Kjipe cravings?

englemamma18

Elsker forumet
Noen som craver noe dere ikke kan spise?
Jeg får plutselig veldig lyst på hvitvin, så har gått til innkjøp av alkoholfri.. Ikke alkoholen jeg vil ha, men smaken. Heldigvis finnes det en del gode alkoholfrie alternativer. Det verste er egentlig spekemat, spesielt salami og haugpølse. Jeg har såå lyst på, men kan ikke spise :(

Jeg savner salami :( Og nå har jeg lyst på brie, men spiser egentlig ikke det så ofte ellers :P

Jeg får plutselig veldig lyst på hvitvin, så har gått til innkjøp av alkoholfri.. Ikke alkoholen jeg vil ha, men smaken. Heldigvis finnes det en del gode alkoholfrie alternativer. Det verste er egentlig spekemat, spesielt salami og haugpølse. Jeg har såå lyst på, men kan ikke spise :(

Jeg har så lyst på Strandaskinke og svenske ølpølser... Nybaka brød med salami er og et savn. Husk å spis salami når den er nyåpnet!

Snus! Sluttet helt med en gang jeg ble gravid, men savner det litt fortsatt

Gjorde det samme! Og de siste dagene har det hvert helt ekstremt! Samboeren min snuser og jeg kjenner pulsen stige kraftig når han tar seg en snus:smiley-ashamed008 synes han og kan slutte å snuse:smiley-ashamed008

Jeg har så lyst på Strandaskinke og svenske ølpølser... Nybaka brød med salami er og et savn. Husk å spis salami når den er nyåpnet!
Jeg tør ikke spise spekemat i det hele tatt, ikke salami eller noe. Holder meg helt unna alt det er anbefalt å være forsiktig med.. :(

Hvitvin har jeg og sikkelig lyst på, kjente det i helga da vi var på hyttetur og satt og spilte brettspill, da fikk jeg ekstreeemt lyst på!
Jeg viste ikke at man ikke skal spise salami, så jeg gjorde det en gang... det kom i retur, så har ikke spist det siden..:smiley-ashamed008

Gjorde det samme! Og de siste dagene har det hvert helt ekstremt! Samboeren min snuser og jeg kjenner pulsen stige kraftig når han tar seg en snus:smiley-ashamed008 synes han og kan slutte å snuse:smiley-ashamed008
Samme her, men jeg har egentlig ikke snust fast siden mars i fjor. Snuste litt etter sv.skapsavbrudd i november, men sluttet igjen i januar når vi begynte med el.tester. Nå kjenner jeg at jeg får veldig lyst på når samboer tar seg en snus, eller når jeg er veldig stresset. Heldigvis blir jeg kvalm av lukten, så for meg holder det i massevis bare å få lukte :P

Jeg savner salami :( Og nå har jeg lyst på brie, men spiser egentlig ikke det så ofte ellers :P
Jeg har såå lyst på Castello Creamy White. Vet det sies man kan spise oster av pasteurisert melk, men man skal være forsiktig med mykoster og muggoster uansett om det er pasteurisert eller ikke..

Hvitvin har jeg og sikkelig lyst på, kjente det i helga da vi var på hyttetur og satt og spilte brettspill, da fikk jeg ekstreeemt lyst på!
Jeg viste ikke at man ikke skal spise salami, så jeg gjorde det en gang... det kom i retur, så har ikke spist det siden..:smiley-ashamed008
Det er på grunn av Listeria og Toxoplasmose det er anbefalt å holde seg helt unna i graviditeten :) Så jeg vil være på den sikre siden :)

Jeg lager toast med stekt salami :-) mmmmmm
Stekt salami er faktisk veldig godt, samme med stekt Strandaskinke. Spurte jordmor ang. spekemat, og hun sa at man kunne steke den hvis man ville ha. Salami på pizza går det mye av, men jeg spiser ikke spekemat rett fra pakken. Må steke det først hvis jeg skal tørre :)

Lakris.... Jeg ELSKER salt lakris, og når jeg er kvalm/syk til vanlig er det ofte kun lakris og cola som frister. Mye kvalm nå, men det blir desverre lite lakris og cola :-(

Ja, vi leste at det ikke var bra noen dager etterpå, så jeg har ikke rørt det siden :) Er lurt å være på den sikre siden! :)
Jeg spiser ikke engang kokt skinke o.l., man skal være obs nærme holdbarhetsdato, men vi er ekstremt forsiktige da vi måtte avbryte svangerskap med ei lita frøken i uke 18+2 sist :( Vi fikk beskjed om at det ikke var noe jeg hadde gjort som forårsaket misdannelsen, men siden jeg ikke fikk svar på hva som er grunnen, vil jeg gjøre alt "riktig"..

Ååh min kjipeste er nok krabben... Har lyst på brunmaten omtrent 24/7 tenker på det 24/7... Men er også sikker på at om jeg bare får smake krabbeklør på skive så vil jeg være svært fornøyd i grunnen

redigert: ordfeil, autocorrect

Last edited:
Ååh min kjipeste er nok krabben... Har lyst på beinmargen omkranset 24/7 tenker på det 24/7... Men er også sikker på at om jeg bare får smake krabbeklør på skive så vil jeg være svært fornøyd i grunnen

Jeg fikk beskjed av både lege og jordmor at krabbeklør er helt trygt å spise, det er kun krabbeinnmat man skal holde seg unna.

Jeg spiser ikke engang kokt skinke o.l., man skal være obs nærme holdbarhetsdato, men vi er ekstremt forsiktige da vi måtte avbryte svangerskap med ei lita frøken i uke 18+2 sist :( Vi fikk beskjed om at det ikke var noe jeg hadde gjort som forårsaket misdannelsen, men siden jeg ikke fikk svar på hva som er grunnen, vil jeg gjøre alt "riktig"..

Så trist! hadde du hvert på tul det svangerskapet? (tenker på om alt så bra ut til uke 12)
Nei, selv om man får en slik beskjed kommer man bestandig til å tenke på hva en kunne ha gjort annerledes.. Håper det går fint med spiren denne gangen! <3

Back
Topp