Klær til oss selv på sykehuset

Moradi

Forumet er livet
VIP
Septemberlykke 2015
Holder på med denne fødebagen min.. Usikker på hvordan jeg har pakket før, men så lenge vannet ikke går og det bare er rier som det har vært tidligere; holder det da med de klærne jeg har på meg og ett ekstra sett i kofferten? Vet ikke hvor lenge jeg skal være på sykehuset heller. Har bare holdt ut i 2 dager tidligere :p

Her trur æ pakke ett par bukse pluss nattbuksa som e pakka alt...sist blødde æ igjennom på buksa, men va da min egen skyld, glømte å skifte bind den første mårran æ sto opp før vi gikk ned til frokost :p
men går ikke forstervann i de buksen æ har på meg så regne æ med d blir dem hjem igjen, for så fremst alt e bra og lille kommer til termin så blir d rett hjem etterpå ;)

Mener å huske at jeg tok med to skift sist da jeg forventet å blø igjennom en gang eller to. Men det skjedde jo ikke. Tenker et ekstra skift får holde... Sist mente barnepleieren som var med på fødselen at vi hadde med oss nok ting for å bo på sykehuset i en uke, og hun hadde helt rett, vi brukte nesten ingenting :P

Nattbukse burde jeg vell kanskje ha. Evt shorts. Bodde på familierom sist så da trengte jeg ikke skåne andre for kroppsdelene mine :p

Jeg skal ha med meg ett par tights, en litt vid bluse, ett par singletter ammebh og store truser.

Svettet masse og blødde en del sist, så må ha mørk underdel ihvertfall :p
Om jeg skal være lengre enn ett døgn så får heller min kjære ta med seg ett ekstra skift til meg, første døgnet sist så brukte jeg kun skjorten fra sykehuset og tights, var så utrolig varmt med noe annet :p

Mener å huske at jeg tok med to skift sist da jeg forventet å blø igjennom en gang eller to. Men det skjedde jo ikke. Tenker et ekstra skift får holde... Sist mente barnepleieren som var med på fødselen at vi hadde med oss nok ting for å bo på sykehuset i en uke, og hun hadde helt rett, vi brukte nesten ingenting :P
For oss som skal ligge på sykehus ca en uke, hva vil det si?? ;)

I går kjøpte jeg en pysj til å ha på barsel. Vi får eget familierom, men badet deler man med rommet ved siden av og det ligger på gangen.. Så tenkte jeg å ha med meg 2 stk kosedresser med singletter til. Og tenkte å reise i en cosy bukse fra Cubus (om jeg husker på det/rekker det) med singlet og grenser. Og undertøy, sokker og skippere/tøfler. Trenger jeg mer så sender jeg samboeren hjem. Vi bor bare 15-20 min unna.

Jeg er på jakt etter en tynn, sort og ikke tettsittende joggebukse men det er jo klin umulig å finne. Alt er tight eller grått. Tenkte å ha med meg på føden i tilfellet jeg blør igjennom..... vært innom HM, g-max, xxl og noen flere... funnet mange i riktig modell men kun i hvitt og grått er uaktuelt kjenner jeg...

Jeg har bare skrevet liste til fødebagen enda, men tenker jeg reiser i kosebukse, singlet og hoodie. Pakker ned ei ekstra kosebukse, 2 ammetopper, nattdress/nattskjorte, 2ammebh, 3par varme sokker, 4 hotpants og tøffler :) Tror det skal holde?:rolleyes: Må jeg bli lenger på sykehuset får mamma handle litt for meg siden vi bor 1,5t fra sykehuset!

Tar med ammeinnlegg ja. Kommer til å smøre med brystkrem så da er det greit å ha noe som tar den :) Tviler på det blir så mye lekkasje, men aldri si aldri.

Tar dere med ammeinnlegg? Hvor mange trenger man i så fall?
Det må jeg ha med i hvert fall... Har brukt det daglig lenge.. Bytter daglig. Og regner med at jeg må bruke det ut tiden jeg ammer.. Jeg tar med 3-4 par.. De tar ikke plass og man trenger kanskje å bytte oftere..
Bryst salve står også på lista, regner med at de blir litt såre. Er førstegangs så de er jo ikke så herda :p

Får litt hetta av at dere er så forberedt!
Skal snittes om 3 uker og har ikke planlagt fødebag. I værste fall føder jeg om bare 1-2 uker. Mine tidligere fødsler startet 4 og 5 uker før termin.

Får litt hetta av at dere er så forberedt!
Skal snittes om 3 uker og har ikke planlagt fødebag. I værste fall føder jeg om bare 1-2 uker. Mine tidligere fødsler startet 4 og 5 uker før termin.

Jeg pakket 4 uker før termin. Hadde jeg skulle hatt planlagt ks hadde jeg nok drøyet det enda lenger.
Men siden jeg har null kontroll på når det skjer synes jeg det var greit å ha fødebagen klar for den ligger under min kontroll :)

Jeg har pakket med to kose/joggebukser og 4 topper. Har også thaits og tunika som jeg tenker å reise hjem i :)
Vet ikke hvor mange dager jeg blir værende - så er greit med noen skift. Blir det for få skift får jeg noen til å fikse noe mer til meg :)

Back
Topp