Kjerringrokk

Linette

Flørter med forumet
Leste i sted at kjerringrokk har mange gode egenskaper. Måtte nemlig sjekke for har hatt så mageknip i helga. Og i går drakk jeg kjerringrokk-te, i tillegg til sunn mat hele dagen, og ble mye bedre med en gang (over natten). Har drukket kjerringrokk-te i perioder før, og har da også følt at det har hjulpet på både det ene og det andre.
Jeg ble positivt overrasket da jeg leste de helsebringende virkningene kjerringrokk hadde. Bla. at det øker elastisitet og motstandskraft i bindevev og hud, noe som må være bra for oss som er i faresonen for strekkmerker. Styrker beinveksten. Fremskynder koaguleringsprosessen og virker dermed blodstillende og sårhelende. For min del passet mange av disse virkningene til min tilstand. Gå inn på linken (eller kopier) og les selv om du er interessert =) : http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/equi_arv.htm

Må legge til at jeg ikke vet om dette er "tillatt" for gravid. Er jo en urt som selges på helsekost, står ikke noe på den teen jeg har. Men det er lov å bruke skjønn. Tror denne urten er bedre enn e-stoffer, kaffe, sjokolade og alt mulig annet krims krams. Jeg tar iallefall sjansen frem til jeg skal til jordmor neste gang. Tror at dette også er bra for den lille tassen som svømmer rundt nede i magen min =) Som forøvrig bare heter Fisen ;)
Lykke til med gravissen og fødsel og alt, alle sammen =) Og "kos" dere med graviditeten.... som folk sa..... Jeg syntes ikke det er så kos. Selv om jeg syntes det er litt stas med mage, og at jeg gleder meg som bare det til gutten eller jenta vår kommer =D Forhåpentligvis i september... UL 19.04 weeeeeee!! =)

Back
Topp