KK eller Storken?

MammaKaos

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Ser det er mange som diskuterer fødeplass i Oslo i en annen tråd, og da begynte jeg å lure på hvordan dette er for oss i Bergen.

Hva er best av Kvinneklinikken og Storken? Hva er egentlig forskjellen? Kan vi velge selv? Er det noen som har født i Bergen som kan si litt om stedet de fødte? :)

Jeg personlig syns kk er bedre☺der skal jeg denne gang også (er 4 gangs fødende)

Forskjellen er at på kk så har de alt av smertelindring,bedre senger,å mer utstyr, på storken får du ingenting, du kan få akupunktur, å være i badekaret.

Ja du kan velge i den forstand at du må ha et perfekt svangerskap å fostervannet må være klart å fint.. (samme kriterier som hjemmefødsel)

jeg må føde på føden pga svangerskapsforigiftning i forrige svangerskap. dessuten vil jeg ha mulighet for epidural i tilfelle fødselen varer like lenge som sist gang.

Begge deler er vel kvinneklinikken, men oppdelt i føden og storken, om jeg ikke husker feil :p

Var åpen for begge deler ved forrige fødsel, men da jeg hadde fått rie nummer to var det bare et valg! Føden og epidural :-)

Oi det høres ikke bra ut
Ja begge er kvinneklinikken
Jeg har født naturlig alle 3 gangene å er fast bestemt på å gjøre det denne gangen og, men jeg liker føden så godt er så utrolig mange koselige jordmødre der Pluss at jeg føler meg mye tryggere i tilfelle noe skulle skje..

Takk for alle svar! Nå ble jeg litt klokere :)

Men er det sånn at vi må søke dit vi vil lang tid i forveien?

Du trenger ikke søke her nei ;-) Fødte selv på føden selv om jeg planla storken. Ble hastesnitt på meg. De var veldig dyktige, og tiden før det gikk galt var veldig fin nede på føden ;-)

Back
Topp