Klær til gravid og barseltid

Niko25

Betatt av forumet
Februarhjertene 2025
Vil bare tipse om denne pysjen fra HM! Synes selv det er vanskelig å finne klær hvor toppen faktisk er lang nok til å dekke magen, og buksene ikke er ubehagelige. I tillegg har jeg i tidligere barseltid (på sykehus og hjemme) savnet comfy klær som er lette å amme i. (Ikke veldig fæn av ammetopper). Denne pysjen var ihvertfall superdigg, myk og god. Buksen strammer ikke på magen og toppen er mer enn lang nok til å dekke gravidmagen. De er gode i str, jeg kjøpte S som var mer enn stor nok (bruker normalt s/m). Kom gjerne med tips om dere har funnet fine og eller gode klær til gravid / barseltid xsmile9 IMG_5533.png
 
Vil bare tipse om denne pysjen fra HM! Synes selv det er vanskelig å finne klær hvor toppen faktisk er lang nok til å dekke magen, og buksene ikke er ubehagelige. I tillegg har jeg i tidligere barseltid (på sykehus og hjemme) savnet comfy klær som er lette å amme i. (Ikke veldig fæn av ammetopper). Denne pysjen var ihvertfall superdigg, myk og god. Buksen strammer ikke på magen og toppen er mer enn lang nok til å dekke gravidmagen. De er gode i str, jeg kjøpte S som var mer enn stor nok (bruker normalt s/m). Kom gjerne med tips om dere har funnet fine og eller gode klær til gravid / barseltid xsmile9 Vis vedlegget 446554
Den så veldig god ut! Dekker den rumpa? Jeg må ha noe som dekker rumpa mi :laughing021 Og har du link?
 
Den så veldig god ut! Dekker den rumpa? Jeg må ha noe som dekker rumpa mi :laughing021 Og har du link?
Den dekker både rumpe og mage xsmile9 Ble overrasket over hvor godt den satt på. Har ikke link men prøv å Google-søke bildet? Hvis ikke kommer den opp som en av de første resultatene på «pysjamas» inne på nettsiden :Heartpink
 
Kjempeidé med en slik tråd :love017 Jeg synes selv det er vanskelig å finne pene gravidklær! Og hvilke ammebh’er er gode, fine og comfy? Jeg har null erfaring :laughing002
 
Vil bare tipse om denne pysjen fra HM! Synes selv det er vanskelig å finne klær hvor toppen faktisk er lang nok til å dekke magen, og buksene ikke er ubehagelige. I tillegg har jeg i tidligere barseltid (på sykehus og hjemme) savnet comfy klær som er lette å amme i. (Ikke veldig fæn av ammetopper). Denne pysjen var ihvertfall superdigg, myk og god. Buksen strammer ikke på magen og toppen er mer enn lang nok til å dekke gravidmagen. De er gode i str, jeg kjøpte S som var mer enn stor nok (bruker normalt s/m). Kom gjerne med tips om dere har funnet fine og eller gode klær til gravid / barseltid xsmile9 Vis vedlegget 446554
Hva heter denne pysjen?
 
Kjempeidé med en slik tråd :love017 Jeg synes selv det er vanskelig å finne pene gravidklær! Og hvilke ammebh’er er gode, fine og comfy? Jeg har null erfaring :laughing002
Pene gravidklær er tilnærmet ikke-eksisterende. Jeg kapitulerte og kjøpte mye vanlige klær bare i stor størrelse. Angående amme-BHer har jeg vært innom mye forskjellig. Var 70C pre-gravid og 85E på mitt mest gravide. Anbefaler Medela sine syntetiske og Lindex sine i bomull. De er helt enkle og tåler mye vask :p
 
Pene gravidklær er tilnærmet ikke-eksisterende. Jeg kapitulerte og kjøpte mye vanlige klær bare i stor størrelse. Angående amme-BHer har jeg vært innom mye forskjellig. Var 70C pre-gravid og 85E på mitt mest gravide. Anbefaler Medela sine syntetiske og Lindex sine i bomull. De er helt enkle og tåler mye vask :p
Enig!! :shifty: Pluss føles litt sløsing å kjøpe gravidklær som kun skal brukes noen mnd. Men jeg har også måtte gå til innkjøp av vanlige klær i større str :laughing002 Jeg lå faktisk akkurat å så på Medela sine me-BH-er på nett. De ser gode ut. Må bare finne ut hvilken str jeg er nå:hilarious: tenker også at puppene nok kommer til å bli enda større når melkeproduksjonen kommer i gang for fullt, så kanskje dumt å kjøpe mer enn 1 bh nå.. :bored:
 
Pene gravidklær er tilnærmet ikke-eksisterende. Jeg kapitulerte og kjøpte mye vanlige klær bare i stor størrelse. Angående amme-BHer har jeg vært innom mye forskjellig. Var 70C pre-gravid og 85E på mitt mest gravide. Anbefaler Medela sine syntetiske og Lindex sine i bomull. De er helt enkle og tåler mye vask :p
Haha! Ja det virker sånn! Og jeg kan godt gå i ullkjole og gravidlongs gjennom vinteren :) Oi! Jeg visste at puppene vokser, men det var ikke lite! Jeg har samme utgangspunkt som deg, så dette kan bli veldig spennende :laughing002
 
Jeg kjøpte nylig xxl amme-bh 2-pack på lindex, returnerte fordi båndet skled opp under puppen… for små for meg. Vil ikke ha puppene på vift :smiley-bounce022

Prøvde en ammebh fra Abecita, veldig små i str særlig omkrets. Fikk ikke lukket den i str. 80, typ 5 cm mellomrom!

Brukte 80F før graviditet, nå har jeg gått opp til 85G/80H uten spiler for å få det mer komfortabelt! Kan bruke 80f med spiler jeg har fortsatt, men er mer ubehagelig/smått/stramt. Puppene har vokst ila svangerskapet. Bruker bher fra Change, bher fra H&M og lignende passer meg dessverre ikke i passform eller størrelser..

Har to spileløse ammebher fra Careless i str L/big cup. Ok, men kunne hatt XL. Båndet under er bredt og sklir ikke opp, men synes jeg blir fort klam/små-svett med den bhen. Mye tykt stoff. Det beste alternativet for meg så langt…!
 
Jeg var dum og kjøpte mange BH-er hver gang. Glemte helt at brystkassen blir større etterhvert som magen vokser. Samme gjelder med hoftemålet det blir jo også ganske mye større. Lurt å måle med målebånd før en kjøper klær egentlig, for kroppen endrer seg altså så vanvittig fort :bookworm:
 
Den dekker både rumpe og mage xsmile9 Ble overrasket over hvor godt den satt på. Har ikke link men prøv å Google-søke bildet? Hvis ikke kommer den opp som en av de første resultatene på «pysjamas» inne på nettsiden :Heartpink
Sånn, da kjøpte jeg også den :angelic: Gleder meg til å prøve den❤️Kjøpte S, var usikker på om jeg skulle kjøpe M…? Er 160 cm høy og 57 kg til vanlig, 63 kg nå
 
Sånn, da kjøpte jeg også den :angelic: Gleder meg til å prøve den❤️Kjøpte S, var usikker på om jeg skulle kjøpe M…? Er 160 cm høy og 57 kg til vanlig, 63 kg nå
Håper den faller i smak hos deg også :love7 Ja jeg bestilte både i S og M, men var ikke vits i å prøve M på engang for S var mer enn romslig nok :) Jeg er også 57 kg til vanlig, og 66 nå.. :facepalm:
 
Håper den faller i smak hos deg også :love7 Ja jeg bestilte både i S og M, men var ikke vits i å prøve M på engang for S var mer enn romslig nok :) Jeg er også 57 kg til vanlig, og 66 nå.. :facepalm:
En uke siden jeg veide 63, er nok hverfall 65 nå forresten :laughing021
 
Back
Topp