Klær til dåp

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
De små trenger klær til dåpen av lillebror. Hva hadde/skal deres ha på seg i dåpen/navnefest? Både storebror og lillebror trenger klær:). Jeg trenger forsovet også klær så hvis noen har tips til meg også så sier jeg gjerne takk til det:)
 
Finnes jo mye fint å få kjøpt:) var ikke så nøye for meg, hun på fire liker ikke kjole. Fikk henne til å ha på et mørkeblått skjørt med rosa brodering, uten merke, til en burgunder genser med blondepynt, fra hm. Viste seg at skjørtet var sydd for 50-60 år siden av min bestemor, før hun fikk barn:woot: så det var morsomt! Hadde bare arvet fra min onkels barn så det visste jeg ikke:p under hadde hun joggebukse, hehe.
 
Her hadde storesøster festdrakt :)
 
Baby hadde hvit body og strømpebukse på seg hele dagen,samme som hun hadde under dåpskjolen. Hun sov mesteparten av tiden, og følte ikke at det var noe poeng i å kle på henne noe annet når hun ikke hadde griset seg ut. Fin er hun uansett så <3

Selv hadde jeg bunad første del av dagen, og så skiftet jeg til en enkel kjole etter middagen. (Lille hylte og ville ikke ha flasken, men innen jeg hadde skiftet så var hun rolig og spiste fint fra flasken)
 
Jeg hadde bunad hele dagen og mini hadde matroskjole, hvit jakke/cardigan og hvit strømpebukse på festen:)
 
Strikket matrosdress, frøkna skal ha matroskjole også strikket.

Aner ikke hva jeg skal ha, blir vel noe som ramler ut av skapet. Har fortsatt nesten ingen klær som passer meg.
 
Strikket matrosdress, frøkna skal ha matroskjole også strikket.

Aner ikke hva jeg skal ha, blir vel noe som ramler ut av skapet. Har fortsatt nesten ingen klær som passer meg.
Samme problem jeg har. Får seriøst ikke magen til å forsvinne etter 2 kjappe fødsler. Og større lår/rumpa som heller ikke blir noe mindre. Fant meg nå ett antrekk - måtte ut og kjøpe nytt.
 
Jeg hadde bunad, mini hadde body fra hm med sløyfe på og en sort bukse fra newbie med bukseseler. Han var så tøff <3
 
Jeg hadde en mørk blå fin kjole fra mamalicous.
Storebror hadde penbukse, skjorte,slips og genser. Mellom søster hadde en rosa ballkjole og hvit jakke.
Lillebror hadde stortsett bare body og bukse på. Skulle ha en blå heldress, men vi rakk aldri å bruke den!
 
Her blir det dress til storebror og kjole til storesøster. Mini skal også ha "dress" etter vi tar av dåpskjolen. En myk svart dressbuksen, hvit skjorte og en svart vest. Kjøpte til storebror da han døpte seg sist. Jeg selv skal tøffe meg og ta på bunad. Men jeg skifter nok etter kirken eventuelt. Og mannen går med dress. Gleder meg til dåpen. Men gleder meg også til den er ferdig.
 
Her blir det dress til storebror og kjole til storesøster. Mini skal også ha "dress" etter vi tar av dåpskjolen. En myk svart dressbuksen, hvit skjorte og en svart vest. Kjøpte til storebror da han døpte seg sist. Jeg selv skal tøffe meg og ta på bunad. Men jeg skifter nok etter kirken eventuelt. Og mannen går med dress. Gleder meg til dåpen. Men gleder meg også til den er ferdig.
Jeg hadde også bunad :) fra morgen til kveld. Gikk veldig fint, å jeg er så glad for jeg hadde bunad da vi tok bilder! :) elsker bunaden min <3
 
Back
Topp