjennom det.. har 15 bodyer, 8 sett, 10 bukser og et lass av sokker og strømper i str 50..

25 bodyer, 9 sett, 8 kjoler ++ i 56

Har faktisk 58 luer til det første halvåret.. hehe.. men er jo 3. Jenta dette og var ikke klar over hvor mye jeg hadde ettersom jeg har lånt bort mye.. da alt kom tilbake igjen hadde jeg egentlig belaget meg på moderat mengde... totalt har jeg 143 boddyer og 83 bukser, 43 pysjer og en stor bærepose med strømper + en liten bærepose med sokker til de første 6 mnd... tror ikke jeg skal handle så mye mer nei.. :p

Vis vedlegget 65814 Vis vedlegget 65815 Jeg har så mye klær at jeg fikk sjokk da jeg gikk igjennom det.. har 15 bodyer, 8 sett, 10 bukser og et lass av sokker og strømper i str 50..

25 bodyer, 9 sett, 8 kjoler ++ i 56

Har faktisk 58 luer til det første halvåret.. hehe.. men er jo 3. Jenta dette og var ikke klar over hvor mye jeg hadde ettersom jeg har lånt bort mye.. da alt kom tilbake igjen hadde jeg egentlig belaget meg på moderat mengde... totalt har jeg 143 boddyer og 83 bukser, 43 pysjer og en stor bærepose med strømper + en liten bærepose med sokker til de første 6 mnd... tror ikke jeg skal handle så mye mer nei.. :p
Det var litt av en haug med klær det. Tror ikke bebisen skal fryse. ;)
Her også får vi nr.3. Men dette er jente og de to andre er gutter. Så har blitt litt shopping. Bruker opp igjen det nøytrale selvfølgelig. Men det er så morro å gå å titte på babytøy. ♡

Back
Topp