Klær til helsepersonell

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Hei :)

Regner med en del av dere her inne jobber som helsepersonell, enten på sykehus, sykehjem, tannlege, etc.

Jeg skal i praksis på sykehjem på nyåret, og ønsker gjerne å ha egne klær fremfor utlån fra praksisplass/skole.

Er det noen av dere som har tips til nettsider som selger slike klær/"uniformer"? :confused004
Gjerne med farger, mønster eller lignende :D

Ja, det går an å kjøpe selv, men ingen vits da det ikke er lov å bruke , i hvert fall i min kommune. Dette pga hygiene,smittevern .

Sent from my iPhone using BV Forum

Hmm... Tror dette må være forskjellig fra kommune til kommune. Vi har fått praksisplasser i forskjellige kommuner,
og noen har fått beskjed om å låne/kjøpe klær selv, mens andre kan låne på praksisplassen.

Kanskje greit å sjekke opp i dette før jeg gjør noen innkjøp da..:)

Gymo.no tror jeg har blant annet.
Tror du burde sjekke opp da mange sykehjem har klær der som skiftes hver dag, samt egne farger eller kun hvitt osv ;-) har aldri behøvd egne eller lånte klær noen av de 3 stedene jeg har vært da de gjerne har eget som du må bruke :-)

I vår kommune er det ikke lov m egne klær på sykehjem og sykehus. Da e va i praksis både på sykehjem, og sykehus måtte e bruke det som var der. I hjemmetjenesten måtte vi bruke private klær, noe e ikke va så tilfreds m pga hygiene. Der sku vi se ut som "vanlige" folk.

I tillegg vil jeg anbefale deg å bruke det de evt har der siden de da sannsynligvis har vaskeri oh du slipper dra med deg alt møkket og basselusker hjem ;-)

Om du har mulighet å låne hadde jeg gjort det;)
Mye lettere, slipper du å vaske å tørke til neste gang du skal på jobb. Og ikke minst, du vet aldri hva du får på deg, greit å slippe å dra alt mulige bakterier osv med hjem.
Slike klær er dyre, og ikke sikkert du får bruke de senere heller da de fleste stedene har "egne" uniformer og vaskeri;)

Jøss... Jeg har faktisk aldri vært borti at man kan bruke sin egne klær! Jeg har jobbet i helsevesenet i snart 7 år og på de stedene jeg har jobbet må du bruke de klærne de har der.
Det hendte vi bruke vår egen bukse når vi jobbet i hjemmetjenesten men det likte de ikke.

Sendt fra iphone via bv forums app

Farger og mønstre er det ikke alle pasienter som liker. Stor forskjell på fks et barn og en gammel dame!:) dessuten ville jeg aldri dratt med de bakteriene hjem!

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Helt enig med de over, ville aldri tatt med meg de klærne hjem. Har faktisk klippet av meg uniformen noen ganger, for det var for ekkelt å ta den over hodet. Men det kommer vel kanskje ann på hvor en jobber. Vet at sparkjøp i alle fall hadde slikt før til en billig penge om det likevel er aktuelt for deg å kjøpe eget.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg kjøpte på healthworkers.no :-)

Du vil kanskje ha litt rimelig klær? Www.praxis.no kjøper selv på hejco god kvalitet men de er også en del dyrere.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Du vil kanskje ha litt rimelig klær? Www.praxis.no kjøper selv på hejco god kvalitet men de er også en del dyrere.

Jobber i helsevesenet å får bruke klær vi kjøprr selv. Har vaskeri som vi får vaske arb klærne gratis på.

Ville forhørt meg på praksisplassen først slik at du ikke bruker penger på klær du ikke får brukt. Har god erfaring fra healthworkers.no, vi bestiller uniformer derifra på jobben min :)

Sent from my iPad using BV Forum

da jeg var i praksis så måtte vi bruke de klærne som var der..

Back
Topp