Klær

*StarWish*

Elsker forumet
Julibarna2014
Jeg blir ikke noe klokere på hva som bør handles inn av klær til lille-prinsen... Fint om dere kloke jenter skriver hva dere har erfart tidligere, eller hva dere tenker å ha kjøpt inn til babyene... Med størrelser og sånt også [:)]

Har arvet en del 50 og 56 størrelser av min søster, men har hørt at 50 brukes bare veldig kort tid, eller noen unger passer det ikke når de blir født. Har selv kjøpt mest 56 og 62 ting.
Har da kjøpt inn:
Pysjamas med fot
Bodyer
Genser og bukse (får også strikket hentesett, siden jeg er så utalentert til å strikke selv :)
Sokker
Sparkebukse
Strømpebukse
Trøyer
Lue
Utedress
Babytepper.

Har også hørt at gensere/klær med hette til så små skal være veldig upraktiske og at de neppe blir brukt.

MEN: Som advarsel jeg bare prøver meg fram. Har ingen fra før... [:D]

syns den ser grei ut den listen i svangerskapsboka [:)]
blir å prøve å følge den jeg, sist hadde jeg ALT for mye...

Men dette står det der at man trenger i minste str (50-50/56)

6-8 bodyer
3-4 bukser/sparkebukser
1-2 luer
1-2 babytepper i ull eller bomull
1-2 sett ulljakker og bukser
2-3 nattdrakter (her blir nok jeg og ha noen flere)
3-4 pr sokker

blir nok sikkert til å havne med mere klær enn dette, kjenner jeg meg rett,
men skal prøve å kjøpe det "ekstra" i str 56 [8D]

(snuppa mi var 50cm da hun ble født, passet da str 50 i ca 1mnd og str 56 i noen mnd
etter det... bukser uten fot passer lengre enn dem med fot [:)])

noe som er unødvendig er hettegensere,olabukser,kjoler,mm

bodyer,stillongser og pysjer går det mye av[;)]

Nei til gensere med hettte og hettejakker!
Ja til bodyer med åpning foran, så du kan kle på babyen uten å trekke det over hodet!
Dongeribukser o.l er stivt å ekkelt å ha på en liten baby.
Ull er supert utover høsten[:)] Både bodyer, strømpebukser og hele drakter.

Jeg er en uerfaren førstegangsmamma, men en ting har jeg tenkt å skaffe meg, og det er sånne bodyer som man liksom wrapper babyen inn i. Har lest at mange spedbarn syns det er ubehagelig å få ting tredd over hodet. Også vil jeg kjøpe i myk bomull og merinoull. Jah... var vel eneste glupe innspillet jeg hadde å komme med[:)]

Kjøpte ingenting i 50 til Leon da han skulle komme, og det var dumt, for han drukna i 56...så denne gangen skal det iallefall handles klær i 50, ellers har vi det meste[:)] Går en del bodyer iallefall[;)]

Back
Topp