Klær under fødselen

Takk for mange gode svar <3 kom på at de har jo sånne store gode badekåper på sykehuset. Sikkert mulig å låne en sånn. Jeg er jo klar over hvor babyen kommer ut og at det må være tilgang der når den kommer. Men jeg tenker mest på at jeg ikke har lyst til å gå rundt naken ellers. Må vel gå an å ha på seg en joggebukse eller noe sånn fram til slutten. Men det blir vel mye gris og søl. Får håpe at det blir sånn som noen av dere skriver at man bryr seg ikke når det står på uansett :)

Hehe, ja regner med du vet hvor babyen kommer ut :-). Og nei, det er jo ikke veldig vanlig å traske rundt kliss naken - tross alt. Jeg kom på en annen ting; om du tar med deg noe hjemmefra å ha på, så ta noe som kan kneppes opp i front. Dette fordi plutselig må du traske rundt med måleapparater rundt magen og da vil jeg tro en eventuell kjole bare blir brettet opp. Så jeg tenker at det beste kanskje er en tynn morgenkåpe (du blir antagelig veldig varm når det står på), eventuelt ta med en tynn joggebukse eller lignede og ha på denne sammen med sykehusskjorte?

Og ja, selv om ikke alle tanker i forhold til nakenhet og kropp blir visket bort idet du går inn på fødestua, så er det ikke usannsynlig at du tenker litt mindre på det etterhvert som fødselen skrider frem.

Hehe, ja regner med du vet hvor babyen kommer ut :-). Og nei, det er jo ikke veldig vanlig å traske rundt kliss naken - tross alt. Jeg kom på en annen ting; om du tar med deg noe hjemmefra å ha på, så ta noe som kan kneppes opp i front. Dette fordi plutselig må du traske rundt med måleapparater rundt magen og da vil jeg tro en eventuell kjole bare blir brettet opp. Så jeg tenker at det beste kanskje er en tynn morgenkåpe (du blir antagelig veldig varm når det står på), eventuelt ta med en tynn joggebukse eller lignede og ha på denne sammen med sykehusskjorte?

Og ja, selv om ikke alle tanker i forhold til nakenhet og kropp blir visket bort idet du går inn på fødestua, så er det ikke usannsynlig at du tenker litt mindre på det etterhvert som fødselen skrider frem.
Takk for tips :) regner med at de tar ctg registreringer underveis. Da utgår kjole. Det skal nok gå greit. Kommer kanskje ut av opplevelsen med bedre selvtillit :)

Det med nakenheten har ikke slått meg faktisk. Nå er der sikkert i hvertfall 50-60 som har sett meg naken nedentil (leger osv) grunnet hofteoperasjoner, så tror ikke jeg kommer til å tenke noe over det når jeg skal prøve å presse ut frøet. Men, jeg har hørt at de er veldig flinke til å ta hensyn til personlige preferanser. I hvertfall på SUS. Der er og så mange forskjellige religioner inne at det skulle nok ikke bli noe problem. Spør jm og skriv det ned så alle er klar over det som skal være med deg ila den perioden☺️
De er ganske flinke til å beskytte privatsonen vår på SUS. De gangene jeg har tatt innvendig ul så har de alltid lagt et håndkle over knærene. Uten at jeg har sagt noe eller bedt om det. Så det er derfor jeg håper at det er sånn med fødselen og :)

Mamamoo: jeg fikk en sykehusskjorte sist som rakk meg til knærne nesten. Som en kjole:) Sikkert slikt på mange fødeavdelinger, at de er ekstra lange for at
de fødene skal slippe å føle seg så nakne.
Håper de har det på sus :) Høres ut som et greit plagg. Jeg kjenner bare til de korte skjortene. Det er de jeg ikke vil ha. Hehe.

Er det ikke vanlig i Norge at de legger over et laken over lårene? :O slik som de gjør i one born every minute??
Det trodde jeg! :p er ikke såååå gira på å flekke frem alt..
Det er det jeg og tenker på. Det ser helt greit ut sånn som de gjør det der. Da kommer legene og jordmødrene til der de skal. Og den som føder føler seg ikke så blottet. Ting er tydeligvis ikke som på film nei :p

Håper de har det på sus :) Høres ut som et greit plagg. Jeg kjenner bare til de korte skjortene. Det er de jeg ikke vil ha. Hehe.

Håper du slipper de korte skjortene:) Må innrømme at jeg får litt hjemlengsel når du snakker om sus. Jeg er selv fra Stavanger, og savner byen veldig i sommer nå som jeg er gravid og ikke kommer meg dit. Bor i en annen by i Norge. Skulle gjerne født på SuS. Så hjemlig og trygt:)

Håper du slipper de korte skjortene:) Må innrømme at jeg får litt hjemlengsel når du snakker om sus. Jeg er selv fra Stavanger, og savner byen veldig i sommer nå som jeg er gravid og ikke kommer meg dit. Bor i en annen by i Norge. Skulle gjerne født på SuS. Så hjemlig og trygt:)
Ååå :) Forstår deg godt. Stavanger er en kjekk by om sommeren. Ja føde på sus føles trygt og hjemlig. Har alltid hørt til det sykehuset :) Hvilken by bor du i nå?

Back
Topp