Klær til minsten

tonjecathrine

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Septembergull'17
Hvor mye klær har dere egentlig til babyen, som han/hun bruker nå? Vi har utrolig masse, vi har fått utrolig mye, men jeg rekker jo ikke bruke halvparten engang.
Jeg tar også meg selv i å bruke mye av det samme om og om igjen, da dette er klær jeg liker. Spesielt ullklærne, de bruker jeg mye.
Siden vi ikke har en gulpebaby bruker jeg ofte klærne flere ganger på han før jeg vasker dem om de ikke er tilgriset med morsmelk eller bajs. Gjør dere det? Eller bruker dere nye klær på poden hver dag?
Jeg er også ganske sær på hva jeg liker å kle han i, jeg får spader av klær med trykk, type biler monstre, tekst osv, ting som er alt for søtt og baby og klumpete klær. Jeg liker ensfarget, mørkeblå, grått, hvitt, brunt osv, kanskje litt mønster som striper osv. Og jeg gidder aldri kle på noe annet enn body og strømpis med mindre vi skal ut.
Er det bare jeg som er sær?

Vi har også masse fra 56-62. Hun er enn så lenge i 50 klær så føler at jeg får brukt det jeg har i den str siden det ikke er så mye. Men tar på henne nye klær hver dag, bare for å få brukt alt :)

Hvor mye klær har dere egentlig til babyen, som han/hun bruker nå? Vi har utrolig masse, vi har fått utrolig mye, men jeg rekker jo ikke bruke halvparten engang.
Jeg tar også meg selv i å bruke mye av det samme om og om igjen, da dette er klær jeg liker. Spesielt ullklærne, de bruker jeg mye.
Siden vi ikke har en gulpebaby bruker jeg ofte klærne flere ganger på han før jeg vasker dem om de ikke er tilgriset med morsmelk eller bajs. Gjør dere det? Eller bruker dere nye klær på poden hver dag?
Jeg er også ganske sær på hva jeg liker å kle han i, jeg får spader av klær med trykk, type biler monstre, tekst osv, ting som er alt for søtt og baby og klumpete klær. Jeg liker ensfarget, mørkeblå, grått, hvitt, brunt osv, kanskje litt mønster som striper osv. Og jeg gidder aldri kle på noe annet enn body og strømpis med mindre vi skal ut.
Er det bare jeg som er sær?

Så morsomt, jeg trodde jeg var sær, men ser vi er flere :D Liker heller ikke å kle henne i klær med tekst og veldig sånne barnslige trykk. Samme med klumpete klær ja! Bruker også mest ull eller ullmixer og favorittene er enkle myke klær i rosa, lilla, grått, brunt og hvitt. Foretrekker bukse uten fot og sokker fremfor med fot og er ikke kjempefan av sparkebukser. Har dog en som jeg liker :)

56 er den størrelsen jeg har desidert flest klær i. Har kjøpt noe selv, men fått mye. Men faktisk er det de klærne jeg har kjøpt selv som har blitt mest brukt. Har prøvd å bruke det aller meste og sende bilde til de som har kjøpt for å vise henne med klærne på, men noen få plagg har jeg aldri putta på henne. Men egentlig så er det absolutt ikke nødvendig å skifte hver dag, spesielt ikke når man bruker ull. Vet mamma kommer til å gi litt klær nå til jul, så jeg passet på for en stund tilbake å gi henne en liste over hva hun trenger og hvilke merker jeg liker best :)

Nå har vi gått over på størrelse 62 og her har jeg ganske lite. Det er jeg egentlig litt glad for, for da kan jeg handle litt selv også, hehe :D

Har en del klær vi og! Tror vi har brukt mesteparten bare for å bruke det :p minien her er heller ikke noe gulpebaby, så så lenge det er rent kan det brukes en gang til :-) hvis ikke blir det unødvendig mye klesvask!

Har aaaaaaalt for mykje kle...har ein del ette storesøster så kan brukast(les 2 store plastkassa) i str 62/68 + 2 blå ikeaposa så me har arva + at eg har kjøpt litt sjøl(før eg innsåg kor mykje me egentlig har) :P

Vi har også mye klær, men har en gulper så opplever veldig skjelden å kunne bruke klær omigjen... Vi hadde nok i str 50, enda mer i 56 og alt for mye i 62 ;) Vi bruker mest 62 nå, men har noe i 56 vi fremdeles kan bruke. Jeg liker heller ikke bodyer med trykk. Helst så enkelt som mulig. Mønster er greit, bare ikke motiv/skrift. Har litt av den typen klær også, men de blir alltid brukt til slutt ;)

Jeg skifter klær hver dag på lillemor . Men jeg bruker mye ull og komfortable klær på henne. Kjoler blir fint lite brukt pga klumper.

Her må skiftes klær ofte men klarte å bruke bare halvparten av 56 str. Nå bruker vi 62, mest pysjamas hjemme. Ute bruker vi ull eller bomull og tykk bamse drakt + dynepose. Jeg er overrasket hvor lite vi bruker faktisk uansett gulpebarn.

Lillemor gulper så her skiftes minst daglig :) Bruker kun ull innerst så det går det mye av her! Fått 4-5 ullbodyer i gave og HUNDRE bomullsbodyer, som jeg da ikke kommer til å bruke, så lenge det er kaldt sverger jeg til ull.. Fått bytta mye av det da. Bruker ofte bade ullbodyer og stilongs hjemme vi og :) men Gud så gøy å pynte henne til når vi skal ut på ting :)

Har fått masse klær i gave, men bytta etter kvart i klær og størrelser me har bruk for... Feks blei bomullsbody og bomullspysjar frå name it bytta til ulldress. Eg er ganske sær, og sverger til ullbodyar og ullpysj. Heime går ho stort sett i body og strømpebukse, og eg er ikkje glad i sparkebukser med mindre dei har knapping i skrittet.. Bytter kle kanskje annakvar dag på ho, eller viss me skal noko spesielt (kjole viss me skal på besøk, feks..) :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har masse klær og jeg setter stadig på favorittklærne. Vi har en skikkelig gulpeunge, så bare i går så ble det tre skift på meg og fire på han, så har ingenproblemer med å få brukt alt. Her bruker vi fortsatt 56, men av det vi har kjøpt i frankrike så er vi oppi 62 fordi de er så små i str.
Jeg liker egentlig det enkle jeg og, men noe barnslig og søtt må han ha på. Har en sånn mikke mus kosedress som er så søt :P hihi!
Det jeg er mest opptatt av er at det skal matche i fargene. Tar ikke på en grønn body og lilla bukse :P liker blått, svart, grått, brunt, hvitt og beige i klærne hans.

Så kjekt å lese at vi er flere som er like:)
Hun her har arvet mye klær. Klær som jeg opplever som upraktiske har jeg gitt videre. Liker best ensfargede klær:)
Er ikke alltid hun går i nyvaskede klær. Har lest et sted at ull ikke trenger å bli vasket med mindre de er flekkete?
Når vi er hjemme går vi i koseklær og så pynter vi oss litt når vi skal ut:)

Så kjekt å lese at vi er flere som er like:)
Hun her har arvet mye klær. Klær som jeg opplever som upraktiske har jeg gitt videre. Liker best ensfargede klær:)
Er ikke alltid hun går i nyvaskede klær. Har lest et sted at ull ikke trenger å bli vasket med mindre de er flekkete?
Når vi er hjemme går vi i koseklær og så pynter vi oss litt når vi skal ut:)

Jeg vasker kun ulla når den er flekkete, som den av og til blir når han søler med puppen eller puppene mine søler av seg selv :p

Jeg har altfor mye klær til minsten...! Hun gulper ikke, bæsjer bare engang om dagen så her blir både ull og bomull brukt i 2.dager.

Siden jeg har tre barn fra 4,5år til 0 går vaskemaskinen relativt ofte og jeg er av typen som tar på favoritt plagene når de er rene.

Vi har også en del klær, bruker str 62 nå. Jeg også bruker noe om og om igjen, pga at noe klær er jo bedre enn andre. Men samtidig føler jeg at jeg får brukt det meste, frøkna her er nemmlig stor på å gulpe, så det blir av og til noen klesskift per dag. Men bruker jo lite kjoler og sånt som vi har fått i gave, det blir så upraktisk synes jeg. I noen av dem må hun ha body under, men inne blir det for varmt, og det er alt for lite til å ha på ute igjen.. Så sånne ting blir ikke brukt. Her går det i ullklær og body og strømpebukse, overaller og pysj selvfølgelig.

Back
Topp