Klær og str.

AnnieMa

Flørter med forumet
Det har sikkert vært en tråd om det tidligere, men jeg spør igjen likevel :)

Hva og hvor mye har dere av tøy i str. 50 og 56? Er så usikker på hva vi trenger til en start liksom. Vi har ikke tørketrommel så litt ekstra tøy trenger vi sikkert da. Redd for å kjøpe for mye i 50 også tilfelle hun er stor. Planlegger dere å se ann størrelse og heller kjøpe mer etter fødsel? :)

Vi har rundt 5 bodyer og et par strømpebukser i 50, endel mer i 56.

Får se ann behovet for mer etter at hun er kommet :)

jeg har kjøpt mest brukt i de str.. og fikk MYE av de jeg kjøpte hos.. (billig).. Så jeg har nok aaaalt for mye i begge str. For min erfaring er å bruke stortsett 56, også til 62.. fikk ikke brukt 50 sist.. (store barn)

Sniker fra februar :) Erfaringsmessig så får man mest 56 og 62 i gave, så kjøp noe 50, men husk at alt krymper i tørketrommelen, så før du vet ordet av det så er det en 44 :P Så kjøp heller mer etter at du vet hvor stor h*n er. Babyen trenger for det aller meste bodyer og strømpebukser i begynnelsen, og de beste bodyene er det med omslag, så slipper du å dra de over hodet. :)

Omslagsbodyer absolutt! Så enkelt å få på. Til og med far greier nesten å kneppe riktig ;)
De du må dra over hodet ble kun brukt hvis vi ikke hadde rene omsl bodyer.

Og slike bukser med litt bredt magebelte foretrakk vi foran strømpebukser i starten.

Vi hadde mest i 56 med forrigemann. Han var 3,7 (gikk med til 3,3) og 51 lang. Bodyene var romslige, med det gjorde ikke noe. Bretta opp ermene bare.

Vår første var mindre enn forventet, så 50 var stort til henne. Men da rullet vi bare opp ermene ;)

Jeg har kjøpt inn 2 bodyer(omslag) i str 50, en bomullsbukse i str 50 og 3 strømpebukser i str 50/56..
Ellers har jeg kjøpt inn resten i str 56.
Da har vi basisklær til sykehuset, så får far ta seg en shoppingrunde dersom vi har behov for mer ;)

Jeg kjøpte nesten ingenting i 50 til storebror før han kom, for hadde hørt at mange startet på 56 og sønnen til ei venninne startet faktisk på 62 o_O (men han kom 2 uker på overtid da). Hadde så lite lyst å ha skapet fullt av klær jeg ikke engang ville få brukt.
Men ut kom en helt gjennomsnittlig gutt som svømte i 56 de første ukene, så jeg sendte rett og slett ut pappa'n og mormora på butikken mens vi lå på sykehuset for å kjøpe bodyer og annet småtterier i str. 50.
Gikk helt fint :)

Denne gangen har vi arven fra storebror. Ikke kjøpt noe, men har vel 5-6 bodyer og 4-5 strømpebukser, et par gensere o.l.

Vi har ikke så mye i 50-56 men ekstreme mengder fra 62- oppover kjøpte sekk med klær og etterpå fått gaver og arvet mer så ser ikke lovende ut at vi får kjøpt nytt på butikken ved mindre han er liten når han blir født, på kontroller har han vært over gjennomsnittet..

Det er liksom helt umulig å si på forhånd.. Vi hadde lite i str 50 sist. Fikk en baby på 3500 gr og da vi kom hjem og fant ut at det fort gikk 2-3 bodyer for dagen(da holder ikke 5 så lenge:p) - så reiste vi ut å hamstret i str 50. Han svømte i str 56.
Han var liten lenge og vi brukte str 50 i nesten 1,5 mnd før vi gikk over til å bruke bodene i str 56.

Men det er ikke sikkert det blir slik for deg - eller denne gangen for oss! Når man stiller det spørsmålet vil man ALLTID få mange ulike svar ut ifra andre sine erfaringer - men du kan ikke vite hva som passer for din baby før h*n er kommet ut! :)

Det er liksom helt umulig å si på forhånd.. Vi hadde lite i str 50 sist. Fikk en baby på 3500 gr og da vi kom hjem og fant ut at det fort gikk 2-3 bodyer for dagen(da holder ikke 5 så lenge:p) - så reiste vi ut å hamstret i str 50. Han svømte i str 56.
Han var liten lenge og vi brukte str 50 i nesten 1,5 mnd før vi gikk over til å bruke bodene i str 56.

Men det er ikke sikkert det blir slik for deg - eller denne gangen for oss! Når man stiller det spørsmålet vil man ALLTID få mange ulike svar ut ifra andre sine erfaringer - men du kan ikke vite hva som passer for din baby før h*n er kommet ut! :)

Helt sant det :) Vi har kjøpt inn til en start også får vi se hvor stor hun er og kjøpe deretter :) det er det mest økonomiske og gjøre også så!

Første drukknet i str 50 og brukte den størrelsen lenge. Andre var mye større og fikk så vidt brukt str 50. Så denne gangen har jeg valgt å avvente til jeg ser hvor stor babyen blir. Har mye klær etter de to jeg har, men det er guttetøy og denne gangen blir det mest sannsynlig ei jente, så blir nok ut å kjøpe litt etter fødsel.

Back
Topp