KLØR i hendene og føttene

Novemberfrø❤️

Forelsket i forumet
Jeg holder på å klikke nå. på dagtid har kløen vært av og på men har klødd jevnt hele dagen. over hele kroppen men spesielt i hendene og føttene. Ringte føden og de ba meg vente til i morgen og kontakte min legen.

Men nå holder jeg på å bli sprø. kløen begynte i natt og er så intens at jeg sitter å klør fingrene på tennene for å få klødd meg

Noen som har erfaring med å plutselig få intens kløe spes på hender og føtter.

mistenker at det er gallesyreverdiene som er forhøyet. har også konsentrert urin (slik som morgenurin bare hele dagen) og drikker masse vann er så innmari tørst. Ja også har jeg den smerten på høyre side ved ribbeina (den har vært der av og på et par uker. men fikk beskjed om at den ikke var noe å bekymre seg over for jeg hadde ikke høyt BT eller mye protein i urinen. så de så bort i fra svangerskaps forgiftning. men den smerten kan vel også komme av forhøyede galleverdier??

Noen som har noen innspill?

Hørtes ille ut :( er nok lurt å gå raskest mulig til legen ja!

Ville dratt rett til legen i morra, høres mistenkelig ut som svangerskapskløe, og det skal man ikke spøke med nå på slutten.

Alltid det svaret med vent til imorgen!!! :(
blir så lei av at de dytter potensielt farlige ting fremføre seg..
Dette skulle vel vært tatt tak i med en gang.. det med ribbein høyre side er vel et symptom på svangerskapsforgiftning, og det er ikke alle som følger læreboka når det gjelder sykdom og symptomer..
Håper du ikke havner inn på akutten av å vente for lenge sånn som jeg har et par erfaringer med..
ikke slå deg til ro før du har blitt sjekka grundig -du har krav på det!

Enig med de andre. Få de til å sjekke gallesyrenivået. Husk at denne prøven helst skal være tatt fastende. Lykke til. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Skal til legen idag. føles som når jeg får myggstikk. småhovne hender og føles som jeg klør på et område med myggift i seg :S

Så spent på hva legen sier.

(Sniker fra mars)... Håper du kom deg til legen i dag - dette skal tas på alvor! Kan i verste fall føre til døfødsel... Ble selv satt i gang to uker før termin pga kløe/høye leververdier.:)

Skickas från min iPhone via BV Forum

Ikke vært plaget med kløe selv, håper du kom deg til legen.
Veldig spent på hvordan det går.

Joda var hos legen. Min lege var selvsagt bekymra og synes at jeg må vente drygt lenge før svar. får neppe svar før mandag på blodprøven.
føden og lege på føden tar meg ikke på alvor de sier bare det er helt normalt med kløe ikke noe uvanlig selv om det er hender og føtter som er verst.
Med denne kløen og lette smerter med høyre ribbeina. mørkere farge på urin til tross for at jeg drikker masse vann. synes jeg det føles utrygt at de ikke tar meg mer på alvor. Kjenner jo babyen med jevne mellomrom. Hun er rimelig lik sin storesøster som også hadde perioder hvor hun var mer bedagelig og rolig så bekymrer meg sånn sett ikke for at hun er mer rolig og ikke hopper og danser så mye. for første jenta vår kunne være nesten helt rolig i en uke for så å ha verdens villeste fest i en uke så.

Men synes det er ekkelt å klø så intenst.

Fikk desverre ikke oppdatert før nå. da storesøster måtte rett på legevakta og stripses når vi var på vei hjem fra barnehagen i går så. kvelden igår gikk til å pleie henne. =) Går bra med oss men føler meg litt utrygg og usikker egentlig i forhold til kløen.

Helt uforståelig at føden skal være så lite forståelsesfulle, her har jeg opplevd helt motsatt. Håper virkelig det ikke er noe alvorlig og at kløen gir seg, det høres virkelig ubehagelig ut!

Sent from my iPhone using BV Forum

De har misforstått..
Jeg har endelig funnet meg en fastlege som sjekker det mest kritiske og livsfarlige først selv om det godt bare kan være en ufarlig reaksjon på stress etc. Teite folk.. De lærer vel neppe av sine feil heller for når du kontakter dem blir det vel ikke dokumentert så om noe alvorlig skjer, så blir ikke dem "tatt i nakken" for feilbehandlign..

Back
Topp