Klær?

cao

Forelsket i forumet
Sniker fra mai 2011 og spør dere, hva slags klær brukte dere på de små av dere som fødte slutten av mai.
Hva bør jeg tenke på og kjøpe inn?

Han brukte 56 etter fødselen..fikk en lang gutt, så størrelse 50  fikk eg ikkje brukt[;)]

Tok vel ca 3 uker så brukte han str 60...[8|]

Her brukte vi 50 ganske lenge (3080 g og 48 cm).
Men snuppa var veeeeldig varm av seg, så alle de tykke dressene som vi trodde vi kom til å få bruk for på de kalde norske sommerene ble ikke brukt, hadde en velourdress som "utedress", ellers gikk hun i body, bukser og sokker hjemme.

ORIGINAL: Vesten

Han brukte 56 etter fødselen..fikk en lang gutt, så størrelse 50  fikk eg ikkje brukt[;)]

Tok vel ca 3 uker så brukte han str 60...[8|]

samme her..
kunne egentlig bare startet med 60..[8|]

men jeg brukte ikke strøpebukser. som regel bukse og body, skulle vi ut hadde jeg på strikkejakke.
kjøpte og mange kjempefine sett type "bukse og tynn genser". buksene ble flittig brukt, men genseren brukte jeg aldri. altfor stress å ta på. seg jeg ville heller gått for stilig body og bukse..;P
kortarmet body hadde jeg og mange av, men ble lite brukt.. (men så hadde vi en kald sommer og da..)

Det er sant ja. Brukte nesten ikke korterma bodyer eller gensere. Og heller ikke ting med hetter på, det er så kjedelig for de å ligge på hettene....[8D]

ORIGINAL: Elsker Brus

Men snuppa var veeeeldig varm av seg, så alle de tykke dressene som vi trodde vi kom til å få bruk for på de kalde norske sommerene ble ikke brukt, hadde en velourdress som "utedress", ellers gikk hun i body, bukser og sokker hjemme.

Lillegutt her var 3210 gr og 49 cm men brukte str 50 i over en mnd. Svømte i 56.
Var også en veldig varm gutt, så kun body, strømpis/tynn bukse og sokker hjemme.

Her var det 25 grader og steikvarmt! Brukte omtrent bare kortarmet body og sokker vi.

Brukte størrelse 50 i en uke bare, så kjøp heller 56. Kortarmet og langarmet body, bomullsbukser/strømpebukser. Ull var overhode ikke nødvendig her, men kan jo være kjekt å ha et sett med body og strømpis i tilfelle. Hadde også en ulldress til utenpå, men det trengtes heller ikke:)

LYKKE TIL MED MAIBABY! Jeg er litt misunnelig:)

Her brukte vi langermet body, strømpebukse og sokker. Når vi skulle ut hadde vi sparkebukse og jakke el. lignende utenpå. Min jente er veldig varm av seg da, så hun brukte sjelden to lag klær inne. Så kjoler f.eks. ble aldri brukt. På de varme sommerdagene hadde hun kortermet body, eller heldrakt med korte føtter og ermer.

Heldigvis fikk jeg lånt masse babytøy så jeg slapp å kjøpe så mye de første mnd.
Fikk en lang gutt på 53 cm, så det det gikk mest av her var en del tøy i str 52 (var litt store i str) og 56. Brukte langarma boddyer, sparkebukser, brukte noe hjemme strikka tøy når vi var ute på tur.
Strømpebukser, kjøpte inn 3 stk, så vi hadde noe å bruke frem til det ble litt varmere. Lue, hjelm tror jeg de kalles på folkemunn. Når det ble litt vamere, så brukte vi masse Tynne bomullsbukser, sokker, lue, boddyer, hadde kjøpt inn en del kortarma boddyer, men fikk ikke bruk for så mye, siden det blåste så mye her.

Ett lite tips: ikke kjøp inn så mye i str 50, kjøp eventuellt så dere har noen sett, og heller se hvor lang junior er når den kommer ut. Dere kommer sikker også til å få en del gaver, og folk elsker å kjøpe klær i de minste str.

Vi brukte str 50 i 2 uker, og 56 i ca 3 uker etter det. Vi brukte ikke ull før langt utpå høsten, men det er forsåvidt smak og behag, for ull regulerer jo temperaturen (PS! kjøp i såfall ikke mye ull før du vet at h*n tåler ull). Brukte aldri kortermede bodyer eller t-skjorter/gensere som vi fikk... Det gikk mye i body og bukse her i gården da, og smekker pga all gulpingen.

Vi hadde 2 bodyer og en nattdrakt i str 50,det ble brukt i 1 uke, så gikk vi over på str 56.
Hun her er enormt varm av seg. Hadde mest sparkebukser, thigtser og myke bukser og bodyer med lang og kort arm og sånne body/kjoler. genser begynte hun ikke å bruke før str 74. jeg hadde kjøpt en ull strømpebukse og ull body i str 56, i tilfelle det ble kaldt i sommer, men det hadde jeg prislappen på og fikk byttet inn igjen, da det ikke ble behov for det.

Lykke til med mai baby!! Superfin tid å få baby på[:D]

Vi brukte størrelse 50 første måneden vi (3730g og 50cm lang). Hun var og er ganske varm av seg så vi brukte bare langarmet body, joggebukse og sokker i begynnelsen. På sommeren gikk det en del i kortarmede bodyer og kjoler. Og tynn bomulsslue da selvfølgelig:)

Lykke til!:)
Mai er en utrolig fin tid og få barn på:)

Jeg brukte mye mindre klær enn jeg hadde trodd. Det var så varmt, at han som regel bare hadde body og en tynn bomullsbukse + sokker. Ofte bare body og sokker også. [;)]

Anbefaler ikke sparkedresser med føtter på, kan bruke dem mye lengre uten, og føttene forsvinner ikke plutselig inn i klærne.

Min gutt var 2817 gram og 47 cm lang, så str 50 brukte han leenge [8D]

Lykke til videre! Det er jo en kjempefin tid å få baby på [:)]

vi brukte stort sett bare omslagsbody og joggebukse første 20 dagene, når vi var ute brukte vi en sånn bamsedress i tillegg og hadde på vogntrekket, ikke noe mer[:)]

Da hun var 20 dager gammel så fikk hun hoftepute så vi måtte kjøpe masse nye klær, men kjøpte litt i str 50 da også[:)]

Det er nok veldig individuelt hva folk har bruk for, men det er smart å ikke kjøpe så alt for mye i str 50 så kan man heller kjøpe mer hvis man føler at det er veldig nødvendig[:)]

Jeg synes det spørs litt hvor du bor, for her vi bor, i Trondheim, var det ganske kaldt. Nå fødte jeg i begynnelsen av mai og den dagen hun ble født var det snøstorm her. Så ville nok kanskje ha litt varme klær også. Vi brukte str 50 lenge for jenta mi var så lita. Hun var 47 cm da hun ble født.

Frida ble født 28mai og brukte str 56 i et par uker før hun begynte å bruke 62. Hun var en stor baby da[;)]

ORIGINAL: Elsker Brus

Samme her! Ble stort sett bare bodyer her, sjeldent bukser/strømpebukser.. Eneste stedet ho var kald var hender og føtter, men det var a (og er fortsatt) uansett påkledning..
Snuppa var 3140 g og ca. 49 cm - og brukte str. 50 i 6 uker (!)

her på sørlandet var det ganske varmt og greit, så hadde ikke bruk for varme klær. gikk helst i bomullsbody, strømpebukse og tynn bukse første 14 dagene, så gikk vi over til sokker istedenfor. han var alltid varm. tror ikke jeg brukte velurbukser med føtter (sparkebukser) en eneste gang, han ble altfor varm... brukte 50 en liten stund, men kunne nok sikkert brukt 56 nesten fra begynnelsen. spesielt bodyer kunne jeg bare hatt i 56. :)

vet ikke om dette var til noe hjelp, men det var ca slik vi hadde det iallefall.....

og vi brukte forresten å ofte kortarma bodyer også en tynn genser over eller jakka som matcha buksa osv. da ble det for varmt med langarma body. :)

Back
Topp