Kjeven min

Oktoberjenta

Elsker forumet
Er det noen tannleger her? Eller som har opplevd dette selv.

Jeg sliter sånn med å slappe av i kjeven tror jeg. Er kjempe øm når jeg skal gape/tygge, at det stråler helt bak til øret.

Har vært hos tannlegen og snakket om dette før(2år siden, da jeg trakk ene visdomstannen nede), og fikk tips om hvordan jeg skulle ha kjeven for å slappe av (ha munnen litt åpen og underkjeven skal litt bakover). Det ble bedre. Men nå begynte det igjen litt. Så jeg dro tilbake for å trekke andre visdomstannen (trodde selv at det var det som forårsaket at jeg ikke klarte å slappe av), mens tannlegen trodde ikke det. Bare at jeg måtte slappe mer av. I så fall trakk jeg tannen, og siden har det bare blitt verre. Tips noen?

Prøv å slapp av i tungen og la den ligge i underkjeven. Jeg brukte å feste tunge i ganen og da strammet jeg kjeven også. Prøv, det hjalp meg iallefall

Jeg masserer meg selv ofte i kjeven. Jævlig vondt, men hjelper hvis jeg gjør det hver dag.
Hvis du strammer kjeven mye om natta kan det hjelpe med biteskinne.
Håper du finner en løsning, det er så vondt!

Jeg masserer meg selv ofte i kjeven. Jævlig vondt, men hjelper hvis jeg gjør det hver dag.
Hvis du strammer kjeven mye om natta kan det hjelpe med biteskinne.
Håper du finner en løsning, det er så vondt!
Masserer jeg også, og opp i tinningen for det går utover hodet :( har snakket om biteskinne med tannlegen. Så kanskje det er noe. Aner du hva det ligger i pris?

Masserer jeg også, og opp i tinningen for det går utover hodet :( har snakket om biteskinne med tannlegen. Så kanskje det er noe. Aner du hva det ligger i pris?

Mener du bare skal betale egenandel, det gjorde i alle fall jeg. Betalte 1500 hos tannlegen, så fikk jeg igjen litt over 1000kr fra Helfo. Brukte den bare litt jeg da, følte den ødela for bittet mitt. Følte meg helt rar i kjeven.

Oppsøk en naprapat, kiropraktor eller lignende ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Biteskinne til å ha om natten? Øvelser til kjevemuskulaturen..?

Det kan komme av skulder\nakke\ryggproblematikk også, er det noe feil\skjevt går det i hele kroppen. Kan være lurt å snakke med kiropraktor\fysioterapeut. Lykke til og god bedring! Vet hvor smertefullt det er.....

Back
Topp