Klær i bil

Jeg tar av tykk jakke i bil.. har pledd liggende som ho kan få over seg om det er kaldt :)

Tar av jakke. Har som regel ullgenser og ullbukse på, med bomull body og strømpe under. Han er 1,5 år. Dør ikke av det til og fra bilen :p

Bruker ikke vinterjakke i bil, har vi den på ute blir den tatt av når jeg setter henne i setet. Gjør det samme selv, eller ihvertfall åpner jakken godt.

Seksåringen åpner den tykke jakka og har beltet innenfor mens treåringen har en fleecejakke. Som regel vil han ha den av og sitte bare med vanlig genser..

Godt mulig det ikke er dette du mener med lettere, men bare så det er sagt. :) Det er enda mer viktig å ha lite klær på barn fremovervendt enn bakovervendt.
Ja, men med trepunkt sele når de kommer over i beltestol er det enklere å få den under en åpen jakke synes jeg. Minstemor bakover med fempunkt får jeg ikke det til. Men hun har uansett bare en tynn jakke på seg og teppe, for hun har dress i bhg

Ullfleecedress eller ullgenser på i bilen, har vi jakke i tillegg så tas den av og byttes ut med et teppe rundt henne i bilstolen om det er veldig kaldt.

Ingen tykke klær i bilen. Til og fra er noe annet. :)
Bare å ta av/snu jakken i bilen, også evt. bruke et pledd. Sikkerheten er viktigst. :)

Min treåring klatrer ikke inn før hun har tatt av jakka. I dag hadde hun dress på seg da jeg hentet i bhg og den ble dratt ned på knærne. Generelt er det kun ull e.l som blir brukt her

Hvis det er veldig kaldt, så får de på fleecejakke + tykk vinterjakke når vi går til bilen. Tar av vinterjakka når de settes i bilen, har pledd i bilen som de får over seg etter at de er satt fast.
Er der bare litt kjølig, dropper vi vinterjakka og har på bare fleecejakka (fremdeles over vanlige klær altså) når vi går til bilen.
Så de sitter aldri med vinterjakke i bilen, kun fleecejakke over vanlige klær og pledd.

Jeg forvarmer bilen så tar jeg av jakken i bilen :)

Back
Topp