Klær til baby:)

Dette er mitt 3 barn, men det er ingen tvil om at jeg til de andre har kjøpt alt for mye klær i små størrelser. Hvor mye trenger en egentlig av de tre minste størrelsene?

To jenter fra før og skal ha gutt, så dette er som å begynne på nytt igjen;)

Vi kjøpte nesten ingenting i str 50, og 56 brukte vi så lenge at vi nesten hoppet over 62 :p
Vi hadde mest i str 62, og brukte de minst :)
Min tanke er at man egentlig ikke kan få nok av body'er og strømpebukser i de første størrelsene siden man gjerne vasker en del klær da. Ellers ser jeg nå etter første at sånne ting som skjorter, genser og bukser blir utrolig lite brukt i de første størrelsene.
Jeg trenger ikke kjøpe noe som helst denne gangen for vi får gutt nummer 2 :)

Jeg starter også på "nytt" Jeg har kjøpt noen bodyer og 2 pysjer. Så langt, men jeg skal ellers gå igjennom ting som jeg har arvet av ei venninne, og se an etter behov. Har slitt med, og få brukt alt før. Også får man jo nytt av venner/familie også :) Derfor holder jeg meg selv mere igjen denne gang. Vet jo at vi ikke skal ha flere som kan bruke klærne :)

Venter også gutt nr 2, så føler vi nesten ikke trenger noe. Men samtidig så får jeg litt dårlig samvittighet for at den lille ikke får noe eget...og at jeg denne gangen bruker mye mindre tid på forberedelser.
Så har begynt å handle litt bodyer og strømpebukser (str 56) og fin ny ullue og andre nye «signaturplagg».
Sikkert unødvendig, men pytt sann:smug:

Kjøpt litt, da vi også «begynner på nytt» med attpåklatt og gutt.
Vet at det pleier komme en del arv og fra bestemødrene når det nærmer seg, så kjøper kun ting jeg bare MÅ ha..

Førstegangs her, og har vel egentlig for mye av bodyer i alle fall, i både 50, 56 og 62. Har arva endel, samt kjøpt noen nye sjøl. I 50 har vi visst 17 st (ca halvt om halvt med kortermet og langermet), 21 i 56 (mest langermede) og 27 i 62 (også mest langermede). Til mitt forsvar så visste jeg ikke at vi kom til å arve så mye, så det ble endel kombinert med det jeg kjøpte sjøl. *kremt* Vet nøyaktig antall siden jeg har ført alt vi har av utstyr i et excel-ark etterhvert som det har kommet i hus.

Syns det er vanskelig å se for seg hvor mye en trenger, og så er det sikkert ikke likt fra barn til barn heller. Noen gulper mye, noen bruker størrelse 50 lengre, andre hopper nesten rett over til 56 osv. Vanskelig. Godt butikkene ikke stenger etter en har født. :hilarious: Dog tror jeg vi har nok bodyer og bukser/sparkebukser. Fikk et tonn med klær fra søsteren min og stedatteren hennes (som er voksen og har to gutter). :p

Satser på at jeg er i form til å rusle litt rundt å handle når lillegutt kommer, kjøpt veldig lite men arvet noe så har vel egentlig nok, ihvertfall bodyer, bukser/sparkebukser/strømpebukser må jeg kjøpe mer av men tar det når lille kommer. Ser veldig frem til juni, fint vær og rusletur/bytur med vogna [emoji7]

Jeg har 6/7 bodyer i hver av str 50 og 56.. og 6/7 busker i samme str. er det for lite tro?! :nailbiting:

Jeg har 6/7 bodyer i hver av str 50 og 56.. og 6/7 busker i samme str. er det for lite tro?! :nailbiting:
Butikkene er åpne etter fødsel også, så jeg ville startet med det kanskje.

Vi har kjøpt en del nytt, en stor del brukt og har *kremt* ganske mye etter gutta her i huset, så vi har nok nærmere 40/50 bodyer i 50 og det samme i 56. [emoji23]

Jeg har kjøpt 6-7 bodyer (alle omslagsbodyer, noen av dem med knapper som gjør at de kan forlenges når babyen vokser), noen i størrelse 50, resten i 56. Vi brukte str 50 leeenge sist, får ei jente til nå, og ingenting tilsier at hun blir noe større enn søstera ennå i allefall. Men jeg tenker det holder med et par bodyer i 50 uansett til vi ser hvor stor hun faktisk er når hun kommer ut, så får vi heller dra ut og kjøpe flere.

Har også kjøpt babysokker, ei tynn lue, bomullsdress og en LilleLam-ulldress i str 62. Ei søt bomullsjakke.

Vi har ingenting av etter storesøster i mindre størrelse enn 92, og ingen andre å arve fra.

Bodyer har jeg kjøpt fra Lindex og HM. Har også kjøpt et par ting fra Newbie (de hadde 3 for 2 -tilbud for en stund siden). LilleLam-dressen kjøpte jeg pent brukt på Finn.

Back
Topp