Klær til helsepersonell

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Hei :)

Regner med en del av dere her inne jobber som helsepersonell, enten på sykehus, sykehjem, tannlege, etc.

Jeg skal i praksis på sykehjem på nyåret, og ønsker gjerne å ha egne klær fremfor utlån fra praksisplass/skole.

Er det noen av dere som har tips til nettsider som selger slike klær/"uniformer"? :confused004
Gjerne med farger, mønster eller lignende :D

Ja, det går an å kjøpe selv, men ingen vits da det ikke er lov å bruke , i hvert fall i min kommune. Dette pga hygiene,smittevern .

Sent from my iPhone using BV Forum

Hmm... Tror dette må være forskjellig fra kommune til kommune. Vi har fått praksisplasser i forskjellige kommuner,
og noen har fått beskjed om å låne/kjøpe klær selv, mens andre kan låne på praksisplassen.

Kanskje greit å sjekke opp i dette før jeg gjør noen innkjøp da..:)

Gymo.no tror jeg har blant annet.
Tror du burde sjekke opp da mange sykehjem har klær der som skiftes hver dag, samt egne farger eller kun hvitt osv ;-) har aldri behøvd egne eller lånte klær noen av de 3 stedene jeg har vært da de gjerne har eget som du må bruke :-)

I vår kommune er det ikke lov m egne klær på sykehjem og sykehus. Da e va i praksis både på sykehjem, og sykehus måtte e bruke det som var der. I hjemmetjenesten måtte vi bruke private klær, noe e ikke va så tilfreds m pga hygiene. Der sku vi se ut som "vanlige" folk.

I tillegg vil jeg anbefale deg å bruke det de evt har der siden de da sannsynligvis har vaskeri oh du slipper dra med deg alt møkket og basselusker hjem ;-)

Om du har mulighet å låne hadde jeg gjort det;)
Mye lettere, slipper du å vaske å tørke til neste gang du skal på jobb. Og ikke minst, du vet aldri hva du får på deg, greit å slippe å dra alt mulige bakterier osv med hjem.
Slike klær er dyre, og ikke sikkert du får bruke de senere heller da de fleste stedene har "egne" uniformer og vaskeri;)