Klær i vognposen..

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Hva slags klær bruker dere under vognposen?:) Skal jo ikke bli for varmt heller hehe ..

I voksi classic ullposen jeg hadde sist fikk jeg beskjed om at jeg kun trengte en vanlig bomullsbody i posen, samt lue på hodet. Jeg liker å ha litt mer på, men har bare vanlig innetøy i posen samt lue. Når de blir eldre og stikker mere opp av posen har jeg hatt ullgenser eller evt jakke på.

Sent from my iPhone using BV Forum

Kommer litt an på type pose/tykkelse osv. og på vær og temperatur:)
Hadde vinterbaby og Voksi Classic i Emmaljunga City Cross sist, og da holdt det stort sett med vanlige inneklær (men vi brukte mye ullbody), lue og strikka ullsokker. Brukte strikkavotter også, siden mini likte å ligge med henda ut. På de kaldeste dagene brukte vi en hjemmestrikka dress som ikke er så veldig tykk inni posen. Etter hvert som mini ble større og satt i sportsvogn, måtte det mer klær til fordi han satt mer oppe, og hadde ofte overkroppen litt utenfor posen. Man må nesten bare vurdere ut fra situasjonen der og da hva som trengs:)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg tenker jeg kommer til å ha ullundertøy under :) Lue og ullsokker :)

Kommer kun til å bruke en strikket ullpose med vattert foring, så blir nok bomullsbody og ullbody over, spørs hvor kaldt det er ute.
Og lue såklart :)
Og vil gjerne skaffe sauefell til vogna også.

<3 Garm Leon <3 Får en liten prins! OUL-termin 18. Januar 2015 <3

Ja for jeg tenkte ullbody, strømpebukse/ullstrømpebukse og votter og lue:)

<3 VinterPrinsesse <3
Ja jeg også! Men er jo så usikker når det er første :P En vil jo ikke gjøre noe feil! Så tenkte jeg å ha sueskinn nederst (under posen). Det må jo være godt og varmt :D

Ja jeg også! Men er jo så usikker når det er første :P En vil jo ikke gjøre noe feil! Så tenkte jeg å ha sueskinn nederst (under posen). Det må jo være godt og varmt :D
Hihi jeg og, kjempe usikker på hva som er "riktig" :p trodde faktisk ikke jeg skulle tenkte på såå mange ting men herregud å mye jeg tenker på om hvordan jeg skal gjøre :p hehe

<3 VinterPrinsesse <3

Brannfarlig og bærer ikke fuktighet. Det er klamt, med andre ord.
Som noen sa "du ser aldri en brannmanns barn i fleece"...

Fleece skal være plagg nr 2. Og fungerer fint på kalde dager. Med ull eller superundertøy innerst er det det som transporterer fuktighet. Men jeg ville helt klart valgt noe annet på barnet mitt ved et bål f. Eks. Fleece er laget av plast, og alle vet at plast smelter i kontakt med varme.

Hm ok. Ikke den erfaringen jeg har med fleece. Brukte det riktignok ikke når han var baby, i posen og sånt, men som mellomlag i barnehagealder har jeg aldri opplevd at det blir klamt eller ubehagelig for mini:) Med ull under har det aldri vært noe problem:) Er i alle fall min erfaring:) Men at fleece smelter ved varme er jeg klar over:) Men iflg. en jeg kjenner som jobber på sportsbutikk gjør ikke nyere fleece det fordi de har gjort noe med den...?

Hva bruker du som 2.lag da? 1 og 3 lag er jo greit liksom, men bruker du vanlig klær da? Bomull?

<3 VinterPrinsesse <3

Hm ok. Ikke den erfaringen jeg har med fleece. Brukte det riktignok ikke når han var baby, i posen og sånt, men som mellomlag i barnehagealder har jeg aldri opplevd at det blir klamt eller ubehagelig for mini:) Med ull under har det aldri vært noe problem:) Er i alle fall min erfaring:) Men at fleece smelter ved varme er jeg klar over:) Men iflg. en jeg kjenner som jobber på sportsbutikk gjør ikke nyere fleece det fordi de har gjort noe med den...?

Det vet jeg ikke ☺det lages jo fortsatt av polyester og nylon så vidt jeg vet...

Hvis man først skal være påpasselig med Brannfarlig klær inkluderer jo det også alt av polyester og nylon f. Eks. Som fleece, vinterdresser, skalljakker, softshelljakker, treningstøy og fotball T-skjorter. Er mye i verden som smelter og brenner! Man kan jo ikke ta helt av heller, selv om det selvfølgelig er viktig å vise brannvett ☺

Back
Topp