Klær til hyttetur

Oktoberjenta

Elsker forumet
Hjeelp. Er ikke noe ute menneske i der hele tatt. Så det vil si at jeg har ingen gode behagelige klær til å være ute med. De mest behagelige buksene jeg har er tights, ellers bruker jeg bare jeans.

Så hva ville dere kjøpt? Har en jogge bukse som er type sånn champions om dere husker som var så in før. Men syns det ser så slaskete ut altså.

Er på jakt etter noe som er varmt og behagelig og fint å ha på. Som ikke ser slaskete ut. Litt sånn type som de går med på 71 grader nord :p men helst billigere. Noen som har noe tips? Tenkte å dra på spar kjøp og finne to sett med ull tøy til å ha under kanskje, eller vet noen om noe bedre/billigere? Skal bare være fra fredag til søndag. Og det er ved sjøen, ikke på fjellet.

g-sport har mye tilbud nå, de har helsprøe dager, så jeg ville sett etter noen gode uteklær der.

Jeg bruker softshell turbukser når jeg er ute på tur. Syns de er allrighte i all slags vind og vær ;)

Hvis det kun er en helgetur, og du egentlig ikke er noe utemenneske hadde jeg ikke giddet å kjøpt meg noen turklær ;) Jeg skal på hyttetur ved sjøen/skogen i påsken, og tar kun med tights/joggings og en jeans. Skal mye ut på turer med hunden ved havet og i skogen og på fjellknauser rundt hytta, men må innrømme at jeg ikke helt ser vitsen med egne turklær til det :dance008

Ullundertøy er jo gull. Og jeg ville kjøpt en billig vindtett turbukse. Kjøp den en str for stor så er den behagelig. Har du en vanlig softshelljakke og du ikke skal på tur i øsepøse holder det lenge.
Utenom det hadde jeg ikke kjøpt no særlig.
Hadde definitivt benyttet meg av div salg og billigere ofte bra faktisk :)

Hadde kjøpt meg et pent sett med ullundertøy. Mange liker jo Kari Traa sitt. Det er dyrt, men det kan du jo ha i mange år.

Når det gjelder bekledning utenpå der igjen, finnes det jo mange billige sett med både bukse og jakke som er vind/vanntett. Vind/vanntette jakker kan du jo bruke ellers også :)

Sparkjøp har helt greit ullundertøy. Så bør du ha vindtett jakke (og overtrekksbukse om det er kaldt). På 71 grader nord bruker de bergans. Hva med treningstights istedenfor joggebukse om det ikke er så kaldt? Hvis det er veldig kaldt bør du ha et mellomlag (mellom ullundertøy og skalbekledning). Hva det er spiller vel liten rolle siden det er under - da kan du fint bruke joggebukse og en god genser.

Hvis det kun er en helgetur, og du egentlig ikke er noe utemenneske hadde jeg ikke giddet å kjøpt meg noen turklær ;) Jeg skal på hyttetur ved sjøen/skogen i påsken, og tar kun med tights/joggings og en jeans. Skal mye ut på turer med hunden ved havet og i skogen og på fjellknauser rundt hytta, men må innrømme at jeg ikke helt ser vitsen med egne turklær til det :dance008
Må si meg enig i denne. Jeg bor ved sjøen, og reiser på hyttetur til en hytte ved sjøen, og har aldri sett behovet for turklær av den grunn. Ville i alle fall ikke kjøpt noe eget for bare en helg. Jeans fungerer velt helt fint? Bruker gjerne det på fjelltur også jeg... Har regndress når det regner da, men bruker det likt hjemme som på hyttetur.

Må si meg enig i denne. Jeg bor ved sjøen, og reiser på hyttetur til en hytte ved sjøen, og har aldri sett behovet for turklær av den grunn. Ville i alle fall ikke kjøpt noe eget for bare en helg. Jeans fungerer velt helt fint? Bruker gjerne det på fjelltur også jeg... Har regndress når det regner da, men bruker det likt hjemme som på hyttetur.
Neida tenkte ikke å kjøpe noe spesielt. Tenkte egentlig mer på at det skal være behagelig og varmt. Har vært der en gang og jeg pakket med meg de klærene jeg hadde, men kjente det ble for kaldt. Så ulltøy skal nok funke. Men kunne tenkt meg noe behagelig bukse som ikke er joggebukse eller tights også. Men fant noe sånt på hm så da har jeg hvertfall det nå :) mangler bare en god fleecejakke og noe ulltøy tror jeg, så kan jeg være varm og god når vi er ute :D

Sparkjøp har helt greit ullundertøy. Så bør du ha vindtett jakke (og overtrekksbukse om det er kaldt). På 71 grader nord bruker de bergans. Hva med treningstights istedenfor joggebukse om det ikke er så kaldt? Hvis det er veldig kaldt bør du ha et mellomlag (mellom ullundertøy og skalbekledning). Hva det er spiller vel liten rolle siden det er under - da kan du fint bruke joggebukse og en god genser.
Ja overtrekksbukse er vel lurt å ha. Og det er noe jeg sikkert kommer til å bruke senere i tid og da jeg har barn :p har hatt med meg treningstights før, det ble iiiskaldt.

Var på hyttetur i helgen. Det jeg trengte var ett sett superundertøy, en joggebukse, en tynn langermet bomullstrøye, en tykk genser, ullsokkker, utebukse, utejakke og lue, skjerf og votter. Hadde det godt og varmt på fjellet, hater selv å fryse :)

Når vi er på hytta blir det brukt nye stygge joggebukser og ullundertøy. Utendørs blir det brukt det man føler for. Sist vi var der med ett annet par brukte vi 4 voksne dresser. Vi så ut som barna våre. Hehe. Føler ikke at man trenger å være fin der.

Back
Topp