Klær til de små i den varmen

Shanii

Blir kjent med forumet
Hei! hvordan velger dere å ha på babyen klær i denne varmen? Jeg selv har fjernet både vognpose og lammeskinnet fordi det ble for varmt følte jeg. Men når vi skal ut å trille så blir jeg så usikker på hva jeg skal kle han i når det er så varmt. Når blir det for lite klær og når blir det for mye. Og hva er lite og mye klær bor i Viken! Er godt over 20 grader
 
Sånn som det er i Midt-Norge nå så har jeg han bare i body og bleie, med helseteppe over beina når han sover. Stort sett sparker han det av. Ligger i sportsdel nå så den er litt mindre varm enn bagen syns jeg.
 
Body med kort arm og bleie + et helseteppe hadde vi sommeren 2018 med "nyfødt" baby :)
 
Jeg bytta ut lammeskinnet med Aero moov i vogna i dag. Det er oppimot 30 grader nå så jeg er forsiktig med å være så masse ut. Vi er ut på formiddagen og da får hun også til en god dupp, ellers duppes det inne. I dag har hun kun brukt body uten arm og det virker som det funker greit. Bruker kun sånn tynn babyklut som teppe. Prøver så langt det lar seg gjøre å være i direkte sollys nå, siden det er så lite solbeskyttende klær på.

Når det er litt lavere temp har jeg på body og longs+ solhatt
 
Her har det vært nesten 30 grader de siste dagene, så lillebror har mest bare hatt på seg bleie og vært innendørs eller i ordentlig skygge ute (altså skygge fra bygning, ikke UV-telt o.l.). Når vi triller tur ligger/sitter han i sittedelen med Inovi Memory Foam sittepute og ikke noe annet. Da pleier jeg å ha på ham body med t-skjorteermer eller sommerdrakt (body og shorts i ett). Unngår bodyer uten ermer pga. selene i vogna. Jeg bruker ikke teppe, men sørger for skygge på beina med SPF50-parasoll.

Lillebror fikk femmånedersvaksinene på mandag og hadde feber i hele går, det må ha vært fælt i denne varmen. :(
 
Back
Topp