klær/antrekk med post-gravidmage

Pulverheksa82

Betatt av forumet
Himmelbarn
Hva har dere damer på dere etter fødsel? jeg tok ks for ei uke siden, ser jo fortsatt ut som jeg er gravid og er selvfølgelig litt øm ved såret, men det ser bra ut.. Nå er jeg bare inne uansett og ammer eller sover, men om ei ukes tid tror jeg jeg er klar for å bevege meg ut en tur, hvis ømheta er blitt bedre. Tenker at jeg er mer øm fordi magen fortsatt er stor og henger, og at derfor drar det litt i operasjonssåret. Men hva skal jeg da kle på meg når den tid kommer og jeg skal ut blant folk? Jeg tenker ikke på å stivpynte meg liksom, men blir ikke å gå ut i en saggy joggebukse heller.. vil bare se litt ok ut.. skjule magen bittelitt.. Noen tips?
 
Samme her. Og tights :)
 
Gravidtights brukte jeg hele tiden etter jeg tok ks for 7mnd siden, så hadde jeg ammetopp og cardigan, kanskje nå som det er litt kaldt du kan sprite det litt opp med et ullskjerf?:)
 
Har gått i tights i 4 uker etter KS, tok på meg vanlig joggebukse for første gang i dag.. har hatt gravidbuksene som back up men har ikke trengt å pynte meg liksom :)
 
Er fortsatt litt drøy i kantene, så må kanskje kjøpe gravidtights? hvor har dere kjøpt deres? hadde håpet å gjøre dette billigst mulig siden denne tiden forhåpentligvis ikke varer så lenge :) :)
 
Hva har dere damer på dere etter fødsel? jeg tok ks for ei uke siden, ser jo fortsatt ut som jeg er gravid og er selvfølgelig litt øm ved såret, men det ser bra ut.. Nå er jeg bare inne uansett og ammer eller sover, men om ei ukes tid tror jeg jeg er klar for å bevege meg ut en tur, hvis ømheta er blitt bedre. Tenker at jeg er mer øm fordi magen fortsatt er stor og henger, og at derfor drar det litt i operasjonssåret. Men hva skal jeg da kle på meg når den tid kommer og jeg skal ut blant folk? Jeg tenker ikke på å stivpynte meg liksom, men blir ikke å gå ut i en saggy joggebukse heller.. vil bare se litt ok ut.. skjule magen bittelitt.. Noen tips?
Tights og lange gensere :smiley-angelic003
 
Gravid-tights og tunika/vid skjorte gikk det i her de første ukene etter KS. Kjøpte på HM til 199. De har også noen gode «dress»-bukser på Cubus, mener jeg betalte maks 300kr for den- med høyt liv og knyting, kjøpte meg en slik i en str for stor og snurpet den litt høyt i livet så den ikke var i kontakt med arret, løs og behagelig og samtidig veldig fin med f.eks en lang skjorte til og man føler seg mer pyntet med en gang.
 
Brukte gravid buksene mine og amme vennlig topp den første tiden jeg :)
 
Brukte gravidbuksene i 4-5 mnd etter fødsel faktisk, var de som passet best pg var mest behagelig
 
Bruker gravid-klær fortsatt :p ks forrige uke
 
Jeg brukte mye cardiganer, gjerne i strikk og lange. Enkle tights fra cubus, og litt store skjorter/topper ☺️
 
Ja er to uker siden jeg tok ks, ser fortsatt ut som jeg er gravid, så noe annet enn gravidklær kan jeg overhodet ikke bruke.. Håpe ikke jeg blir å ha denne magen i månedsvis :/
Neida, det går over, jeg er fortsatt øm og hoven
 
Hei!
Jeg fødte mitt andre og siste barn for 15 måneder siden, og brukte også gravidbukser i lang tid.
Nå tar jeg masterstudie i mote, og skal faktisk lage en prototype på en bukse for post-gravid-magen! Jeg trenger derfor noen svar fra dere i brukergruppa!
1: hva skulle du ønske du kunne ta på deg nå i tiden etter fødsel?
2: hvilke behov skal en bukse dekke?
3: bruker du, eller vurderer du å kjøpe, et «magebelte» slik som f.eks. Belly Bandit, som er bredt, stramt og komfortabelt, og holder magen på plass?
4: har du barn fra før? Hvis ja: husker du hvilke behov du hadde for bukser fra fødsel og frem til neste barn?
5: hadde det vært fint om gravid-buksene kunne helt magisk bli en bukse som forandret seg med din kropp - slik at den kunne holde inn når du trengte det, og slakkes ut når du trengte det?

TUSEN TAKK FOR SVAR!! Hvis dere vil hjelpe meg, så lover jeg å gjøre det jeg kan for å få en slik bukse realisert! Har allerede laget en prototype, og skal i gang med neste! Men trenger deres svar :)
 
Hei!
Jeg fødte mitt andre og siste barn for 15 måneder siden, og brukte også gravidbukser i lang tid.
Nå tar jeg masterstudie i mote, og skal faktisk lage en prototype på en bukse for post-gravid-magen! Jeg trenger derfor noen svar fra dere i brukergruppa!
1: hva skulle du ønske du kunne ta på deg nå i tiden etter fødsel?
2: hvilke behov skal en bukse dekke?
3: bruker du, eller vurderer du å kjøpe, et «magebelte» slik som f.eks. Belly Bandit, som er bredt, stramt og komfortabelt, og holder magen på plass?
4: har du barn fra før? Hvis ja: husker du hvilke behov du hadde for bukser fra fødsel og frem til neste barn?
5: hadde det vært fint om gravid-buksene kunne helt magisk bli en bukse som forandret seg med din kropp - slik at den kunne holde inn når du trengte det, og slakkes ut når du trengte det?

TUSEN TAKK FOR SVAR!! Hvis dere vil hjelpe meg, så lover jeg å gjøre det jeg kan for å få en slik bukse realisert! Har allerede laget en prototype, og skal i gang med neste! Men trenger deres svar :)
1. Tights som ikke gnægde over keisersnittet (!!!) Gjerne noe med polstring
2. Skal gå fra anklene og opp over ræva :p
3. Nei
4. Kun en.
5. Nei, jeg hadde noen sånne justerbare tights og de var ikke gode når jeg strammet dem!
 
Back
Topp