Klær i barnehagen :)

LilleGull1517

Forumet er livet
Junibarna 2015
Sommerfuglene 2017
Ja, jeg lurer på hvilke klær som er mest funksjonelle til barnehagebruk? Er det body og strømpebukse som er best? Eller bukse og sokker? Har en veldig varm unge, så ull må vente til det blir kaldere.
 
Jeg tenker litt sånn at hva ville jeg ha lekt i, en hel dag i barnehagen?
Jeg ville hatt komfortable og myke klær som er bevegelige :) så om buksene er det, kunne jeg brukt det. Men body og strømpis er også supert, tenker jeg :)
 
Jeg tenker litt sånn at hva ville jeg ha lekt i, en hel dag i barnehagen?
Jeg ville hatt komfortable og myke klær som er bevegelige :) så om buksene er det, kunne jeg brukt det. Men body og strømpis er også supert, tenker jeg :)
Jeg syns også strømpebukse er praktisk. Men hørte noen sa det var enklere å bare skifte sokker hvis de blir våte.. Så ble usikker. Da kjører jeg strømpis første dagen og spør hun vi skal møte :)
 
Vi bruker ikke strømpebukse i barnehagen. Har det liggende selvfølgelig, men han blir levert med bukser på. Enten vanlige eller mer "kosebukser". :)
 
Jeg har lagt igjen 2 av hvert. Av gensere, bodyer, sokker, strømpebukser og bukser :)

Av erfaring så liker jentungen best bukse og sokker. Kun av den grunn at ho får av sokkene selv da ( de ryker fort av ) :p så venter nok med strømpebukse bruken til det blir kaldere, men greit å ha liggende i tilfelle :)
 
Joggebukser og sokker går det i her. Blir sikkert mer strømpebukser når det blir kaldere og han trenger flere lag når han er ute.
 
Jeg syns også strømpebukse er praktisk. Men hørte noen sa det var enklere å bare skifte sokker hvis de blir våte.. Så ble usikker. Da kjører jeg strømpis første dagen og spør hun vi skal møte :)

Det var lurt, da kan personalet si hva de foretrekker eller hva de har erfaring med ;)
 
I barnehagen vesla begynte i på mandag ser jeg det er veldig forskjellig hva de andre ungene går i. Noen har strømpebukse, noen bukser og sokker og noen heldress og sokker. Virker som om personalet ikke legger noen føring på noe, annet enn at de ønsker ullbukse og ullgenser, ikke hel ulldress til utebruk. Også bleier er valgfritt, de vil ha det hver enkelt unge er vant til, enten det er tape eller buksebleier :)

Har stresset mentalt en del med hva vi skulle ta med/på nå de siste dagene før oppstart, men ser jeg har lagt mye mer tankevirksomhet i det enn nødvendig :p
 
Vi hadde første dag i dag. Det er helt opp til oss hva vi vil kle ham i. Så lenge han har klær til utebruk. Og tøfler inne evt. antiskli under foten. De gir beskjed hvis vi mangler noe :)
 
Vi liker best bukse, for da kan hun ta av sokke e om hun vil prøve å gå (kan ikke det enda) og de kan legge henne med body og sokker bare om de ender med å legge henne inne i vogna.. (Søvn er nemlig store problemer...)
 
Back
Topp