Kjip...

roni

Betatt av forumet
Er jeg kjip som ikke synes d er greit at mannen min reiser en uke til syden med sine foreldre i september??vi er liksom to om dette barnet vi venter og man vet jo aldri hvordan babyen er..kan bli slitsomt å være alene en uke hvis babyen er veeldig urolig..hva tenker dere??

jeg hadde klikka!
Nå blir dere en familie, og familier holder sammen.
Var det en kompis tur som var planlagt i lang tid, så kunne jeg gjerne sett litt mellom fingrene...men ikke når det er svigerfamilien!
Snakk om å skvise deg ut! Hvorfor får ikke du bli med da?
(og hvis det err sånn at du ikke ønsker å dra da, så syns jeg typen skal holde seg hjemme og heller ta en tur med dere en annen gang..)

Jeg får lov til å bli med men jeg synes d er vanskelig å ta stilling til d nå før babyen er født..man vet jo som sagt aldri hvordan babyen er..jeg har ikke lyst til å sitte en uke i syden med en superurolig baby f.eks...

Kan du ikke bli med?

Min manne jobber borte, så jeg blir alene med 3 små fire uker i slengen fra babye er to uker. Så akkurat det skulle jeg fikset. Men skjønner ikke hvorfor dere ikke reiser alle sammen?

Hadde ikke utsatt en så liten baby for flytur. Tenk så vondt de risikerer å få i ørene og hodet sitt :(
Han har jo en god del med i spillet her og når man velger å få en baby så er den første tiden forbeholdt babyen og da går man glipp av andre ting som f.eks å kunne dra dit man vil når man vil det osv... Alt sirkler rundt den lille.
Det har han selv valgt. Hadde aldri i verden latt han dra.
Nå er det dere mot ''røkla'', dere er hans familie nå så får man heller ta familieturer med svigers når det passer seg bedre.

Jeg får lov til å bli med men jeg synes d er vanskelig å ta stilling til d nå før babyen er født..man vet jo som sagt aldri hvordan babyen er..jeg har ikke lyst til å sitte en uke i syden med en superurolig baby f.eks...
det er jo sant....men til gjengjeld så har du en hel familie som kan trø til om du trenger det ;-)

Sant...men kunne jeg bare tatt stilling til dette når babyen var født og ikke nå hadde d vært litt annerledes:)vanskelig dette her altså...

Syns du og baby skal bli med på den turen, det går nok knirkefritt :) Det er faktisk mindre stress å reise med baby enn litt større barn... ;) Hvis du er usikker kan jo dere tre vente med å bestille reise til etter babyen er født?

Bestille med avbestillingsforsikring?

Ville nok ikke at mannen skulle reist aleine da, synes ikke man gjør det når man har sin egen familie - da planlegger man liksom sammen :) Men det er jo mye som spiller inn da på for og imot :)

Syns enten dere alle 3 eller ingen av dere :-) Men ja, enten bestille seinere eller bestille med avbestillingsforsikring, tror jeg at jeg hadde ønska. Men syns ikke det er ok av ham å velge å dra uten dere...

Syns Ikke det hadde vært greit;)
Tror ikke det hadde kommet på tale engang her i huset.

Men i forhold til om du sksl med, hmmm .Si Casper kommer midten av juni, da er han nesten tre mnd gammel og da er det kanskje greit å dra, men jo lenger han blir inne jo yngre blir han. Man vet jo ikke hvem det er vi får og om det er et barn som er stille og rolig. Men får man et urolig barn er det kanskje tryggest og mest behagelig å være hjemme;)

Lykke til med avgjørelsen;)

Jeg vet ikke hva jeg syntes...
Jeg mener...min mann kommer til å være borte 8-9 dager i slengen 3 uker etter jeg har født. Sånn er det bare når vi ikke har permisjon samtidig!

Thats life, og jobb er jobb.
-Men skal ikke sammenlikne jobb med ferie.

Se an fødsel og barsel og etterbestille billetter?

JEG reiser fra mannen 1 oktober for da skal JEG og knøttet til syden med MIN familie :happy093. (spurte han ikke om lov da, men "regner med" det går greit) Oddsene er små for at barnet mitt i magen blir alvorlig sykt, siden Norge har en av verdens beste UL diagnostikk og oppfølging. -Og jeg tenker at hvis hun får kolikk osv er det det samme om hun har kolikk her eller på Tenerife.

Jeg var på ferie med Theo og min familie da han var baby... (han hadde så syyyykt med kolikk som liten, og jeg var alenemor)
-Og det var noe jeg IKKE angret på med miljøavlastning. Lange trilleturer på strandpromenaden når han hadde skrikerunde istedetfor å traske alene hjemme med ørepropper...

Nei, snakk med han. -Det er jo en selvfølge at han har avbestillingsforsikring slik at han kan HOLDE RÆVEN HJEMME om det blir kompikasjoner/stress med deres barn. Hvem vet? Kanskje du får brystbetennelse osv osv...-Det vet han ingenting om enda:-)

Om han skulle reist skulle jammen eg og ha reist... Trur nokk eg hadde blitt med,som di andre sier så har du jo en del hjelp med famliien som er med :)

Whaaat. Det hadde ikke jeg sagt ja til ihvertfall. Skal du sitte hjemme med en baby mens han ligger på en solseng og griller seg? Nei vet du hva....

Nei det hadde eg ikke godtatt.
Er du en familie så reiser dere på ferie sammen som familie..
Samboeren min får ikke reise til syden med familie eller kamerater.. Grunnen til det er at vi har ikke råd til det.. Eg har aldri vert i syden.. Så mener at vi skal reise som en famile når det først er snakk om ferie..
Eg har fått tilbud om å være med svigermor og svigerinna mi til Tyrkia nå i begynnelsen av juni, men eg vil ikke - eg vil heller nyte en ferie sammen med samboer og barna :)

Takk for mange gode svar jenter:)nå er d blitt bestemt at mannen reiser ikke uten meg og babyen og vi ser ann til etter fødsel om d blir tur på oss alle sammen:)

Takk for mange gode svar jenter:)nå er d blitt bestemt at mannen reiser ikke uten meg og babyen og vi ser ann til etter fødsel om d blir tur på oss alle sammen:)
BRA!

Sniker fra august her: jeg var ute å fløy med min første da han var 3 mnd- det gikk helt supert, ammet ved takeoff og når nedstigningen begynte. Han spiste og sov hele flyturen han.

Vi har bestilt tur til Kypros 14 september.
Knøttet her i magen vil da være ca 2 mndr gammel. :)
Selvfølgelig kan det skje noe og vi må avbestille, men aldri om jeg hadde tillatt at mannen hadde reist fra meg.
Noe jeg tviler sterkt på at han hadde gjort uansett.
Ser også for meg at det skal stooore komplikasjoiner til for at hverken jeg eller knøttet er i form til å reise.
Hva er vel ikke bedre enn å trille en rastløs liten i syden enn å traske alene hjemme som Mamma til Theo forklarer her ;)
Jeg vet ikke hva jeg syntes...
Jeg mener...min mann kommer til å være borte 8-9 dager i slengen 3 uker etter jeg har født. Sånn er det bare når vi ikke har permisjon samtidig!

Thats life, og jobb er jobb.
-Men skal ikke sammenlikne jobb med ferie.

Se an fødsel og barsel og etterbestille billetter?

JEG reiser fra mannen 1 oktober for da skal JEG og knøttet til syden med MIN familie :happy093. (spurte han ikke om lov da, men "regner med" det går greit) Oddsene er små for at barnet mitt i magen blir alvorlig sykt, siden Norge har en av verdens beste UL diagnostikk og oppfølging. -Og jeg tenker at hvis hun får kolikk osv er det det samme om hun har kolikk her eller på Tenerife.

Jeg var på ferie med Theo og min familie da han var baby... (han hadde så syyyykt med kolikk som liten, og jeg var alenemor)
-Og det var noe jeg IKKE angret på med miljøavlastning. Lange trilleturer på strandpromenaden når han hadde skrikerunde istedetfor å traske alene hjemme med ørepropper...

Nei, snakk med han. -Det er jo en selvfølge at han har avbestillingsforsikring slik at han kan HOLDE RÆVEN HJEMME om det blir kompikasjoner/stress med deres barn. Hvem vet? Kanskje du får brystbetennelse osv osv...-Det vet han ingenting om enda:)

Godt at dere nå er blitt enige da ;)

Back
Topp