Klær og passform

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hvordan er deres babyer i størrelse, og hva slags merker passer best?
Jeg har en kort litt lubben baby, så alt av klær må brettes opp på spesielt ermer. Må handle inn i 80 nå.
Name IT er jo så smalt at det kan han ikke bruke i det hele tatt. Noen som har forslag til merker som passer bedre til lubne babyer?
 
Er enig med deg i at name it er veldig smalt! Veldig synd- for de har så mye fint synes jeg.. Jeg har ikke en spesielt kort baby- men han er god og rund :D Min erfaring er at Cubus sine body'er er bredere i fasongen, så vi bruker en del fra dem. Bruker også fra KappAhl :)
Nør det gjelder ull har vi vært veldig fornøyde med devold og janus sitt :)
 
Jeg har en lang og tynn gutt! Bruker størrelse 74 og name it passer veldig bra fordi de er så smale :) sliter med bukser for mange som ikke henger oppe på han! Liker bukser med sånn strikk man kan stramme etter ønske :p
 
Vi bruker utelukkende ull. Nå går det I str mellom 70 og 80. Bruker safa, reflex og nøstebarn. Er ganske fornøyd med safa da det er god stretch og holder seg godt I vask. Noe misfarging blir det jo, spesielt i halsen når hun får fast føde, men det har vært gull med ull i disse månedene.
 
Her er hun lang (73,5 cm på kontroll for halvannen mnd siden), og ikke så alt for rund. Feks bodyer fra Cubus blir alt for vide for henne. Går for det meste i ullbodyer fra Reflex her for tiden. Bruker str 80. Og strømpebukser fra Name It. Sjelden vi har bukser på henne.
 
Her er han veldig lang (78 cm) og normal i vekt. Siden han er så lang er faktisk name-it bra når han må opp en størrelse pga lengden. Name-it 86 brukes flittig nå, kun 8 mnd :)

Har merket meg at cubus er veldig brede. Hm er smale rundt hodet.
 
Han er verken lang eller spesielt rund, likevel sliter vi med for korte ermer der resten av bodyen passer. :( Jeg skal prøve Cubus neste gang. :)
 
Han er verken lang eller spesielt rund, likevel sliter vi med for korte ermer der resten av bodyen passer. :( Jeg skal prøve Cubus neste gang. :)
Såvidt jeg forstod er cubus litt kortere i ermene?
Her sliter vi også med at vi må brette opp ermene helt frem til hun nesten har vokst ut av bodyen. Liker derfor best bodyer som har "strikk" /mansjetter nederst på ermene. Stuttjukk baby :p Bruker nå 80 i bukser og 74/80 i body. Buksene blir for trange lenge før de blir for korte ;)
 
Jeg har hatt to godt lubne babyer nå og også sett at det fort blir trangt. Syns at bodyene fra Cubus har for lite elastisitet, mister liksom formen og sitter ikke pent på, men dette kan kanskje ha forandret seg siste tiden? Har ikke kjøpt der på 1 år kanskje.
Jeg syns at newbie-serien fra Kappahl har vidt seg å passe godt, lindex har også passet fint :) strømpebukser har jeg bare kjøpt på bogerud og sparkjøp (de selger ullstrømpebukser med og uten krabbeknotter) så har ikke testet de ut fra lindex og Kappahl. Har derimot testet de fra nameit og de har passet bra til begge barna :) er mest bodyene deres som blir i trangeste laget spesielt i armene syns jeg.
 
Liker newbie serien til kapphal. Ellers kjøper jeg litt rundt om kring.. Jenta her er vel sånn passe.. Litt rund men ikke veldig. 9 kg og 70 cm isj.
 
Her går det for det meste i H&M,Name it og Cubus. Snuppa bruker 80/86 . Er lang og slank ☺ 76,5 cm og 9,4 kg.
 
Aner ikke hvor lang han er siden det er evigheter siden sist kontroll, men han er helt normalt tjukk med sine 10 kg. Har begynt å vokse ut av 80, mens 86 stort sett passer bra. Hoppet rett fra 68 til 80 rundt juletider, og nå er det ny runde...
 
Back
Topp