kjerringråd

Dildall1

Flørter med forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Har lest litt på nettet og i ulike forum, at det finns utallige kjerring råd for å starte fødselen.

Jeg er litt nyskjerrig og lurer på hvor mange av dere tenker å prøve kjerringråd når det nermer seg?, hvilke kjerringråd?, Og eventuelt når vil dere begynne å prøve kjerringrådene? :anyone

Jeg vil ha mest mulig av de 3 ukene før termin til bare å slappe av og ordne det siste, så her blir det ingen prøving av kjerringråd :p sist starta riene samme kveld som vi hadde fått lagt inn litt sengekos, men det kan jo ha vært helt tilfeldig også :)

Har egentlig hørt om utallige kjerringråd (ikke planer om å prøve noen av de selv pga blødning alt nå og planlagt ks, men kan tipse videre).
Hadde jeg skulle hatt en normal fødsel så hadde jeg begynt å prøve fra fullgåtte 37 uker.
Hadde prøvd å spise havregrøt med kanel og kanelboller og hatt en veldig fin kosestund med mannen og håpa på det beste
Mange som mener at et av de beste rådene er å slappe av. At man gjerne vasker ned alt av hus i håp om å starte fødselen og når man endelig setter seg ned for å slappe av så settes ting i gang av seg selv :hilarious:
Ellers fins "fødepizza," sterk indisk mat pluss andre ymse metoder :happy:
Her med første hadde jeg og bf kosa oss en kveld og på morran dagen etter gikk slimproppen og dagen etter der gikk vannet og 3 døgn senere var baby ute (med hasteks), født 38+6:joyful:

føler jeg trenger den tiden jeg kan få til å forberede meg på baby, så ingen kjerringråd på meg denne omgang - får komme når han/hun er klar :D men har tidligere prøvd bringebærblad-te og akupunktur for modning...

føler jeg trenger den tiden jeg kan få til å forberede meg på baby, så ingen kjerringråd på meg denne omgang - får komme når han/hun er klar :D men har tidligere prøvd bringebærblad-te og akupunktur for modning...

opplevde du at det fungerte? :)

Her blir det nok kun de tingene som har litt mer dokumentert effekt.. Sex når jeg orker, og stripping (hørtes bra ut i samme setning:hilarious:) når jordmor godtar det (blir opp mot termin det da.)

Har egentlig ikke lyst til at hun skal komme noe før tiden siden vi ikke er ferdig med barnerom ol! Vil ha det meste på plass :arghh::angelic: Nesten så jeg håper at hun kommer et par dager på overtid! Termin den 28. så kan jo fort bli i mars også! :)

Til tross for at jeg er skikkelig lei nå med en del vondter osv hadde jeg blitt skikkelig stressa om babyen kom før vi hadde fått på plass alt :P Trenger litt tid enda tror jeg :)

Har ikke tenkt så mye på om jeg skal prøve noen kjerringråd. Inntil videre er jeg glad baby er i magen. Har termin 11.02. Ønsker absolutt ikke å gå på overtid, så det gjør ikke noe om han kommer litt før tiden i februar. :)

Her blir det nok bare sterk mat som eneste "kjerringråd", men det er kun fordi vi er glad i sterk mat ;)

Dersom vi når termin så kan jeg vel håpe å få mannen med på en hyrdestund, men han vil ikke når magen synes og babyen beveger seg, så jeg er ikke så alt for optimistisk :hilarious:

Men selv om jeg ikke vil at hun skal komme før tiden så kan jeg dele noen råd som jeg har fått:

1: ganske vanlig men.. Ha sex, spermen inneholder det samme stoffet som er syntetisk fremstilt i de tablettene man får ved igangsetting. Pluss at selveste akten kan irritere livmoren litt slik at den kan begynne å trekke seg sammen. Samt at man produserer lykkehormonet som også kan hjelpe livmora med sammentrekninger! Stimuli av brystvortene skal også hjelpe, men dette kan gi masserier! Man bør ikke gjøre dette for ofte da det kan gi sterke kynnere, og barnet kan bli stresset hvis det blir for mye, man selv blir sliten og kanskje utslitt til fødselen!

2: Spis sterk mat, dette er fordi man får fart på magen. Får man en skikkelig reaksjon i magen slik at tarmene får tømt seg. Dette kan også trigge rier.

3: Tenke på andre ting, kose seg den tiden før lille kommer! Hvis man stresser så produserer man adrenalin, og det er riehemmnde! Lettere sagt enn gjort men :hilarious:

4: siste er jo stripping av jm. Dette kan også gi masserier, og er vist forb***** vondt! Men er kroppen klar så hjelper det på fremgangen :happy:
Man kan også prøve modningsakupunktur!

Back
Topp