Kjerringsåd om å sette i gang fødseln. Noen tips og erfaringer?

June anette

Betatt av forumet
Er 37 uker på vei nå. Venter mannen hjem fra jobb 15 mai, (da er jeg 38 uker) da blir han 4 uker hjemme og hadde håpet at lillegutten skal komme så fort som mulig, for at pappa skal få være me oss så lenge som mulig før han reiser på jobb igjen :)
Noen som har prøvd noen kjærringråd med hell? :) Vet at babyen kommer når den er klar for det, men hadde vært litt gøy og spennende å prøve :)

SEX   :)  Spermen inneholder visst noen av de samme stoffene som de bruker når de skal sette igang fødsler. Så helst skal du ligge på rygg med bena høyt, og ligge sånn en stund for åp la det godgjøre seg inni deg. Det er det eneste rådet leger og jordmødre kommer med også, så jeg har troen på det!

fikk aldri tid til å prøve,hehe. fødte uke 36. men hører mange snakker om å ha masse sex.
 Kanel skal virke stimulerende på livmoren. I tidligere tider ble kanel brukt som kjerringråd under en fødsel for å forsterke fødsels-veene. Kanel kan inntas som te ved å legge vanlige kanelstenger i vann som koker. Kanel kan spises i store mengder på grøt og rømmegrøt påstås jo å være effektiv i seg selv mot sen fødsel. Kanel kan også blandes med vann til ei tykk guffe som spises med en skje.
ei venninne som tok masse kanel i to dager å ble styrtfødsel på henne, vet ikke om det hadde noe med kanel å gjøre,hehe:)

rikshospitalets sex oppskrift og massering av brystvortene ;) 

Jeg sa til min vennine at masse sex, men rikshospitals stilling og kanel. I løpet av to dager fødte hun:) Men tror det er greit man er moden først:) Her kom lillemann dagen etter vi hadde Rikshospitalets sexstilling! Den funker for bare noen timer etter begynte vannet mitt å lekke:) Dette er jo spennende da:) Ønsker deg lykke til:)

Risgrøt med kanel, eller myyye kanel og litt risgrøt.

Opp og ned på en liten stige med to trinn for å vaske oppå kjøkkenskap

Sex, føttene opp etter veggen, pute under rumpa og (som det stod i en bok jeg leste) "la livmorhalsen bade i sæd" og stimuler brystvortene samtidig.

Dagen etter fødte jeg begge gangene...

spiste masse kanel siste ukene, og to uker før termin var jeg ute og gikk tur i skogen i to timer, noen timer etter gå turen startet riene. Om det hadde noen sammenheng får jeg jo aldri vite sikkert da men :P

Takk for tips:) Kjempespennende å prøve ut ting som kan sette i gang fødselen! :p
Sist svangerskap gikk jeg over 8 dager! det er de lengste dagene i mitt liiiv! Gleder meg til mannen kommer i neste uke! hehe :p

Gå iallefall 1times tur om ikke hver dag, men annenhver dag.
Etter hver tur jeg hadde fikk jeg kynnere. Og de ble til slutt sterkere..
Etter den ene turen jeg hadde fikk jeg maserier. Varte fra kl.21:30 - 04:00. Fødte fire dager etterpå ;) Gikk også 2timers tur dagen, slimproppen gikk. Vannet gikk og riene begynte den kvelden :)
Lillegutt kom 39+4 :)

Prøvde alt av kjerringråd sist.. Spesielt 7-12 dager på overtid..

Endte opp med maserier som varte i 3 døgn! Lekkert! 

Så, bare vær forsiktig.. Bedre å gå litt over enn å slite kroppen helt ut på fjas.. 

Om du er moden funker sex (eller, sæd og orgasme), men hvis ikke har det ingen virkning. Sånn er det vel sikkert med resten av kjerringrådene også, tenker jeg.

Eg prøvde lakserolje, og det funka det. Men er ikkje anbefalt då det kan gi styrtfødsel. Eg prøvde forsiktig med to spiseskeier i litt biola, og vart sittande på do heile ettermiddagen, og på kvelden begynte fødselen. Eg hadde ein draumefødsel, men torte ikkje sei til nokon kva eg hadde tatt emoticon

Ei veninne av meg tok lakserolje to mnd før meg, ho hadde også tatt klyx når ho kom på sjukehuset, og sa at det måtte eg ikkje prøve meg på når eg allereie hadde tatt olje. Ho rivna mykje, men om det har samanheng med klysteroljen og klyx er vanskeleg å seie.

Prøvde litt forskjellig. Bl.a Bringebærblader (te).
Ingenting funket. Gikk 14 fager over og fikk til slutt ballongkateter. Det satteting igang. Fødte natta til den dagen jeg skulle settes igang.
Disse små kommer vel når de kommer.
Håper for din del at barnet kommer så dere kan kose dere sammen lengst mulig som familie.
Lykke til!

Hard og lang fotmassasje. Soneterapi nesten :) Så få mannen til å massere føttene dine.
eventuelt fyll en 1 1/2 liter flaske med vann og ha bena på å rull rull rull frem og tilbake :)

Jeg prøvde ingenting.. Fødte dagen før termin med nr 1 og på termindagen med nr 2!

Back
Topp