Klær til hjemreisen

*Marielle*

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Septemberbarna 2019
Hva skal dere ha på babyen når dere reiser hjem fra sykehuset?

Vi har alltid kjøpt inn et sett som skal være hentesett, bortsett fra hentesettet i ull som vi har utenpå. Men denne gangen lurer jeg på om jeg bare skal ha ullbody og strømpebukse under, og så hentesettet i ull utenpå som min mor har strikket. Men da blir det liksom ikke helt likt som de andre ungene. Jeg liker at det skal være likt med alle ungene, tenker mer når de blir eldre og kanskje vil vite hva de hadde på seg. Men ikke sikkert de bryr seg :)

Skal ha bilstolpose så er redd det blir for mye klær hvis jeg f.eks skal ha en sparkebukse eller heldrakt under hentesettet.

Mye å tenke på :p

Her blir det bare ullbody og strømpebukse samt fleecedress. Pluss et pledd over da. Tenker det ksn bli littvfor mye av det gode ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Bukse, body, liten ullue og ullsokker også skal hele pjokken legges i bilseteposen :D

her blir det nok ullbody, ullstrømpis og hentesettet i ull som mormor har strikket :)

Ull/silkebody og strømpebukse under, kvit fleece eller bomullbukse og rosa hentejakke som bestemor mi har strikka :) pluss hue sjølvsagt, har ein kvit bamsedresse-bilposeting so ho ska sitte i i bilen :)

Jeg tenker vi sjekker gradestokken før vi bestemmer hvor mye eller hvor lite tvillingene skal ha på seg på vei hjem :) Men jeg har strikket et ull sett og vi skal ha ullfleece dresser til dem i bilen i alle fall :) Også har vi jo ull bodyer og strømper, og tepper :) (Vi har ikke egen bil så derfor har vi ikke kjøpt bilstol poser til stolene deres da de nok ikke kommer til å kjøre så mye på en stund).

Min skal ha på body, bukse, genser i bomull. Enten hjemmestrikket hentesett utenpå eller flecedress. Så blir det tykke votter og lue og utesokker. Og pledd.

Jeg tenkte bare body, bukse, sokker og lue. Siden vi har bilstolpose. Det blir jo varmt nok inni der tror jeg.

blir boddy og strømpebukse. så et nydeli ull sett jeg har kjøpt,<3 med kjole,bukse,sko og lue. har dun pose i bil sete så derfor ikke ull undertøy.:) mulig jeg bruker bommuls lue under ull lua så det ikke klør....vet ikke helt enda..er nok varme i bilen så kan ta av lua å åpne posen å bare bruke teppe etter hvert.. har over en times kjøring, så må prøve oss litt fram dær:)

Skal ha på et fint strikka sett, som vi har fått av svigermor. Under blir det body og strømpebukse - thats it!!
Vi har også dunpose i bilsetet :-)
Vi har bare 10 minutters kjøretur fra sykehuset :-)

ImageUploadedByBV Forum1386623189.736622.jpg

Her har vi ikke noe hentesett så blir bare noen vanlige klær kjøpt på H&M. Vurderer å skaffe kjørepose. Det hadde nok ikke vært så dumt vell :confused:

Her har vi ikke noe hentesett så blir bare noen vanlige klær kjøpt på H&M. Vurderer å skaffe kjørepose. Det hadde nok ikke vært så dumt vell :confused:
På kappahl har de jo kjøreposer med armer, som en dress. Ene koster 250 og den andre 500. Kanskje et godt sted å begynne hvis man er usikker.

Her blir det ullbody og strømpebukse, og utenpå der en lett vattert heldress. Og ullue. Tar med helseteppe og dyne også, som vi kan ha over ham i setet til og fra bilen. Lett å regulere når det blir varmere i bilen på vei hjem.
Nå begynner jeg å glede meg! :D

Her blir det ullbody og strømpebukse + hentesettet som mamma har strikket.

Jeg aner ikke hvordan hentesettet ser ut engang. Får ikke se det før lille er født og mamma kommer på besøk på sykehuset <3

Mamma har strikket i str 0-3 mnd. Jeg prøvde å forklare at det tilsvarer str 62 og at baby antageligvis vil svømme i det. Men hun ville ikke høre på det øret. Så satser på en kjøpt fleece-dress (tykk "ytterklærk) som storebror ble hentet hjem i. Den er str 50 og var stor til han.

Her blir det ullbody og strømpebukse + hentesettet som mamma har strikket.

Jeg aner ikke hvordan hentesettet ser ut engang. Får ikke se det før lille er født og mamma kommer på besøk på sykehuset <3
Så spennende! :) Sikkert veldig fint sett!

Back
Topp