Kjole for gravide

Lyh

Glad i forumet
Septembermødre <3
Novemberbarna 19
Heisann! :)
Eg skal i bryllup om 3 veker, og helga etter det skal eg i slektsstemne og i bursdag til mor mi som fyller rundt år. Spørsmålet eg da har rundt dette er;
- Børr eg vente til heilt inntil og kjøpe meg ein kjole? (Sidan eg kanskje går opp ett kilo til) Eller kan eg kjøpe ein som er litt stor? Riski?
- Kor kan eg få kjøpt kjole?

Ha ein ellers strålande dag :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

ImageUploadedByBV Forum1404825209.041016.jpg
Kjøpte denne på b.young 3 uker før jeg var i bryllup, har nok ikke lagt på meg så mye på de tre ukene men hadde jeg gjort det hadde det nok ikke vert et problem heller :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har kjøpt flere fotside kjoler, med høyt liv/går inn under brystet, som jeg har brukt gjennom hele svangerskapet. God plass til magen, selv i størrelse small. Så det kommer vell helst ann på fasongen:) Tror jeg hadde kjøpt nå, så du slepper å kave så mye rett før:)

Både b-young og vila feks har mange fine lange kjoler som det er plass til magen i :) de på b-young har ofte strikk i ryggen og, kanskje mer behagelig!

Jeg kjøpte Floyd kjole til et bryllup jeg var i for et par uker siden. Der var det en haug av plass til magen :) flere av Floyd kjolene har høyt liv og passer supert for gravide!

Korleis butikkar har det merket da? :) eller er det ein butikk? :p (flau)

Takk for mange gode tips :) :)

Gravid kjolene er det som regel god strech i , så den bekymringa om en ekstra kilo trenger du ikke tenke på :)
Jeg kjøpte til dåpen til nevøen min og den passet 2 månder senere til jul :)

Korleis butikkar har det merket da? :) eller er det ein butikk? :p (flau)

Det finnes egne Floyd butikker ja, men andre butikker fører også merket. Har sett de på B-young og i Kristiansand har vi en butikk som heter Blikk Box som har de. Det er sikkert flere.

Ellers har de nettbutikk med blandt annet mange gamle modeller som er nedsatt. Her er ett eksempel:

http://www.floyd.no/kjoler/kjole-bree-lang-mint

Det som er greit med kjolene er at de har slik vaffelstrikk i ryggen som gjør at de stort sett alltid passer.

Ellers vil jeg anbefale deg å gå for en knelang eller lengre. De har noen lårkorte også, men de blir veeeeldig korte med mage :D Jeg hadde knelang og den var lang nok :)

Hiver meg på og anbefaler Floyd.no på det varmeste! Jeg kjøpte en kjole på tilbud derfra i fjor. Den skjulte magen fra siste svangerskap 6 mnd tidligere og jeg kunne også dekke til mine vel så fyldige ammepupper. Nå skal jeg i bryllup 4 uker før termin, og den kan fint brukes! Har faktisk god plass i den :) Er såå glad for at jeg slipper å kjøpe meg en mammakjole som brukes max 1 gang.

Jeg kjøpte en fin og billig kjole på Villa, som jeg brukte i bryllup for to uker siden. Kosta bare 399kr!
Og den kan brukes også til neste år - uten mage! ;)
Så flere sånne kjoler på H&M.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Noen erfaringer med floyd sine størrelser? Er 36/38 og tenker å bestille medium

Mamma til storebror og lillesøster
<3

Noen erfaringer med floyd sine størrelser? Er 36/38 og tenker å bestille medium

Mamma til storebror og lillesøster
<3
Synes det er rart at de skriver slike størrelser for de gangene jeg har kjøpt har de brukt 8-10-12 osv. Jeg har gått for 8 og bruker vanligvis 34/36 eller S. Googlet størrelsesguide og ser at 36 tilsvarer S og 38 M så ville gått for en av de. Samme guide sier at 8 tilsvarer XS så kanskje det holder med S til deg da?

CIMG697911.jpg CIMG6980111.jpg Jeg anbefaler Floyd også. Veldig pene kjoler, og som det ble sagt de fleste kjoler er med høy liv. På nettsiden har de ofte tilbud. På butikken koster 1500,-, på nettet kjøpte jeg for 499,-. Kjolen kan brukes under og etter graviditeten. Det er strikk bak på kjolen. Her et bilde av denne

Jeg syns også floyd har masse fine kjoler og jeg liker ikke kjoler engang, bruker kun når jeg må i bryllup f.eks og det er ikke så ofte ;) og de ser jo ut som de passer med og uten gravidmage :)

Det finnes egne Floyd butikker ja, men andre butikker fører også merket. Har sett de på B-young og i Kristiansand har vi en butikk som heter Blikk Box som har de. Det er sikkert flere.

Ellers har de nettbutikk med blandt annet mange gamle modeller som er nedsatt. Her er ett eksempel:

http://www.floyd.no/kjoler/kjole-bree-lang-mint

Det som er greit med kjolene er at de har slik vaffelstrikk i ryggen som gjør at de stort sett alltid passer.

Ellers vil jeg anbefale deg å gå for en knelang eller lengre. De har noen lårkorte også, men de blir veeeeldig korte med mage :D Jeg hadde knelang og den var lang nok :)

Takk før anbefalingar :)
Korleis er det med str? Er dei små i dei vanlege? Kor mange str større børr ein ha trur du? :)

Back
Topp