Klær i gave

Vi fikk mest i str 50 heldigvis. Hadde jo nesten ikke det selv , fikk liten baby som druknet i den str også.

Vi fikk mest i 56/62. Det var litt dumt egentlig pga han brukte 56 fra han kom ut(4.5kg og 54cm), og vi bytta til 62 etter bare et par uker. Så mye av det var rett å slett for smått når vi skulle bruke det, ellers så hadde vi jo masse fra før. Men det går jo an å ønske seg eller nevne det, at du setter pris på større størrelser :)

Kjøper alltid et større str i gave. Aldri noe i 50/56 da jeg tenker foreldrene allerede har handlet det.

Vi fikk masse i 62 og 68 og det er stort sett 62 jeg liker å gi også. Da er du liksom sikker på at barnet ikke har vokst ut av det før du rakk å komme på besøk :)

Tusen takk for mange svar! :)
Tror nok jeg kommer til å kjøpe det mest nødvendige i str 50 og 56, og så får jeg eventuelt bytte litt hvis vi får mye gaver i de størrelsene :)

Jeg sa vel ifra at jeg gjerne villle ha i 74/82 jeg og det fikk jeg :) Veldig glad for det for jeg gikk amok i innkjøp av de mindre størrelsene :D

Fikk bare klær i 62-68. Var litt kjedelig synst jeg da. Byttet ca halvparten i andre størrelser.

Vi fikk mest klær i 56 og 62, hadde også hørt at de vokste så fort at jeg trengte ikke mye i størrelse 50. Nå er snuppa to måneder og bruker fortsatt størrelse 50 og så smått begynt med klærne i 56:) Hun var jo ikke så stor når hun ble født da, så vil si det varierer veldig fra baby til baby på hvor lenge de bruker den og den størrelsen. :p

Jeg hadde glemt å kjøpe inn i str 50 (alle sa jo at man ikke trengte mye i den størrelsen ;-) ) tre uker før tiden kom snuppa og jeg ringte alle som ville komme å gi gave og ba dem pent om de ikke ville se etter klær i str :-P
Syns det er helt greit å ønske seg størrelse selv ;-)

Vi fikk mye fra 56 og oppover, og det brukte han til han var over to måneder :) Men gaveklær er ofte fine, ikke alltid praktiske ;) Brukte kun omslagsbodyer i 50 og 56, måtte kjøpe alle de selv ;)

Vi fikk mest i 62 ja, og såvidt litt i 56.
Jeg hørte på forhånd at vi sikkert kom til å få så mye klær i 50, og at ungen uansett vokser så fort, at det trengte vi ikke å kjøpe, så vi hadde stort sett kjøpt fra str 56. Men vi fikk ingen klær i 50, og ungen var bare 48 lang (og druknet nærmest i 56), så vi måtte ut på handletur den dagen vi dro ut fra sykehuset.
Og vi fikk stort sett små "antrekk", ikke fornuftige plagg som strømpebukser og bodyer - som jo er det det trengs mest av:p

Tror det der er veldig forskjellig, både hva man får og hvilke str man får. Kommer an på venner og familie, også hvor mye erfaring de har med barn. Mange venner og søsken med mye erfaring vil nok i større grad bety gaver som kan brukes og er veldig anvendelig, og de vil kanskje til og med spørre hva man allerede har og hva man trenger. Er du den første blandt søsken og venner vil nok gavene i større grad være ting som kanskje ikke er like praktisk.

Fikk mest i 62/68/74 Lite i 50/56

Vi fikk en veldig liten baby 5 uker før tiden, så vi begynte på størrelse 44 ;) Så vi fikk mye klær i 50 og 56. Mest i 56. Men så brukte vi den størrelsen lenge og. Men jeg vil gjette at 62 og 68 er populære størrelser. Vi fikk jente og fikk veldig masse kjoler. I str 62 hadde vi vel 8-9 kjoler... Og det er jo egentlig litt upraktisk. Men veldig søtt :) Ellers har vi fått både bodyer, bukser, strømpebukser, sokker (masse sokker egentlig), lue og votter :) Men vi fikk veldig mye, så glad jeg ikke hadde handlet så fryktelig mye på forhånd. Nå er hun 7 mnd og vi bruker størrelse 62/68 og foreløpig har jeg ikke kjøpt mye klær selv. Men fra str 74/80 må jeg nok ut og handle :)

Back
Topp