Klær til aprilbarn

Bkno5168072

Andre møte med forumet
Vi venter ei jente i midten av april. Hva bør jeg kjøpe inn av klær til den første tiden? Kan jo både være kaldt og varmt, så syns det er så vanskelig...

Kjøpte både bomull og ull til mine gutter som er født i april. Hadde også hjemmestrikket ull til å ha i bilstol osv utenpå :-)

Har februarbaby, men hadde lagt vekk alle ullklærne utenom luene i april :) Men hadde ullpose i vognen og dunpose i bilstolen til ca skiftet april/mai...

Hvis du har vognpose og bilstolpose så trenger du ikke noen spesielle klær:) da ligger de bare i body og strømpebukse/bukse i posene:) en tynn ulllue er greit å ha:)

Ull er gull :) Du trenget kanskje ikke allverdens av ull å fleece i april/mai, men det er jo som du sier at det kan være både varmt og kaldt på den tiden, så det er kanskje greit å ha litt å kunne bruke av varme klær :)

Ull er fint frem til slutten av mai. Så ville hatt mest ull i april og noe til mai. Kanskje alle 50 klærne i ull og halvparten av 56 klærne?
Fint med en mellomtykk ulldress i nyfødt størrelse og tynn vognpose.
I april når jeg fikk var det veldig varmt! Men en nyfødt har godt av ull som regulerer varmen godt

Mulig å avvente til det nærmere seg mer termin og se hvordan været utvikler seg som du sier det kan være varmt og kaldt...

Jeg fikk i slutten av april i år, og hun lå i kortermet body frem til juni, da var hun naken frem til midten av august :p Men her var det sykt varmt, husker hs kommenterte varmen på hjemmebesøk første uka i mai :) Alle de varme klærne var ubrukt frem til de måtte pakkes bort.

Vi venter ei jente i midten av april. Hva bør jeg kjøpe inn av klær til den første tiden? Kan jo både være kaldt og varmt, så syns det er så vanskelig...
I år var det så varmt at knøttet omtrent kun var iført bleie og singlettbody til uti august.
Jeg hadde klart en fleecedress, 2 langermede bodyer, og to joggebukser i str 50. Planen var å se ann etter fødsel, og be mann/besteforeldre å kjøpe litt av det vi måtte trenge på vei til barselbesøk. Glad jeg gjorde det, mye penger spart.

Har en aprilgutt fra før og venter en ny aprilbaby. Hadde absolutt ikke noe ull i april, men jeg tenker at jeg skal se an været og vinteren da. Uansett har jeg pose i vogna og eventuelt kjøredresser. Inne er det nå god temp uansett.

Back
Topp